נשים בהיפ הופ

לא ברור מה היה יותר חזק ב-2018 הביף הזועם בין ניקי מינאז' לקארדי בי, או האלבומים המעולים שהוציאו. כך או כך – זו היתה השנה של נשים בהיפ-הופ, ומהו היפ הופ בלי שערוריות עסיסיות וקרבות? קארדי בי ביססה את מעמדה כנסיכת ראפ עם סיפור סינדרלה (מחשפנית לכוכבת) ואלבום מושלם ו-ורסטילי. הפריצה של קארדי, כמעט שערערה את מעמדה של ניקי מינאז', אך היא לא נשארה חייבת והוציאה אלבום לראשונה מזה ארבע שנים, שלא בכדי נקרא "מלכה"

אתגר הקיקי

Scorpion האלבום של דרייק התנוסס בכל פינה ברחבי הרשת והשירים מתוכו (בלי יוצא מן הכלל) תפסו מקומות מכובדים במצעדים. השיר שהפך ויראלי במיוחד הוא כמובן In My Feeling, שנודע גם כ-Kiki Do You Love Me? והביא איתו את אתגר הקיקי. האתגר התחיל עם אושיית האינסטגרם, שיגי, שהעלה לחשבון שלו סרטון של עצמו רוקד לצלילי השיר עם תנועות מלאות גרוב. בתגובה, סלבס (מוויל סמית' ועד משה כחלון) וגם אנשים רגילים צילמו את עצמם רוקדים תחת התיוג inmyfeelingschallenge# או dotheshiggy#. האתגר התפתח איכשהו גם לאנשים שרוקדים או הולכים ליד רכב נוסע בדלת פתוחה (חפשו סרטוני כשלונות מפוארים ביו-טיוב). הסרטון הכי זכור הוא של ויל סמית' שטיפס על גשר השלשלאות בבודפשט ושיחזר את התנועות בגרוב מטריף

הקארטרס בלובר

ביונסה וג'יי זי (שון קרטר) הוציאו השנה אלבום משותף (בהפתעה, כמובן) שש-עשרה שנים לאחר שיתוף הפעולה הראשון שלהם. האלבום המשותף קצת מאכזב בסטנדרטים הגבוהים של הזוג המלכותי, והקליפ לשיר APES**T שצולם במוזיאון הלובר היה מפגן כוח שאמירתו המובלעת היא אולי "אנחנו יותר מיתולוגיים מהמונה ליזה". בכל זאת, מדובר בשני אנשים שהם פאוואר קאפל בעולם הפופ וגם בעולם של מגזין פורבס. הקליפ מרהיב ביופיו, האופנה שומטת לסת, השיר לא רע בכלל, אז למה הוא עדיין מעורר בנו געגועים ל-Crazy In Love?

צ'יילדיש גמבינו

בדיוק כשחשבנו שהשחקן והראפר דונלד גלובר, שמוכר גם תחת שם הבמה צ'יילדיש גמבינו, הגיע לשיא היצירה בסדרה שלו "אלטנטה", הוא הצליח להפתיע בשיא נוסף עם השיר "This Is America" שמלווה בקליפ ששבר את האינטרנט. הקליפ הוא דיסוננס בין אלימות (טבח במקהלת גוספל) לחגיגה (עם צעדי ריקוד אפריקאיים שבטיים) או בין עולם הבידור המסמא לבין המציאות האלימה והגזענית. גלובר השתמש בכלים של תעשיית הבידור כדי לחתור תחת תחתיה, והאמת זה די עבד – בין כל הקפיטליזם, החדשות והטוויטר, צצה תמונת מראה די מטרידה של החברה שלנו.

אריאנה גראנדה

הזמרת האמריקאית בת ה-25 שלטה במצעדי הלהיטים ונבחרה כאשת השנה של מגזין המוזיקה המוביל, בילבורד. אבל גרנדה היא לא סתם זמרת פופ, היא מלאה בתוכן – פמיניסטי, פוליטי והקליפים המרהיבים שהוציאה השנה, לגמרי מוכיחים זאת. Thank u, next עם מחווה לקומדיות רומנטיות של שנות ה-2000 ("ילדות רעות", "לא רק בלונדינית") ו-God is a Woman שמסתיים בשיחזור של "בריאת האדם" של מיכאלנג'לו כשהבוראת היא אישה שחורה. כל ההישגים של גראנדה השנה, הגיעו לצד קיתונות של עלבונות לא מוצדקים שספגה מהעוקבים שלה, בין היתר בשל מותו של האקס שלה, הראפר מאק מילר, ממנת יתר בספטמבר השנה. אם זה לא מספיק, במהלך דצמבר האקס הטרי שלה פיט דווידסון  (SNL) העלה הודעה אובדנית בטוויטר. כשחושבים על הנ"ל וגם על מתקפת הטרור בהופעה שלה במאנצ'סטר במאי 2017, זה קצת מרגיש שאלוהים לא יכול להיות אישה.