300. תחשבו על המספר הזה רגע: 300 סדרות טלוויזיה מתוסרטות חלפו על המסך במהלך ששת החודשים הראשונים של 2018. דרמות, קומדיות, יצירות מד"ב, פעולה, מתח, אימה ואנימציה – חדשות וחוזרות, קטנות וגדולות – כולן התחרו זו בזו על המשאב הכי יקר ביקום: הזמן שלנו. אנחנו מדברים על ממוצע של 50 סדרות בחודש, על יותר מ-160 שעות ביום, וכל זה מבלי לכלול ריאליטי, דוקו או סרטי טלוויזיה.

אתם גם חובבי מוזיקה, קולנוע, ספרים או בילויים? ישנים מדי פעם? עובדים לפרנסתכם? מגדלים ילדים? זקוקים להפסקות אוכל ושתייה? בעלים של בעל חיים שזקוק לתשומת לב? חבל. הנה עוד שיחת מסדרון במשרד שתצטרכו להתחמק ממנה, רק בגלל שאתם לא מעודכנים מספיק.

לפרטים והצטרפות לפרטנר TV>>

אין דבר כזה "אין מה לראות"

לתחושה האוניברסלית הזאת של הצפה טלוויזיונית בלתי אפשרית יש שם, קוראים לזה Peak TV: השלב שבו יש הרבה יותר תוכן זמין ברמה גבוהה, מאשר זמן פנוי לצרוך אותו. ההתפתחות הזאת היא לא תוצאה של אבולוציה ארוכה. רק לפני עשור היה לוח השידורים שלנו מאוזן ונוח לשימוש, עם עונות סדורות ותמהיל קבוע למדי (דרמות בחורף, קומדיות בקיץ למשל).

הפרקים שודרו פעם בשבוע ואף אחד לא חשב שזה מוזר או חריג. סדרות חשפו את סודותיהן בהדרגה והותירו אותנו כוססים ציפורניים ומנסים לגשש מה צופן העתיד, ומשפטים כמו: "אין מה לראות" היו לגיטימיים. ואז הגיעו נטפליקס והבינג', והתובנה שתוכן הוא לא תלוי שידור או עונה או ז'אנר, שחוקים זה לחלשים ושטלוויזיה היא ממש לא מה שהתרגלנו לחשוב עליה.

מכיוון שהשינוי הזה קרה כל כך מהר ובעוצמה כה גדולה, ההשפעה שלו עלינו קיצונית בהתאם. מצד אחד, מעולם לא היינו מוצפים כל כך בתוכן מצוין, מגוון ואיכותי. מעולם לא זרם כל כך הרבה כסף לטלוויזיה, כוכבי ענק מעולם לא רצו כל כך להופיע על המסך הקטן, מעולם לא היה כל כך הרבה מקום למימוש חזונות וחלומות יצירתיים כמו זה שקיים עכשיו. ומצד שני, התחושה היא שהשפע הזה הופך דווקא עבורנו – הצרכנים שאמורים ליהנות מכל הטוב הזה – לעול במקום לברכה.

איך מתחילים בכלל לבחור במה להשקיע את שעות הפנאי הבודדות שלנו? "בית הנייר", "דברים מוזרים", אולי בכלל "מאהבות"? ומה עם יצירות תעודה מעולות כמו "ארץ פרועה מאוד" ו-"סיפורו של המדע הבדיוני", או אקשן ממכר כמו "ממלכת החיות"? ומה עם הדברים שאנחנו בכלל לא יודעים שנאהב, ואין לנו דרך לדעת על קיומם? כל בחירה באחת היא פסילה של אחרת (או לכל הפחות דחייה משמעותית שלה) ותחושת העומס מכריעה את כולם.

כל התוכן שבעולם נמצא בהישג ידכם

החדשות הטובות הן שכמו כל אבולוציה, גם זו שאנו חווים כעת מייצרת פתרונות לאורך הדרך. מבקרי הטלוויזיה, למשל, הפכו בשנים האחרונות למסננים על חשבון קובעי איכות. בזכותם ניתן להוריד מהשולחן לא מעט סדרות שאין צורך לדגום או לצרוך, ולהכיר כאלה שיתאימו לטעמנו. גם אפליקציות ואלוגריתמים מתקדמים מנסים ללמוד אותנו ולהציע תכנים שיתאימו לטעם האישי הייחודי לנו.

ואולי התופעה המעניינת מכולם: דווקא בעידן הכי מנותק של האנושות, המלצות מפה לאוזן (או מפוסט לפוסט) הן המניע החזק ביותר לבחור בסדרה חדשה. בהנחה שבחרתם את החברים שלכם בקפידה, האלוגריתם הכי טוב בעולם כבר נמצא ממש בהישג ידכם.

והנה עוד חדשות טובות: אתם לא לבד. כולם נמצאים כיום בפיגור בסדרה כלשהי, כולם מחפשים את הדבר הטוב הבא, ואין בעצם שום סיבה למהר. בכל שעה ביום, בכל מצב רוח, המסך שלכם רק מחכה לספק מפלט מבורך מחיי היומיום. כדי לעשות קצת סדר בתוך אוקיינוס התוכן הזה, יצרנו את עמוד המלצות ה-VOD שלנו. בלחיצה אחת על כפתור ה-VOD בשלט תגיעו לכל השפע האדיר הזה: הסדרות, הסרטים החדשים שרק ירדו מבתי הקולנוע, תכני ילדים מובחרים, קטגוריות שמותאמות לסגנון האהוב עליכם – מקומדיה ועד דרמה, ממד"ב ועד דוקו. כמו כן, תוכלו למצוא בו גם שלל אפליקציות חדשות שיעשירו את חוויית הצפייה שלכם, משחקים ומגוון תכני 4K מרהיבים.

לפרטים והצטרפות לפרטנר TV>>

העמוד מתעדכן מספר פעמים ביום עם התכנים הכי פופולריים ורלוונטיים עבורכם. בשורת "חדש ב-Catch Up" יחכו לכם התכנים הכי חמים מהימים האחרונים, ולצדה תכנים חדשים מיוטיוב ונטפליקס, כך שתוכלו לקבל את כל תקצירי המונדיאל מיד עם סיום המשחקים, או את העונה החדשה של "כתום זה השחור החדש" מיד כשהיא עולה לאוויר.

אז נכון, קשה להאמין שתספיקו לראות את הכל, אבל למה בעצם שתרצו להגיע לסוף? כבר היינו בעידן ה"אין לי מה לראות", הגיע הזמן ל"מה רואים עכשיו".

כל התוכן שתצטרכו במקום אחד: היכנסו לעמוד ההמלצות שלנו (לחיצה על כפתור ה-VOD בשלט)