הסיב האופטי הוא סיב גמיש ושקוף וקוטרו מעט עבה יותר משיערת אדם. השימוש בו מבוסס על עיקרון פיזיקלי מוכר בשם "החזרה פנימית מלאה" (או "החזרה גמורה"), מה שגורם לאור שנכנס לתוך סיב להיות כלוא בתוכו. עכשיו תגידו שהאינטרנט, כידוע, לא מעביר אור, אלא מידע. נכון. השימוש בסיבים אופטיים להעברת נתונים, מתבצע ע"י המרת אותות התקשורת החשמליים (מידע) לאותות אופטיים ולהיפך (בכל קצה של הסיב יושבת יחידת המרה שזהו תפקידה), וכך נתונים או מידע מועברים במהירות רבה מאוד מנקודה לנקודה.
לסיבים יתרונות רבים אל מול הכבלים המסורתיים העשויים מנחושת – היכולת שלהם להגיע למרחקים ארוכים יותר תוך שמירה על רוחב פס גבוה יותר, הם גמישים יותר וחסינים להפרעות אלקטרו-מגנטיות, שזה החיסרון המרכזי בכבלים העשויים נחושת.
בניגוד לנחושת, הסיבים עמידים לחלוטין בסביבה לחה ורטובה ושום הפרעה חיצונית של מזג האוויר או נזקים אחרים לא יכולה להשפיע על מעבר הנתונים בהם.

אז מה הקשר בין סיבים אופטיים לאינטרנט?

העברת נתונים או מידע בצורה סופר מהירה וללא השפעה של הפרעות חיצוניות בלתי תלויות – זה הקשר לאינטרנט. בניגוד להעברת נתונים באמצעות גידי נחושת או כבל קואקסיאלי, הסיבים האופטיים אינם מאבדים כמעט שום מידע בדרך, ולכן באינטרנט סיבים אופטיים ו מהירות ההעברה נשארת יציבה לאורך כל הדרך.

מה ההבדל בין האינטרנט שיש לי היום?

תכלס, זה אומר שבאינטרנט סיבים אופטיים אפשר להוריד את את פרקיה של סדרה מלאה באיכות HD בפחות מ- 40 שניות, לגבות את כל תיקיית התמונות מהנייד תוך גלישה בטאבלט ומשחק רשת סוער בפלייסטיישן, כל זאת בעוד המקרר ושאר מכשירי הבית מחוברים לרשת ואף מכשיר או גאדג'ט לא חווה האטה או הפרעה. אנחנו מדברים על מהירות של 1,000 מגה בייט, שהם פי 10 לפחות מהמהירות המקובלת היום בתשתית המבוססת כבלי נחושת, שמקבלים מהירויות העלאה של עד 3 מגה בייט בלבד.
בנוסף, תשתית אינטרנט באמצעות סיבים אופטיים היא גם בטוחה יותר. מאחר ומדובר בהעברה של אותות אופטיים, לא נפלטת במהלך העברת הנתונים קרינה אלקטרו-מגנטית מהסיב, ולכן יש קושי רב לגופים שונים שמעוניינים בכך לדלות נתונים מהתהליך, מה שהופך את הסיב לכמעט חסין לציתות והפרעות חיצוניות.
בכבל החשמלי לעומתו אפשר לצותת לקו ללא מגע פיזי וללא התחברות פיזית, מה שהופך אותו להרבה פחות בטוח. בעולם של תקיפות סייבר שקורות חדשות לבקרים, אין ספק שמדובר בשיקול מרכזי במעבר לטכנולוגיה.

איך מקבלים את כל הטוב הזה?

עולם התקשורת הישראלי עדיין עובד עם כבלים שפרוסים בין הבתים בטכנולוגיה מיושנת יחסית. עם זאת, לאחרונה מספר מצומצם של חברות תקשורת, וביניהן פרטנר, פורסות סיבים אופטיים באזורים נרחבים בארץ, ובכך יאפשרו בעתיד הקרוב את הטכנולוגיה המתקדמת כמעט לכל בית בישראל.
רוצים לדעת עוד על תשתית הסיבים של פרטנר? רוצים לבדוק אם הבניין שלכם כבר מחובר? הקליקו כאן >>>