אין תחליף להופעות חיות. כל חובב מוזיקה מושבע יגיד לכם שלא משנה כמה האוזניות שלכם מקצועיות, כמה הן מבודדות או כמה הצליל שלהן נקי – אין כמו לשיר את המילים עם עוד אלפי אנשים ולחזור הביתה עם כאבי ברכיים מרוב ריקודים. הקשר בין האמן לקהל והאנרגיות שמחברות בין כל הנוכחים יוצרים חוויה כמעט רוחנית. כל זה מתעצם בפסטיבלים, בהם רצף ההופעות והמוני האדם המתקבצים על מרבדי דשא בהנאה למשך שעות או ימים, מזקקים את החיבור ומאפשרים להתמסר למוזיקה עד אין קץ ובאין מפריע.
אבל פסטיבלי מוזיקה עולים לא מעט וגם דורשים היערכות מיוחדת. לא פחות משמעותית היא הנכונות לשינה באוהלים וביקורים תכופים בשירותים כימיים במקרה הטוב, או באיזה שיח במקרה הריאלי.
לא עוד – מצאנו לכם את כל הדרכים שיאפשרו לכם ליהנות מפסטיבלי המוזיקה השונים. הופעות חיות באינטרנט של הלהקות שאתם הכי אוהבים, להרגיש שאתם איתן שם על הדשא, אבל עם הבדל אחד קטן: במקום לעמוד בצפיפות ולעצור את הנשימה בשירותים הכימיים, תוכלו לצפות בהופעות הישר מהסלון או חדר השינה שלכם, בזמנכם החופשי, עם גישה מהירה לשירותים נקיים ומבלי להוציא שקל. מגניב, לא?

לצפות בפו פייטרס דרך מצלמת רשת

בשנים האחרונות, עם ההתפתחות הטכנולוגית וכניסתן של הרשתות החברתיות לחיינו, מאפשרים כמה מפסטיבלי המוזיקה הגדולים בעולם לצפות בהופעות חיות דרך אתרי האינטרנט והאפליקציות השונות. האתר של ה-BBC, למשל, עורך שיתוף פעולה רחב מאוד עם פסטיבל גלסטנברי. מדובר בפסטיבל המוזיקה הגדול והוותיק ביותר באנגליה, שקיים משנות ה-70 ומאכלס לא פחות מ-175 אלף אנשים. מלבד הופעות רוק ופופ של האמנים הגדולים בעולם (ביניהם הפו פייטרס, אד שירן, קייטי פרי וסולונג'), תמצאו בו גם מופעי מחול, קרקס, קברט ואמנויות נוספות.
על כל אלו תוכלו לתצפת דרך מצלמת הווב-קאם שמפעיל אתר האינטרנט של ה-BBC, בין התאריכים 23 ל-25 ליוני. כל גולש יכול לבחור את הבמה שהכי מעניינת אותו ולצפות בהופעות בלייב באיכות HD. פספסתם הופעה חשובה? לא קרה כלום. תוכלו לתפוס אותה שוב בזמנכם הפנוי דרך נגן ה-iPlayer הייחודי, שמשמש כמעין VOD להופעות הפסטיבל השונות. שווה.
ככה זה נראה בפעם שעברה – הפו פייטרס בגלסטנברי ב-1998:

המציאות המדומה של פסטיבל קואצ'לה

באפריל האחרון התקיים פסטיבל קואצ'לה האמריקאי, שאירח אמנים מן השורה הראשונה, כמו קנדריק לאמר וליידי גאגא, ואיפשר לרוכשי הכרטיסים ליהנות מפיצ'ר מדהים של מציאות מדומה שהתממשק עם אפליקציית הפסטיבל. כך, עוד לפני תחילת הפסטיבל יכלו חובבי המוזיקה שרכשו כרטיסים לכוון את מצלמת הטלפון שלהם לקופסא המעוצבת של הפסטיבל כדי לערוך מעין סיור וירטואלי ופנורמי במתחמים השונים ולהשקיף על הבמות השונות. במהלך הפסטיבל עצמו, אגב, כללה האפליקציה משחקי חיפוש וליקוט ביצי פסחא חבויות שהסתתרו בשטח הפסטיבל, והעניקו ערך מוסף ואינטראקטיבי לבליינים.

צפייה פנורמית בקואצ'לה דרך יוטיוב

ואם הזכרנו את קואצ'לה, אז בדיוק לפני שנה היווה הפסטיבל נקודת ציון דרך טכנולוגית ומשמעותית ביותר. זה קרה עם ההכרזה של גוגל על הוספה של תמיכה מלאה בשידור חי של סרטונים פנורמיים ב-360 מעלות, שמיועדים בעיקר לבעלי משקפי מציאות מדומה. האירוע הראשון עליו החליטה לנסות את הטכנולוגיה החדשה שלה היה פסטיבל המוזיקה המפורסם. זאת הייתה הפעם הראשונה למעשה שיוטיוב אפשרה לגולשים לצפות בשידורים חיים של וידאו פנורמי, שמאפשר להם להרגיש כאילו שהם משוטטים בין בימות הפסטיבל ובוחנים את המתרחש מצפון לדרום, מדרום לצפון, ממזרח למערב וממערב למזרח.
ככה רואים הופעה היום – אייס קיוב בקואצ'לה, ב-360 מעלות:

פייסבוק עושה את לולהפלוזה

גם פייסבוק החליטה להשתלב עם עולמות התוכן המוזיקליים, ובשנת 2015 השיקה בפסטיבל לולהפלוזה את פיצ'ר השידור החי שלה, שמאפשר לנוכחים בפסטיבל או בהופעה מסוימת להעביר אותה בשידור ישיר לחבריהם מהרשת החברתית, בנוסף לשיתוף תמונות וסרטונים מההופעה עצמה. כך אפשרה פייסבוק לגולשיה להעביר לחבריהם חוויה מלאה יותר ולהעניק לכל החברים המבואסים שנאלצו להישאר בבית את התחושה שהם צופים בפסטיבל ביחד עם חבריהם. באותה שנה השתתפו בפסטיבל מטאליקה, טיים אימפלה ופול מקרתני. עכשיו אנחנו לגמרי מקנאים.
ככה זה נראה מהקהל – מטאליקה בלולהפלוזה 2015: