החיים הדיגיטליים מזמנים לנו לא מעט דברים נפלאים – משיתוף צלחת ארוחת הצהריים ועד הפגת הבדידות בכל רגע נתון. אבל, חודש נובמבר מזמן לנו כמה ימים נפלאים במיוחד של אינטרנט שהם חגיגת קניות אדירה עם הנחות ענק והזדמנויות גדולות.

מתחמי סחר אונליין בכל רחבי הרשת, מכל קצוות תבל כמעט מציעים מבצעים והנחות עד כדי מחירי רצפה. גם בישראל נחגג בשנים האחרונות הבלאק פרידיי אז, קבלו מדריך מקוצר לחודש עם המבצעים הכי שווים בשנה.

שני טיפים חשובים לפני שמתחילים: ראשית, כדאי לבדוק את מדיניות המשלוחים לישראל לפני שמעמיסים את העגלה, שלא תגלו רק בקופה כי עלויות המשלוח גבוהות מדי או שהאפשרות אינה קיימת כלל. שנית, כדאי להתחיל לסמן כבר עכשיו רשימת מוצרים ב-Wish List פרטי. עכשיו בואו נצלול.

בלאק פריידי: אין תקריות אלימות באינטרנט

Black Friday הוא הוותיק ביותר בקונספט ימי הקניות ונולד למעשה עוד הרבה לפני האינטרנט, בשנת 1952 בארה"ב. זהו יום הקניות המפורסם בעולם, חל תמיד ביום שישי האחרון של נובמבר (בלאק פריידי 2017 יחול ב-24/11) – זה שלאחר "חג ההודיה" הצפון אמריקני – והוא יריית הפתיחה לעונת הקניות לכריסטמס.

חנויות שנראה שסופת הוריקן חצתה אותן ולא מעט תקריות אלימות סביב מוצרים בחנות נרשמות ביום זה מדי שנה מדי שנה והרי לכם היתרון הגדול של הדיגיטל. מזה שנים שהבלאק פרידיי עבר גם לחנויות האונליין ומאחר ואלה מתרבות משנה לשנה, מתרבים המבצעים ומעמיקות ההנחות. חגיגה!

מה קונים בבלאק פריידי בישראל?

פרטנר מצטרפת גם היא למבצעי בלאק פריידיי. אם תקנו בחנויות החברה סמארטפון Samsung Galaxy S8/ S8+/S8 Note תקבלו 1,000 שקל הנחה על המכשיר השני. הנחה של 500 שקל על המכשיר השני תקבלו אם תרכשו LG G6 או Huawei P10.  לפרטים נוספים אודות מבצעי פרטנר לחצו כאן .

סייבר מאנדיי: החג של דור ה-Y

אם אתם בני פחות מ-50 הגיוני שתסתכלו בבוז מהול בהתנשאות על תמונות התורים מהבלאק פריידי במייסיז, ניו יורק ותחשבו בלב כמה אנכרוניסטי זה לדחוף עגלה כשאפשר פשוט לשבת בפיג׳מה ולהעמיס עגלה וירטואלית. בדיוק בשביל זה הומצא Cyber Monday, שמגיע תמיד יומיים לאחר אחיו השחור.

מה קונים בסייבר מאנדיי?

הכל. זהו חגם של אמזון ואי-ביי, אסוס, זאפוס וחבריהם לרשת מקטן עד גדול ובניגוד לשישי שלפניו, לחגיגה הזו מצטרפים לא מעט אתרים ישראלים.

הנחות הסייבר-מאנדיי נמוכות ברובן מאלה שנהוגות ב״בלאק-פריידי״ ולמרות זאת מדובר בהזדמנות נהדרת לרכוש במחיר מופחת מוצרי אלקטרוניקה, גאדג׳טים, בגדים ושאר מוצרי צריכה שחלמנו עליהם כל השנה. רק הסתייגות קטנה: כדאי לדעת כי ברבים מהאתרים האלו חוסל המלאי יומיים קודם ושני הסייברי משמש גם כניקוי מחסנים וקידום מוצרים שאיש לא רצה.

יום הרווקים: קניות במקום חברה

כי אם כבר לבד, אז שיהיה בקופה. תאריך 11/11 הוא יום הרווקים הסיני, שבשנת 2011 הפך גם ליום קניות אינטרנטי. היוזמה, איך לא, היא של מתחם הסחר המקוון "עליבאבא", ששובר שיאים בכל שנה והשנה הגיע לשווי קניות של למעלה מ-25 מיליארד דולר ביממה, מה שמשאיר אבק ליומיים שהוזכרו לעיל.
הקונספט: הנחות היסטריות באתרי הקניות הסיניים מלווים באירועי ״בידור״ כמו קריוקי והופעות חיות אונליין. הישראלים, כמובן, משאירים לא מעט דולרים בקופת עליבאבא ביום זה והשנה השאירו 110 מיליון שקלים בקופת האתר, עליה מקומית של 23% מהשנה שעברה.

שופינג IL: קטן, מקומי ופחות מוצלח

ישראל ידועה כמפלצת זוללת טרנדים ואם משהו קורה בעולם, לא נחכה זמן רב עד שנראה אותו בגרסתו המקומית. וכך נולד ה-Shopping IL, שהוא 48 שעות של הנחות בחנויות הישראליות ברשת. מה שהתחיל לפני ארבע שנים ביוזמת גוגל ישראל הוא עדיין חג קטן שעוד לא ממש מתרומם, אבל בשופינג כמו שופינג, העתיד בוודאי נראה טוב יותר.

השנה הוציאו הישראלים 50 מיליון שקל ביום זה, פחות ממחצית מהסכום שהשאירו בסין כמה ימים לאחר לכן.

מה קונים בשופינג IL?

בעיקר בגדים בקסטרו (רשמה השנה גידול של 500% ביחס לרכישות ביום רגיל) ומוצרי חשמל וכלי בית ב"אייס" (1,200% יותר רכישות מיום רגיל).

אז מה עכשיו?

עכשיו הזמן להיכנס לאתרי הקניות האהובים עליכם – מגדול ועד קטן, למותגים שונים שאתם אוהבים בתחומים מגוונים (ממוצרי חשמל דרך תחביבים ואופנה ועד כלי בית) ולהתחיל לסמן מוצרים שאתם אוהבים. שמרו אותם וחכו ליריית הפתיחה של הבלאק פרידיי/ סייבר מאנדיי.
שווה לנסות ולעקוב אחר הפרסומים ולראות מי עומד להציע את המבצעים השווים ביותר ואתם עלולים לצאת עם כמה עסקאות שתתגאו בהן לפחות עד נובמבר הבא. רשמו לפניכם את התאריכים 24/11, 27/11 ברחבי הרשת ואל תשכחו להיכנס גם לחנות של פרטנר.