לפעמים הוא החבר הכי טוב שלנו, לפעמים הוא העוזר הקרוב שמסייע לנו בכל צרה ולפעמים קצת מתחשק לנו להטיח אותו בקיר – כי כמו כל דבר בחיים, גם לטלפון שלנו יש תאריך תפוגה. זה עצוב, כי בחרנו את החבר הזה בקפידה, העברנו לו את כל התמונות מהרגעים הכי יפים שלנו, ואת כל השירים שרצינו לשמור, אבל בסוף זה מגיע. הנה כמה סימנים שיעזרו לכם לדעת האם הטלפון שלכם נמצא בדרך להחזיר את נשמתו לבורא.

כיבוי או איתחול פתאומי

למרות שזה מעצבן, זו בעיה שאנחנו נוטים להתעלם ממנה הרבה פעמים. אז מה אם הוא נכבה? מיד נדליק והוא יחזור לתפקד ולהועיל, חוץ מזה שהוא עובד עשר כשהוא מחובר לחשמל. אבל לדבר בטלפון רק כשהוא מחובר לשקע זו חתיכת מועקה וכיבויים תכופים ואיתחולים ללא הודעה הם סימן שהחומרה של הטלפון עברה משבר. גם אם יש לכם כיסוי, כל נפילות שהטלפון שלנו עובר משפיעות עליו מבפנים. הרכיבים החומרתיים נפגעים ולא מתפקדים כבעבר, והגיע הזמן לטלפון חדש.

קרדיט: שאטרסטוק

לא ניתן להוריד את הגירסה האחרונה של מערכת ההפעלה

גם אנדרואיד וגם iOS מוציאים כל תקופה שידרוג למערכת ההפעלה שלהם. השידרוג משפר אלמנטים קטנים בטלפון, אבל חשוב מכך- משפר את אבטחת הטלפון. המנעות משידרוג משאירה את הטלפון פרוץ לפגיעות של האקרים. אם הטלפון שלכם לא מסוגל לשדרג את עצמו למערכת ההפעלה האחרונה, הוא כבר לא מתאים לשמש כטלפון. אם בא לכם לשמור אותו כנגן מוזיקה, לא נעצור אתכם.

הטלפון נתקע או לא מגיב

מכירים את אלו שאומרים "תביא, רק אני יודע איך להפעיל אותו"? אלו אנשים שהטלפון שלהם כבר גוסס ורק מחכה לזריקת הרדמה שתשלח אותו לעולם שכולו טוב. אם מסך המגע לא מגיב או שמגיב רק מדי פעם, ואם הכפתורים הפיזיים המועטים שעליו, כפתורי הווליום וההדלקה, לא עושים את מה שהם אמורים לעשות – אז זה לא עניין של מגע קסם שיש רק לבודדים.

קרדיט: שאטרסטוק

אין מקום אחסון בטלפון

ולא כי לא פיניתם. עברתם על התמונות והסירטונים, מחקתם כל מה שלא ממש צריך, ביצעתם גיבוי בענן ועדיין אין לטלפון מקום אחסון. תוכלו למחוק את כל מה שיש עליו, אבל כנראה שהגיע הזמן לשמור אותו בתור הארד דיסק עם מידע ולהגיד שלום לחבר חדש.

לא שומעים

סאונד גרוע בטלפון הולך לשני כיוונים: מצד אחד לא מבינים אותך כשאתה מדבר עם אנשים, ומצד שני אתה לא באמת שומע משהו כמו שצריך. יכול להיות שמצאת טריקים, למשל כשאתה מתקשר לאנשים אתה שם את הטלפון על רמקול, וכשאתה מחבר אוזניות אתה משאיר אותן לחוצות בפנים בעזרת האגודל. כן, זה לא ממש נוח, אבל מה אפשר לעשות? להחליף טלפון, זה מה.

קרדיט: שאטרסטוק

מדי שנה, כשיצרניות הטלפונים החכמים משיקות מכשירים חדשים, כולם מדברים על פיצ'רים חדשים ומגניבים. מצלמה חזקה יותר, סאונד אדיר יותר, אבטחה גבוהה יותר או מערכת הפעלה טובה יותר. זה נחמד מצד אחד וזמני מצד שני, כך שאם אתם אוהבים להיות הכי עדכניים –שירות Smart UP הוא בדיוק בשבילכם. הטלפון שלכם יכול להחזיק יותר משנה, אבל שירות שמאפשר לכם החלפת טלפון כל שנה יבטיח שגם יהיה לכם את הטלפון הכי מעודכן, וגם אחד כזה שלא נכבה סתם פתאום באמצע קריאת כתבה.