כמה שלא נתמגן ברשתות ובתחנות הקצה, מה שלא נעשה מבחינת אבטחת מידע, זה יכול לתפוס גם אותנו. אחד מכל חמישה עסקים קטנים ובינוניים צפוי לחוות מתקפת כופר או פגיעה מנוזקה כלשהי, גם אם לא הוא היעד לתקיפה. בזמן האירוע, מערכות הארגון עלולות להיות מושבתות זמן רב, ומידע חיוני עלול ללכת לאיבוד – כפי שאכן קרה במתקפות משמעותיות נגד מרכזים רפואיים בארץ ובעולם. העניין הוא שזה ממש לא חייב לקרות. למעשה, הפתרון נמצא מתחת לאף, או ליתר דיוק – בענן.

גיבוי בענן הוא שירות שנועד לספק לארגונים ולחברות שקט וביטחון לקראת האפשרות של פגיעה בשרתים הפיזיים, בין שבעקבות תקלה, רשלנות, אירוע חיצוני כלשהו או מתקפה זדונית ממוקדת. העסק מקבל מעין כספת מאובטחת שבה נשמר הדאטה, וכך ניתן לשחזר אותו במקרה של פגיעה ואובדן. חשוב להבין שזה לא מוצר מותרות – גיבוי (Backup) נחשב היום לחלק מהותי בהתאוששות מאסון בסייבר (Data Recovery, DR), ולכן גם חלק מהותי ממערך אבטחת המידע בארגון. בלעדיו, העסק לא באמת מוגן.

גיבוי בענן מבטיח את הרציפות התפקודית, ובתעשיות רבות הוא נדרש רגולטורית. הוא מספק ערך מוסף גם בהיבטי תדמית וחדשנות, ותורם לערך המוצע ללקוחות ולמחזיקי העניין. ניתן ואף מומלץ לקבל אותו במסגרת של שירותים מנוהלים, מה שיצריך התעסקות מינימלית מצד מערך ה-IT ואבטחת המידע בארגון.

איך בוחרים ספק לשירותי החיוני הזה? ראשית, בהנחה שאנחנו מפוזרים על כמה פלטפורמות ואפליקציות ארגוניות, חשוב שהספק שלנו יוכל לתת מענה לכל הדאטה, בכל מקום שבו הוא נמצא, ורצוי בזמן אמת. שנית, חשוב לוודא שהספק עומד בתקנים מחמירים של אבטחת מידע. שלישית, נושא הנוחות והנגישות של הפתרונות הוא קריטי. ומכיוון שמה שנוח לאחד לאו דווקא מתאים לאחר, כדאי מאוד שתהיה גמישות בהתאמת הפתרונות לצרכים. חבילת שירות מדויקת עבור העסק הספציפי תאפשר לו לצמוח. לבסוף, רצוי לבחור בחברה שיכולה לספק הדרכה מקצועית ואיכותית לעובדי הארגון. גם אם רוב השירות הוא "עליה", בהחלט יש דברים שגם בעסק צריכים לדעת כדי לפעול נכון ולהפיק את המיטב.

חברת פרטנר מציעה לעסקים מכל סדר גודל פתרונות מתקדמים של גיבוי בענן, כחלק משירותי מחשוב הענן שלה הנחשבים למובילים בשוק. שכפול הנתונים והגיבוי עבורם מתבצעים בזמן אמת, עם מספר עותקים המאוחסנים במתקנים נפרדים של פרטנר. עוד קודם לכן – וזה קריטי – מתבצעת הפרדה של הכופרות וסינון שלהן, כך שהן לא מגיעות למידע המגובה. רק באופן הזה ניתן להבטיח לעסק שחזור ודאי ומהיר של הנתונים במקרה הצורך. התקנת השירות פשוטה, ומצטרפים אליה תמיכה מלאה לכל נפחי הדאטה, הדרכה של הצוותים ועובדי הארגון לשימוש מיטבי באמצעי ההגנה ושירות לקוחות זמין ונעים.

כדי לשמור על סודיות ושלמות המידע המגובה, פרטנר פועלת בהתאם לתקן מחמיר למודולי הצפנה (FIPS 140-2). חבילות ההגנה שלה מבוססות על טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם ומוצרים ממיטב היצרנים, ובהם Check Point, Fortinet, F5 Networks ו-Asigra. חליפת הפתרונות שפרטנר מציעה כוללת, בין היתר: גיבוי לכל סוגי המידע ובכל הפלטפורמות; שירותי גיבוי מנוהלים; אמצעים מתקדמים לאבטחת מידע והגנת סייבר; שירותי ניטור וניהול IT על בסיס הפתרונות של Continuum; שיתוף קבצים מאובטח; ופתרונות תקשורת מתקדמים כמו האצת נתונים ושיפור ביצועים.

שירותי ענן ופתרונות גיבוי בענן מאפשרים לעסקים, חברות וארגונים להתייעל משמעותית תוך גמישות מרבית. הם עושים זאת דרך גישה נוחה ומהירה לנתונים מכל מקום ובכל זמן, כשכל העת מיושם גיבוי מלא לשרתים הניידים והנייחים ומובטחת הגנה רציפה למידע החיוני של העסק. עם הניסיון והידע המקצועי של חברת תקשורת מובילה, אפשר היום לקבל חבילת פתרונות מקיפה ומותאמת באופן מדויק לצורכי העסק – ולסמן "וי" גדול על אבטחת המידע בכלל ועל יכולת ההתאוששות מאסון בפרט.

רוצים לשמוע עוד על פתרונות אבטחת המידע של פרטנר עסקים? לחצו כאן