התאוששות מאסון כשירות הינו שיטה מבוססת ענן, קלה לפריסה ומספקת את היכולת לבחון תרחישי התאוששות באופן קבוע ושומרת על גמישות בהתאמה לשינויים הארגוניים. שירות זה מאפשר לארגונים קטנים וגדולים להשתמש ולבנות מנגנון "התאוששות מאסון" במודל של שירות על בסיס תשלום חודשי ללא רכישה של חומרה/ תוכנה יקרה וללא השבתות בהתקנה. המטרה העיקרית של השירות היא התאוששות וחזרה לעבודה תוך פרק זמן קצר ככל האפשר וגישה למידע הארגוני באופן רציף וקבוע.

DRAAS - שירות התאוששות מאסון לעסקים

שימוש בטכנולוגיית ענן הוא פתרון מצוין למימוש המשכיות עסקית כפתרון מודרני ועדכני. אסטרטגיית המשכיות עסקית חייבת להבטיח המשך אספקת שירותים קריטיים לארגון כאשר אירוע מתרחש – בין אם מדובר בהפסקת שירות, נזקי מזג אוויר, טרור, סייבר, טעות אנוש או מקרה אחר. מחקרים מראים כי רוב הארגונים שחוו פגיעה מהותית בשירות לא מצליחים להתאושש תוך שעות בודדות. לצד זה קיימת הערכה כי הנזק הישיר והעקיף הנגרם לארגונים בשוק העסקי כתוצאה מהשבתה ו/או אובדן נתונים שלא ניתנים לשחזור מוערך ברמה העולמית בכ-40 מיליארד דולר בשנה. בהתאם לזה, לפחות כשליש מתוך העסקים עושים שימוש בפתרונות ענן במסגרת תוכנית התאוששות מאסון שהם נערכים אליה. בנוסף, לפחות 85% מהעסקים ציינו יתרונות ברורים למה ענן הינה הפלטפורמה הנכונה לביצוע משימה זו.

פרטנר עסקים מציעה שירות התאוששות מאסון הכולל יכולת שכפול מידע ברמת ה Hypervisor, VMWare או Hyper-V, יכולת שיכפול מידע מהAWS  או Azure, חזרה לפעילות מלאה תוך מספר דקות וחזרה לנקודת הזמן העדכנית ביותר. הפתרון מורכב מתוכנת שכפול מידע, שרתים מארחים, מערכת אחסון מרכזית, פתרון וירטואליזציה, ציוד תקשורת ו-Firewall ייעודי.