עיר מודרנית חייבת להיות עיר חכמה, טכנולוגית ומחוברת

תכנון עירוני הוא לא עניין של מה בכך. מדובר בתחום רחב, מורכב ומתקדם, שחייב להיות מחובר תמיד לשיטות המתקדמות ביותר ולאפשרויות האיכותיות ביותר למען שיפור העיר והאמצעים בה. בעלי תפקידים שאמונים על תכנון העיר ועל ההתקדמות העירונית צריכים להיות תמיד עם היד על הדופק. עליהם להכיר את האפשרויות המתקדמות ביותר בתחום, לדעת איך לבחור מתוכן את אלו הנכונות וההולמות ביותר עבור העיר או הרשות המקומית, וכיצד ליישם אותן במרב היעילות. הרזולוציה שבה עובדים בשטח זה צריכה להיות גבוהה מאוד. היא דורשת חשיבה על הפרטים הקטנים ביותר של כל רחוב וכל מבנה, כמו גם על הקידמה הטכנולוגית ועל הצורך לפתח את מרחב המחייה ולהפוך אותו למקום שימשוך הן דיירים והן השקעה עסקית וחברתית.

את המטרות האלה אפשר להשיג באמצעות מערכות מתקדמות. אחת מהן, שכדאי מאוד להכיר, היא בקרת תאורה IoT – מיד תבינו שהיא הרבה יותר מעוד מערכת בקרת תאורה.

אז מה זה בדיוק מערכת IoT, ולמה צריך אותה?

מערכת IoT – Internet of Things (האינטרנט של הדברים), היא מערכת שהיישום הפשוט ביותר שלה הוא בקרת תאורה. כלומר, היכולת לשלוט על התאורה העירונית בפנסי הרחוב השונים דרך מערכת של שליטה מרחוק, כפי שנחוץ בכל עיר מודרנית, שרוצים לשמור בה על סביבה מוארת ונוחה לכלל התושבים.

עם זאת, כפי שהסברנו, מדובר בהרבה יותר מסתם מערכת בקרת תאורה. למעשה, מדובר במערכת שבה אנחנו משתמשים בפנסי הרחוב ובתאורה העירונית כפלטפורמה לחיבור כלל העיר לרשת מקוונת. בכל עמוד תאורה שמתחבר לרשת העירונית הזאת מותקן בקר, עם סים סלולרי פנימי שמאפשר לחבר אותו בצורה אלחוטית מבלי צורך בחיבור פיזי יקר ומסורבל. הבקרים האלה יוצרים רשת תקשורת עירונית על גבי עמודי התאורה, שאיתה אפשר לעשות הרבה יותר מאשר להדליק או לכבות את פנסי הרחוב. למעשה, מדובר בפלטפורמה דרכה ניתן ליצור את הבסיס לעיר חכמה – עיר שבה ניתן לשלב פתרונות כמו מצלמות בפריסה רחבה למניעת תאונות דרכים ופשיעה, רשת אינטרנט אלחוטית עירונית הפתוחה לתושבי העיר והעובדים בה, פתרונות תקשורת שונים, ויכולת ניטור ומעקב על בעיות תכנון בצורה מחוברת לשטח.

התקדמו לפרטנר עסקים – כל פתרונות התקשורת לעסק שלכם במקום אחד>>>

האתגר הגדול ביור היום בכל רשות עירונית היא אספקת חשמל במרחב העירוני, היום יש יותר ויותר צורך בחיבור פתרונות שדורשים אספקת חשמל במרחב העירוני וכל פתרון כזה דורש אספקה של חשמל – למה לא להשתמש בנכס שנקרא עמוד התאורה, על העירייה לשנות את התפיסה של עמודי התאורה ולהשתמש בהם כ"קולב" שאפשר להשתמש בו למגוון רחב של שימושים.

ניתן להבין, אם כן, שבמחשבה על עיר העתיד ועל הפונקציות והאפשרויות שהיינו רוצים להכניס לעיר מודרנית כדי להצעיד אותה קדימה, מדובר על מערכת בקרת תאורה שיכולה לסייע משמעותית בהשגת היעד. אם כך, זה הזמן לסקור את יתרונותיה בצורה מפורטת יותר.

היתרונות שמערכת IoT מכניסה לעיר שלכם

למערכת IoT יש יתרונות רבים. חלקם קשורים ישירות לבקרת תאורה כמטרה שצריך להשיג בפני עצמה, וחלקם לפונקציות נוספות שביכולתנו לשלב ולהוסיף באמצעות המערכת המורכבת על גבי עמודי התאורה בצורה אלחוטית ומחברת את העיר כולה לרשת אלחוטית ונשלטת מרחוק:

בקרה מדויקת וחסכונית – מערכת הבקרה בשיטת IoT מאפשרת לשלוט בצורה מוחלטת על התאורה ולוודא שהיא יעילה וחסכונית ככל הניתן. הבקרים הם ורסטיליים וניתן לחברם הן למנורות LED והן ולמנורות לחץ גבוה (נל"ג). השליטה בתאורה מרחוק מאפשרת לא רק לכבות או להדליק את התאורה בשעות הבוקר והערב בהתאמה, אלא גם לשלוט על עוצמת התאורה בהתאם לרמה הנדרשת בכפוף לשעה ביום ולרמת החושך ה"טבעי". יכולת העמעום וההגברה של התאורה כאשר אנחנו משתמשים במנורות LED, מבטיחה שהניצול שלנו את משאבי העיר יהיה יעיל ככל הניתן.

המערכת מחוברת ללא הפסקה – מערכת IoT מעבירה חשמל ומחברת את עמודי התאורה לרשת העירונית מסביב לשעון, 24/7. משום כך, אין מצב שעקב שינוי שעון חורף או קיץ, או בשל לילה חשוך במיוחד או מזג אוויר מעונן – הרחוב לפתע לא יהיה מואר בעת שהדבר נדרש. המערכת פשוט חכמה ויודעת לנטר עבורנו את הצורך בתאורה ולאפשר לנו להפעילה מרחוק. כך ניתן לוודא שהתושבים לא יידרשו להתמודד עם קשיים המוכרים לכולנו, כאשר מערכת התאורה העירונית לא מחוברת למציאות הנדרשת בשטח.

התקדמו לפרטנר עסקים – כל פתרונות התקשורת לעסק שלכם במקום אחד>>>

התקנה פשוטה ומהירה – קיימות לא מעט אפשרויות של חיבור מערכות שליטה עירוניות. עם זאת, בקרות תאורה שונות עלולות להיות מסורבלות מאוד ברמת ההתקנה, לדרוש סגירה של רחובות שלמים ולהצריך עבודות מורכבות בגובה. מערכת IoT אינה כזאת. מכיוון שמדובר בבקר עם סים סלולרי, המותקן בצורה פשוטה על גבי עמוד התאורה – ההתקנה מאוד פשוטה, לא מצריכה עבודת מנוף או סגירה של הרחוב, וניתן לחבר באמצעותה את העיר כולה במהירות וביעילות.

חיבור לעיר העתיד – היתרון שהוא ככל הנראה המשמעותי ביותר במערכת IoT לעומת כל אפשרות אחרת הוא בוורסטיליות שלה, וביכולתה להתאים לצרכים טכנולוגיים עדכניים ועתידיים של העיר שלנו. על בסיס הרשת העירונית שיוצרים באמצעות מערכת בקרת התאורה הזאת, שהיא למעשה מערכת היוצרת רשת Wi-Fi עירונית סגורה, ניתן להתקין פונקציות נוספות שיהפכו את החיים בעיר לנוחים יותר. מצלמות עירוניות, למטרות אבטחה או תנועה, יכולות להיות מותקנות ומחוברות על בסיס המערכת הזאת. גם רשת אינטרנט עירונית פתוחה יכולה בהחלט להתבסס על הבקרים המותקנים בעמודי התאורה המפוזרים.

כיום, בערים כמו לוס אנג'לס, כבר מדברים על שימוש במערכת הזאת למטרות יצירת שירותי ענן עירוניים, שירותי תקשורת, חיבורי Bluetooth שיכולים להתפרס על פני עיר שלמה, ועוד. וכמו שתבינו בעוד רגע – לא מדובר פה בסיפור שיכול להצליח רק מעבר לים.

מערכת ה-IoT של Partner Business כבר הוכיחה את עצמה בישראל

ב-Partner Business מציעים ללקוחות להצטרף ולהשקיע במערכת חדישה ואיכותית, לאחר הצלחה מוכחת. החיבור של פרטנר למערכת בקרת התאורה בשיטת IoT מגיע לאחר שהמערכת יושמה והוטמעה בהצלחה באחת העיריות הגדולות בישראל. זאת מתוך צורך לספק פתרון לחיבור מצלמות ולחיבור Wi-Fi באזורי התעשייה העירוניים. מומחי פרטנר עסקים מעידים כי "לאחר שהתחלנו לעבוד על הנושא, הוצעו לנו מגוון אפשרויות, ביניהן ארונות מצברים שיותקנו על העמודים הרלוונטיים, אך הבנו שמדובר בפתרון מסורבל ולא אסתטי שלא יוסיף לאיכות החיים בעיר. בשלב זה הכרנו את מערכת ה-IoT של חברת Flashnet, הבנו את היתרונות המשמעותיים שהיא נושאת ואת הקידמה שהיא עשויה להביא, לא רק כמערכת תאורה אלא בעיקר כמערכת שמחברת אותנו לעיר העתיד."

המערכת הותקנה בכ-1000 עמודי תאורה בעיר, והיום העירייה מחוברת אליהם ומספקת להם חשמל 24/7, כך שניתן להתקין עליהם כל פתרון טכנולוגי מתקדם כמו מצלמות או בקר איכות סביבה, נקודות גישה (WIFI) כמובן שגם הבקרה והשליטה בתאורה עצמה הפכה לנוחה ואיכותית יותר לאין שיעור לעומת המצב בעבר.

בשורה התחתונה, אם אתם רוצים לקדם את העיר או הרשות המקומית שלכם, ואתם מבינים שנדרש לשם כך פתרון מתקדם וטכנולוגי שמתאים למאה ה-21 וקדימה ממנה – נראה כי הפתרון המדויק ביותר נמצא במערכת ה-IoT של Partner Business.

התקדמו לפרטנר עסקים – כל פתרונות התקשורת לעסק שלכם במקום אחד>>>