שינויים בשוק העבודה יוצרים מציאות עסקית חדשה

הרמזים כבר היו כאן מזמן, אבל שנת 2020 הפכה אותם לעובדה מוגמרת, כשהאיצה משמעותית את התבססותה של מציאות עסקית חדשה. השנה הזו קידמה הרגלי עבודה חדשים במקומות העבודה, כשהקונספט של עבודה מרחוק תקע יתד איתן בארגונים רבים, בין אם מדובר על עבודה מהבית בצורה קבועה או במודלים גמישים המשלבים גם וגם – עבודה מהבית ועבודה במשרד.

העבודה מרחוק מבססת את מעמדה בשוק העבודה העתידי

לא צריך להיות נביא או חוזה עתידות כדי להבין כי שוק העבודה העתידי יישען על אחוז ניכר של עבודה מרחוק. כבר היום, שיעור העבודה מרחוק באירופה הולך וצומח בקצב. הולנד ופינלנד נטלו את ההובלה בשנת 2019, כאשר מתוך כלל המועסקים, כ-14% עבדו מרחוק, לפחות בחלק מהזמן. בישראל אנחנו עוד לא במקום הזה, אבל גם אצלנו שינויים בשוק העבודה מצביעים על התחזקות מגמת העבודה מרחוק, כיאה לתרבות הישראלית שנוטה לאמץ טרנדים ומגמות פופולריות בעולם. רק לאחרונה, ועדה עצמאית של האגודה הישראלית לאקולוגיה ולמדעי הסביבה, פרסמה דו"ח ליישום מדיניות עבודה מרחוק בישראל, בו היא ממליצה לממשלה לקדם תוכנית לאומית המעודדת עבודה מרחוק.

כיום, מרבית חברות ההיי טק מאפשרות עבודה מהבית. קל מאוד להבין מה מיקם אותן בחוד החנית באימוץ מודלים של עבודה מרחוק – גם הקרבה לטכנולוגיה מתקדמת והגישה לתשתיות האינטרנט (מיד נבהיר עד כמה זה חשוב), וגם הצורך בזמינות 24/7 במטרה לספק שירות דיגיטלי גלובלי.

התקדמו לפרטנר עסקים וגלו את פתרונות התקשורת של היום לשגרה של מחר>>>

אחוז גבוה מחברות התקשורת, התוכנה, החומרה, האינטרנט והביו-טק, מאפשרות לעובדיהן לעבוד על פי מודלים שונים של עבודה מרחוק וביניהם העסקה קבועה מהבית או מודלים משולבים שונים של עבודה מרחוק יחד עם עבודה במשרד.

ככל שגוברת ההכרה ביתרונות ההעסקה מרחוק, וככל שמתפתחים עוד ועוד אמצעים טכנולוגיים לניטור יעילות העובדים מכל מקום – העבודה מרחוק מתקבעת כאפשרות תעסוקה מקובלת ולגיטימית בשוק העבודה.

העבודה מרחוק מבססת את מעמדה בשוק העבודה העתידי

העבודה מרחוק מבססת את מעמדה בשוק העבודה העתידי   קרדיט: Shutterstock

עבודה מרחוק מתאפשרת בזכות פתרונות תקשורת מתקדמים

תקשורת בין אנשים וצוותי עבודה מהווה את אחד האתגרים הגדולים בניהול של עבודה מרחוק. בעזרת פתרונות תקשורת מתאימים, ניתן להתמודד עם האתגר הזה בצורה מוצלחת ולבצע משימות משותפות בצורה ממוקדת, יעילה, אפקטיבית ונוחה לכולם – בלי סמיכות פיזית, בלי שיחות מסדרון ובלי להצטופף בחדר הישיבות. כיום ניתן לקיים שיחות וידאו רבות משתתפים, לצרף אנשים, לשתף מסכים, לבצע יחד עריכות על מסמכים ועוד. התקשורת החזותית טומנת בחובה מגוון אפשרויות.

בשוק קיימים כיום פתרונות תקשורת ו-IT שונים, המאפשרים לנהל ולהתנהל עסקית מכל מקום, ולהישאר קרובים, זמינים ומעודכנים בכל עת. חברות התקשורת מציעות פתרונות המשלבים תקשורת סלולרית ואינטרנט קווי, בעזרתם אפשר להתחבר מרחוק למערכות העסק השונות, ולשמור על התנהלות עסקית תקינה ושוטפת גם מרחוק.

התקדמו לפרטנר עסקים וגלו את פתרונות התקשורת של היום לשגרה של מחר>>>

בין הפתרונות הללו ניתן למנות:

  • כלי שליטה מאובחטים לעבודה מרחוק – מגוון כלים המאפשרים לשלוט במחשב שבמשרד ישירות מהמחשב הביתי, הלפ-טופ או הסמארטפון לצד עבודה מאובטחת על המחשוב הארגוני בצורה מאובטחת.
  • שיחות וידאו – שיחות וידאו אונליין הפכו כיום לכלי פופולרי לתקשורת עסקית. ניתן לבצע אותן מכל מקום, בין אם מחדר הישיבות או המשרד האישי, בין אם מהמחשב האישי בבית ובין אם מבית הקפה או המכונית באמצעות הסמארטפון.
עבודה מרחוק מתאפשרת בזכות פתרונות תקשורת מתקדמים

עבודה מרחוק מתאפשרת בזכות פתרונות תקשורת מתקדמים  קרדיט: Shutterstock

ניתן לבצע שיחות וידאו אונליין בארגונים בכמה דרכים. אפשר לחבר בעזרת ציוד טכני לפחות 2 נקודות קצה, ולהתממשק גם לנקודות נוספות כדוגמת מחשב אישי או סמארטפון. ניתן לנהל שיחות וידאו אונליין בענן דרך המחשב מבלי להיות תלויים בציוד, וליהנות משיחה זורמת ואיכות שמע מעולה. כמו כן, אפשר לבצע שיחות וידאו אונליין בענן שהינן מרובות משתתפים, על ידי חיבור משתתפים נוספים או חיבור של כמה שיחות וידאו אונליין – זאת במקביל וממגוון פלטפורמות, החל מחדר ישיבות ועד לסמארטפון.

  • מערכות ייעודיות הפועלות כרשתות חברתיות עסקיות, שמותאמות לצרכי עבודה ומהוות פלטפורמה לשיתוף פעולה מלא בין העובדים ובינם לבין המנהלים. מערכות אלו מאפשרות לקיים שיחות צ'אט בלחיצת כפתור עם כל עובד בארגון, להקים קבוצות, לבצע שיחת וידיאו בלייב עם משתתף אחד או יותר, לשתף בקלות מסכים ולעבור יחד על נתונים בזמן אמת. את כל אלה ניתן לעשות מכל מקום ומכשיר.
  • פתרונות ענן – קיימים כיום עננים ציבוריים המאפשרים בניית מערכות אונליין ובניית סביבת מחשוב פרטית בענן פרטי עבור לקוחות עסקיים. פלטפורמות הענן מאפשרות יצירה, אחסון ושיתוף של מסמכים, לרבות צ'אט והעברת תגובות בתוך המסמך. שירותי הענן מאופיינים בנגישות, במהירות ובאבטחת מידע מכל מקום.

לסיכום, שוק העבודה משנה את פניו, וכל עסק שרוצה להשתלב בפנים החדשות והרעננות, צריך להתאים את עצמו לשינויים הללו. המשמעות היא: לאמץ את פתרונות התקשורת הטובים, התומכים בהרגלי העבודה החדשים. כמה טוב שמישהו חשב עליהם, תכנן, פיתח וייצר – במיוחד בשביל עולם העסקים.

התקדמו לפרטנר עסקים וגלו את פתרונות התקשורת של היום לשגרה של מחר>>>