שיווק דיגיטלי לעסק קטן

קרדיט: iStockphoto

התבססותן של הפלטפורמות הדיגיטליות מאפשרות לעסקים קטנים להשיג תוצאות יעילות בתקציבים נמוכים יחסית ובמשאבי זמן לא רבים של מנהל העסק.

הנה כמה טיפים שיאפשרו לכם דריסת רגל ראשונה בדיגיטל:

לפני שאנו מדברים על שיווק אקטיבי, חשוב ליצור נוכחות אונליין לעסק. כזו שתאפשר ללקוחות למצוא אתכם בקלות כשיחפשו אתכם בגוגל או פייסבוק וכזו שתאפשר ללקוחות מרוצים לשתף את המידע עם חבריהם. כל מה שאנו מפרטים כאן הוא כמעט בגדר חובה, לכל עסק.

פרופיל אינסטגרם

כל עסק צריך פרופיל באיסנטגרם, על-אחת-כמה-וכמה אם מדובר בעסק שפונה גם או רק לצעירים. פרופיל שמנוהל בצורה נבונה, יביא לתוצאות מצוינות. כדאי לבנות גאנט עם אסטרטגיה שתשלב תמונות שמייצגות את העסק, לצד תמונות משעשעות. זיכרו שישנן כל-מיני דרכים יצירתיות להכין תמונות או סרטוני וידאו, גם אם אינכם עורכים מיומנים.

שיווק עסקים קטנים באמצעות רשתות חברתיות

קרדיט: iStockphoto

אז איך להגדיל את כמות העוקבים?

-ניתן ליצור קמפיין עם הנעה לפעולה לעקוב אחר עמוד האינסטגרם שלכם

-כדאי לעקוב אחרי העוקבים שלכם ולא להתקמצן על לייקים ותגובות, זה יחמיא להם! ואולי גם יתן להם מוטיבציה לשתף את התכנים שלכם, או לרכוש מכם

-תייגו תמונות בהאשטגים רלוונטיים (שימרו את ההשאטגים ב-note כך שלא תצטרכו לכתוב אותם מחדש בכל פעם)

-צרו שידור Live – שידור חי לרוב יביא אתכם לראש הפיד ויגדיל את החשיפה למותג

-הגרלות שמיועדות רק לעוקבים שלכם. זיכרו שתוכן נכון הוא תוכן שמתייחס גם לאירועי השעה – בחירות, אירוויזיון, מועדים וחגים – כל אלה הם הזדמנויות נהדרות למבצעים אקסקלוסיביים וחגיגיים לעוקבים שלכם

-שתפו את הפוסטים של העוקבים שלכם – למשל: לקוח שעשה Unboxing למשלוח מכם, או צילם את עצמו מתאמן במכון הכושר שלכם, הודעה מפרגת שקיבלתם…

-עשו שימוש ב-insights שאינסטגרם מציעה – כך תוכלו ללמוד מתי הזמן הטוב ביותר לעלות פוסט, ואיזה תוכן העוקבים שלכם אוהבים במיוחד

עמוד עסקי בפייסבוק

פייסבוק היא פלטפורמת פרסום מצוינת ויעילה לשיווק דיגיטלי לעסקים קטנים, בשל האפשרות להגיע לתוצאות יפות בתקציבים קטנים. את המודעות שאתם מקימים בפייסבוק, ניתן להציג גם באינסטרם, הן לא חייבות להיות זהות, פייסבוק מאפשרת לעשות להן התאמות אינסטגרמיות.

בכדי להקים עמוד עסקי לא צריך לשכור ׳חברת סושיאל׳ או ׳מומחה רשתות חברתיות. הקמת העמוד היא פשוטה מאין כמוה ותדרוש מכם רק לפנות זמן. הטיפים שלנו הם:

-השקיעו בתמונת הפרופיל והקאבר. חשוב שיהיו בגדלים הנכונים

-מלאו את כל פרטי העסק ודרכי יצירת קשר

-ציינו בשם העמוד את שם העסק בעברית ובאנגלית

-ענו במהירות על שאלות גולשים (מקבלים על כך דירוג חיובי)

-הזינו 2-4 פוסטים רק בכדי שהעמוד לא יהיה ריק

-בקשו מחברים וקרובי משפחה לשתף את העמוד אחרי שפתחתם אותו כדי לצבור מסה ראשונה של חברים

בתוך לא יותר מחצי שעה – יש לכם עמוד עסקי. תתחדשו!

פייסבוק עסקי לעסקים קטנים

קרדיט: iStockphoto

כרטיס עסק בגוגל

גוגל גם היא בלי כל ספק פלטפורמה יעילה לשיווק דיגיטלי לעסקים קטנים, לא רק באופן ממומן, אלא במה שמכונה ״קידום אורגני״. ניתן ליצור כרטיס עסק בגוגל, כזה שיופיע באופן בולט ומרשים כשיחפשו את שם העסק במנוע החיפוש. הפיצ׳ר המדובר נקרא My Business. חצי שעה ואקטיבציה קטנה, ואתם שם.

אינדקסים

רישום באינדקסים הוא דריסת רגל ראשונית מצוינת בגוגל. אתרי האינדקס הם למעשה "דפי זהב" (כן, הספר הצהוב העצום מהניינטיז) של זמנינו, והם מכילים רשימות של בעלי מקצועות – החל מעורכי דין ועד למפתחי תוכנה. זו אמנם נשמעת דרך מיושנת מעט לקידום ופרסום, אך מדובר בסוס שעדיין עובד. רישום באינדקס יסייע לכם להופיע בתוצאות מרובות, ולהגיע למנעד רחב יותר של לקוחות.

על-מנת שמנוע החיפוש של גוגל יחבב אתכם, הקדישו זמן כדי לפזר את נוכחות העסק בין האינדקסים השונים כמו איזי, דפי זהב, דנס גייד. ישנם לא מעט אינדקסים שיאפשרו לכם לפתוח בהם את העסק באופן בסיסי ובחינם.

בניית אתר עבור עסק קטן

קרדיט: iStockphoto

אתר אינטרנט

הקמת אתר אינטרנט היא תורה בפני עצמה. אלפי ספקים, פלטפורמות ואפשרויות עומדות בפני בעלי עסקים כשהם מגיעים לבנות אתר. עצה אחת על קצה המזלג: אם אין לכם עדיין אתר כלל, הקימו אתר רזה בזריזות על פלטפורמת WIX ולו רק בכדי שכתובת העסק, הטלפון והשירותים שאתם מציעים יתחילו באינדוקס בגוגל. לאחר שיש לכם כבר אתר או עמוד נחיתה, בסיסי ככל שיהיה, תתפנו לחשוב על אתר רציני שעשוי למנף גם את פעילות העסק לאורך זמן.

אם כבר אז כבר – עוד כמה אפשרויות שעומדות בפניכם לקידום עסקים קטנים באינטרנט, הן לא בגדר חובה כפי אלו שהוזכרו כאן למעלה, אבל למה לא להשתמש גם בהן?

חתימת מייל – זה פשוט, אלגנטי, מקצועי ויעזור ללקוחות לחפש אתכם באינבוקס (ולפעמים גם לדעת להיכן לשלוח את הצ׳ק!)

ניוזלטר – יש לכם מאגר לקוחות קיימים? אם הם אישרו קבלת חומר פרסומי, הפיצו להם ניוזלטר שבועי או חודשי עם מוצרים/שירותים חדשים מבית העסק. ניוזלטר איכותי הוא כלי שיווקי מצוין שמניב רווחים. פלטפורמות כמו מיילצ׳ימפ מעניקות את השירות חינם עד 2000 נמענים.

שיווק עסקים קטנים ברשתות חברתיות

קרדיט: iStockphoto

יש עוד המון מה ללמוד ולא מעט אמצעים נוספים שיעזרו לכם לקדם את העסק, אך זה הבסיס שייקח אתכם קדימה במינימום עלויות ומשאבי זמן. ועוד טיפ אחד לסיום, שריינו לכם שעתיים בשבוע לשיווק דיגיטלי, ממש נעצו אירוע חוזר ביומן. בשעתיים האלו עברו על חשבון הפייסבוק ואולי פרסמו פוסט, הכינו את הניוזלטר, עדכנו את האתר ובעיקר – תחשבו מה יהיה השלב הבא שלכם בשיווק אונליין, זה לא שהדיגיטל יעלם בקרוב.. להפך, הוא רק התחיל! בהצלחה!

Partner Business – הכירו את פתרונות התקשורת המתקדמים בעולם>>

לפרטים והצטרפות לפרטנר עסקים חייגו – 5250*