בעידן הנוכחי, פגיעה ממתקפת סייבר היא כבר לא שאלה של אם, אלא של מתי ובאיזו עוצמה. ככל שחברות וארגונים מכל סדר גודל נעשים דיגיטליים יותר, מחוברים יותר ונשענים על מערכות חכמות יותר – כך הם הופכים גם פגיעים יותר. הנזק ממתקפת סייבר עלול להיות עצום – החל משיבוש חמור של הפעילות העסקית וזליגת מידע רגיש, דרך הוצאות כבדות על מהלכי ההתאוששות (תיקון, העסקת מומחים, הוצאות משפטיות) ועד קנסות רגולטוריים, פגיעה במוניטין ונטישה המונית לטובת המתחרים. במערך הסייבר הלאומי אומדים את העלות הכלכלית של מתקפות הסייבר בישראל ב-12 מיליארד שקלים בשנה רגילה – וייתכן שהרבה יותר מזה כעת, בצל העלייה החדה במתקפות מפרוץ המלחמה.

התוקפים הפוטנציאליים יכולים לפעול מכמה וכמה מניעים, מבּצע כסף ועד אג'נדה פוליטית או לאומית. עם הזמן, כלי התקיפה הופכים פשוטים, נפוצים ונגישים יותר, מה שמקל על הביצוע ומחמיר את האיום. החדשות הטובות הן שגם הצד המתגונן לא קופא על השמרים. אם נחזור לדוח מערך הסייבר הלאומי, הרי שעל פי מחקרים חדשים שהוא מזכיר, די בהשקעה במספר צעדי הגנה בסיסיים כדי להפחית את הסיכון להיפגע בשיעור של עד 50%.

אין ספק: אבטחת מידע היא כבר מזמן לא nice to have, כי אם מרכיב הכרחי ואפילו קריטי בכל ארגון. והדגש הוא על כל ארגון, כי דווקא העסקים הקטנים, אלה שלכאורה נדמה כי לא יימצאו על הכוונת של איש, עלולים לספוג פגיעה קשה בהרבה ביחס לגדולים – עד כדי קושי ממשי להתאושש. וצריך לציין שלפי הסטטיסטיקה, אחד מכל חמישה עסקים קטנים ובינוניים צפוי לחוות את זה על בשרו.

מערך אבטחת המידע בארגון נדרש להגן על נתונים רגישים – דרך אמצעים כמו הצפנה, חומות אש, בקרת גישה ועוד – ולעמוד בתקנים הנדרשים בתעשייה הרלוונטית כדי לציית לרגולציה, למנוע השלכות משפטיות ולשמר את אמון הלקוחות. ההגנה שמספק המערך חייבת להיות עדכנית ודינמית, כי כאמור – איומי הסייבר מתפתחים בקצב מהיר, במשחק אין סופי של חתול-ועכבר מול אמצעי ההגנה הקיימים בשוק. ולבסוף, היה וקרה המקרה, על הארגון להיות ערוך למזעור הנזק ולדאוג להמשכיות העסקית.

ההמלצה לחברות ולארגונים היא לדאוג לכלל היבטי אבטחת המידע דרך ספק IT מוביל שזה ה"לחם והחמאה" שלו. ספק שמסוגל לתת מענה הוליסטי בעזרת הפתרונות המובילים בשוק דרך בית אחד.

מגוון פתרונות האבטחה של פרטנר נשען על הטכנולוגיות המתקדמות בעולם ממיטב היצרנים בעולם, והוא נותן מענה אפקטיבי לכל צורכי אבטחת המידע של העסק. אחד הפתרונות הייחודיים הוא רשת אינטרנט פרטית Private 5G, שניתן לומר כי היא משנה את כללי המשחק בתחום אבטחת המידע. מדובר ברשת אינטרנט סלולרית ייעודית ונפרדת מהרשתות הציבוריות, עם יכולות אבטחת מידע מתקדמות לכלל המכשירים המחוברים, וכל זאת ללא תלות של הארגון ברשתות המשותפות. מעבר לעניין האבטחה המשופרת, החיבור לרשת כזו מספק מהירות הורדה גבוהה יותר, זמני שיהוי (Latency) נמוכים ועוד.

פתרון נוסף שמספקת פרטנר ללקוחות העסקיים הוא שירות Harmony מבית Check Point, שמסוגל להתמודד עם מנעד רחב של איומי סייבר בשלושה מעגלי הגנה: הגנה על כל תחנות הקצה בארגון; הגנה על דוא"ל, לרבות בשירותי Google ו-Office 365; והגנה על מכשירי סלולר מפני פישינג, אפליקציות זדוניות, רשתות פרוצות ועוד. השירות מציע ממשק ניהול מרכזי, גישה מאובטחת להתחברות מרחוק, ניטור וניהול נתונים ועוד.

כאחת ממובילות שוק התקשורת בישראל, פרטנר חולשת על ניסיון עשיר בטלקום ו-IT בכלל ובעולמות הסייבר בפרט. צוותי החברה מתמחים בתכנון, הקמה, ניהול ותחזוקה של רשתות מורכבות תוך טיפול אופטימלי באתגרי אבטחת המידע. שיתופי הפעולה של פרטנר עם ענקיות סייבר דוגמת צ'קפוינט, לצד מודל עסקי גמיש ומאובטח, הם כנראה הדבר הכי קרוב לשקט וביטחון שאפשר לבקש ביחס לאיום הסייבר – במניעה, באיתור וזיהוי תקיפה, או חלילה בהתאוששות ממנה.

רוצים לשמוע עוד על פתרונות אבטחת המידע של פרטנר עסקים? לחצו כאן