יש ימים שהשיער פשוט לא מסתדר, באנגלית זה נשמע יותר טוב – Bad hair day קוראים לזה. ויש ימים שפשוט אין מצב רוח ויש ימים שהאינטרנט איטי ופשוט לא זז ואז, או אז! אז זה באמת יום רע. כשאחרי כל הקלקה צריך ממש לחכות לעמוד שיטען, פוטנציאל הפיוז הקופץ הוא עצום. כשהסטרימינג מקרטע או שהפרק בנטפליקס לא מצליח להתאזן, השעות הכי רגועות של היום הופכות לרצף של עצבים. ובקיצור, האינטרנט האטי נולד בגיהינום. אז מה עושים?
ראשית, בדקו את מהירות הגלישה המדויקת שלכם בזמן אמת. אם גיליתם שאתם משלמים על 100 מגה וגולשים ב-40, כדאי להתקשר לחברת האינטרנט שלכם ולעשות סדר.
וחוץ מזה, הנה עוד דברים שאפשר לעשות כדי להגביר את מהירות האינטרנט:

לבדוק את המחשב

לפעמים אין שום בעיה באינטרנט ומה שבאמת איטי הוא המחשב שלכם. ביצעתם בדיקת מהירות ואתם רואים שחברת התקשורת מספקת את מה שהתחייבה לו? נהדר. זה הזמן לבדוק עד כמה המחשב שלכם עמוס.
הסתכלו ב"מאפיינים" של כונן C. עמוס? העברת קבצים לענן יעזור להגביר את מהירות האינטרנט.  כך נראה כונן עמוס:

לסגור טאבים

נוהגים לעבוד עם אלפי טאבים פתוחים? מעבר לזה שיעילות היא לא שמכם השני, אתם חייבים להבין שהעובדה שאתם לא מסתכלים עליהם לא אומר שהם לא עובדים ברקע. ככל שתפתחו יותר טאבים וחלונות, הם יעמיסו יותר על הרשת ויגרמו לאינטרנט להיות איטי יותר.

לעבור לכרום

אתם בין שלושת הגולשים שעדיין משתמשים באינטרנט אקספלורר? ברכותינו, אתם חדי קרן. ועכשיו הגיע הזמן לעבור למאה ה-21 ולהתרענן בדפדפן חדש, יעיל וקליל כמו כרום. אוהבים את אקספלורר ולא רוצים לעבור? אין בעיה, אבל לפחות תוודאו שעדכנתם את הגרסה העדכנית והאחרונה ביותר שלו.

לנקות פרסומות

מכירים את זה שאתם פותחים חלון באתר כלשהו ופתאום קופץ לכם לרגע חלון נוסף ונעלם? ואז שוב. ושוב? זה כנראה כי לא התקנתם חוסם פרסומות וכדאי להתקין אחד. לא רוצים? אין בעיה, רק קחו בחשבון שהפופ אפים האלה מאטים לכם את הגלישה ומכבידים על רוחב הפס. כדי להגביר את מהירות האינטרנט כדאי שמדי כמה שעות גלישה תסגרו את החלונות שאתם לא מכירים ושמעולם לא פתחתם.

לצמצם את כמות ההרחבות והתוספים

קחו בחשבון שכל תוסף חדש שאתם מורידים או הרחבה שהחלטתם לבצע בדפדפן מעמיסים על רוחב הפס וגורמים לאינטרנט לפעול באיטיות רבה יותר. ובינינו, אתם לא באמת צריכים חמישים תוספים לכל אתר שאי פעם נכנסתם אליו. כדאי לבצע ניקוי תוספים פעם בחודש, כזה שיחסוך לכם רוחב פס ויעזור להגביר את מהירות האינטרנט.

לבדוק אם זה וירוס

ואם זה המצב כדאי לגלות את זה בזמן. וירוסים ותוכנות ריגול יכולים להאט את האינטרנט ואת המחשב כולו בצורה ניכרת. זה לא רק האינטרנט איטי, אלא גם המחשב? אולי גרות אצלו כמה תוכנות זדוניות שכלל לא ידעתם עליהן. התקינו תוכנת אנטי וירוס וסרקו את המחשב לאיתור בעיות אקוטיות ברגע שאתם מתחילים לחוות האטה משמעותית בגלישה.

לעבור לאינטרנט בסיבים אופטיים

אינטרנט בסיבים אופטיים אינו מושפע מזוטות כמו כמות הטאבים הפתוחה או סופת ברקים בחוץ ומגיע די בקלות למהירות של 1,000 מגה בשניה, שזה פי עשרה מהמהירות הגבוהה ביותר שיכולתם לקבל עד עכשיו. בדקו אם הבניין שלכם כבר מחובר לרשת הסיבים.