אם בעבר אנשים היו זקוקים למצית כדי להחזיק אותה דולקת במהלך הלהיטים, האבולוציה הדיגיטלית הנחיתה עלינו את הטלפונים החכמים, וכיום אין הופעה שלא כוללת אלפי או עשרות אלפי סמארטפונים שמוחזקים מעלה, מכוונים לבמה ומתעדים את המתרחש בה.
זה עלול להציק, בייחוד כשהעומדים לידכם מצלמים בפלאש ומסנוורים אתכם. לעיתים זה אפילו מרגיז את האמנים עצמם – ויש כבר לא מעט אמנים שהחליטו שהם לא מתירים לקהל לצלם אותם. עם זאת, הסמארטפונים כאן כדי להישאר ויהיה קשה למצוא חובב מוזיקה שלא ישתמש בהם (הרי לפעמים אנחנו רוצים לצלם כדי לתעד רגע מיוחד או לשלוח לחבר קרוב שיר שמזכיר לנו אותו).
כדי לעשות זאת במקסימום הצלחה עבורנו ובמינימום הפרעה לסובבים, קיבצנו 5 טיפים קצרים שיעזרו לכם לצלם בהופעות כמו מקצוענים. מוכנים?

צילום תאורה

זה טריקי מאוד, אבל תאורת הופעות היא אף פעם לא תאורה אידיאלית עבור מצלמות הסמארטפונים. העשן והאורות המהבהבים עלולים להוות מכשול עבור הצלם החובב. מה עושים? מצלמים אך ורק כשהתאורה מאפשרת זאת, ומוותרים על הפלאש. אנחנו מבטיחים לכם שהלהקה – והקהל – יודו לכם על כך.

צלמו לרוחב

אלא אם אתם מעבירים את ההופעה בשידור חי בפייסבוק, אין שום סיבה לצלם לאורך. מסכי המחשב והסמארטפון נועדו לצפייה אופקית, וזה בדיוק מה שתצטרכו לעשות. שימו לב שאתם אוחזים בסמארטפון בעזרת שתי הידיים ובצורה יציבה. אם אתם רוצים לשנות את הזווית, עשו זאת לאט כדי שהתמונה תישאר ברורה.
אם עליכם לזוז מהמקום כי מישהו החליט שבא לו להידחף בדיוק עכשיו, או אם אתם מבקשים להתקרב לבמה, נסו לעשות זאת בהליכה איטית והדרגתית ובזהירות המרבית. תזוזה מהירה מדי תגרור אחריה רעידות, ויהיה לכם קשה יותר לחזור לייצב את התמונה.

קרדיט: שאטרסטוק

הימנעו מזום אין

הגיטריסט בדיוק משוויץ עם סולו גיטרה ובא לכם לצלם אותו מקרוב? זכרו שתמיד עדיף להתקרב לאובייקט שאתם מצלמים, מאשר לנסות לעשות עליו זום-אין. הפונקציה הזו עלולה לגרום לרעידות של המצלמה ולהוריד את איכות התמונה.

סאונד good

בייחוד בצילומי וידאו בהופעות, איכות הסאונד היא אחד האלמנטים החשובים ביותר שיש לשים לב אליהם. הסמארטפונים החדשים והמובילים לשנת 2017, ביניהם iPhone 7 plus, סמסונג גלקסי S8, ה-Huawei P10 וה- LG G6, מגיעים עם מיקרופונים חדישים שיעניקו לכם איכות סאונד טובה להשלמת הצילום. רק נסו לשים לב שאינכם מכסים את המיקרופון עם האצבעות. זה קורה לכולם.

צלמו קליפים קצרים, לא את ההופעה כולה

אנשים מצלמים בווידאו כשהם רוצים לשמור זיכרון מאירוע חשוב, כזה שהוא יותר מלא מתמונת סטילס. הבעיה מתחילה כשאנחנו מתרכזים בתיעוד החוויה במקום לחוות אותה, ואז מפספסים את הערך המוסף שהיא מביאה איתה.
בחרו שיר או שניים – עדיף לא את אלו שאתם הכי אוהבים, כדי שאותם תחוו במלואם – ותעדו אותם. ביתר הזמן, פשוט תיהנו.
הופעה היא הזדמנות לייצר לעצמכם זיכרונות טובים וחוויות שילכו אתכם לאורך כל החיים. אל תוותרו על זה.