כולנו צריכים ורוצים חיבור מהיר לאינטרנט

בראשית ימי האינטרנט, אפשר היה לומר שחיבור לאינטרנט בכלל וחיבור מהיר בפרט, היו מותרות שזמינות למתי מעט. הרבה מים עברו בנהר מאז, ואת המודמים הישנים שהיו מחוברים לקו הטלפון החליפו הנתבים המהירים המחוברים לסיבים אופטיים. כך קרה, שהיום אינטרנט מהיר כבר אינו מותרות אלא מוצר צריכה בסיסי של ממש.

האדם הממוצע מבלה שעות רבות מדי יום כשהוא מחובר בצורה כלשהי לרשת האינטרנט – בין אם כשהוא עובד, כשהוא מבלה את זמנו הפנוי, כשהוא מתקשר עם משפחתו וחבריו, ואפילו כשהוא צופה בתכנים בסטרימינג. החיבור לאינטרנט מלווה אותנו כמעט לאורך כל פרט בחיי היומיום, במישורים האישיים והמקצועיים שלנו. לכן, קל להבין מדוע החיבור הזה נדרש להיות מהיר. השאלה היא, מה עושים עם אינטרנט איטי, איך מתמודדים עם המצב הזה ומתקנים אותו?

קודם כל, בואו נבין מה גורם למהירות גלישה איטית באינטרנט

מה גורם למהירות הגלישה להיות איטית?

ישנם לא מעט גורמים שיכולים להוביל לתוצאה סופית של אינטרנט איטי. הגורם הראשון הוא התשתית דרכה אתם מחוברים לאינטרנט. תשתית מיושנת תוביל במקרים רבים לחיבור איטי, גם כאשר משקיעים בחבילת הגלישה ובחלקים היקרים והאיכותיים ביותר עבור פנים הבית או המשרד. בהקשר זה, חשוב להכיר את חבילות הגלישה השונות ואת מגבלותיהן. חבילת גלישה שלא מתאימה להיקף הגלישה במרחב, תוביל לאיטיות האינטרנט ותזמן חוויה מאוד מתסכלת.

עוד חשוב לזכור, שחבילת גלישה מושפעת מהיקף השימוש וממספר המכשירים החכמים שמחוברים לרשת באותו הזמן. בימינו, כשמשפחה ממוצעת בת 5 נפשות מחברת בממוצע בין 9 ל-12 מכשירים חכמים לרשת הביתית בו זמנית בשעות העומס –חבילת גלישה קטנה מדי משמעה – מהירות גלישה איטית באינטרנט לכולם.

לבסוף, יש חשיבות גם לרכיבים הפיזיים – הנתב (ראוטר), המיקום שלו והקליטה שמגיעה דרכו לכל חדרי הבית או המשרד. קליטה ירודה תוביל למהירות ירודה.

אחרי שהבנו מה יכול לגרום לגלישה איטית, נתפנה לשאלה המרכזית: איך להתמודד עם המצב הזה ולהבטיח גלישה מהירה.

מצטרפים לרשת הסיבים של פרטנר המאפשרת אינטרנט במהירות שיא>>

אז איך מתמודדים עם מהירות גלישה איטית? 7 טיפים שיאיצו את מהירות הגלישה שלכם

  • בודקים את מהירות הגלישה: אחת הבדיקות הפשוטות ביותר שאפשר לבצע כדי להבין האם ישנה בעיית תשתית במהירות הגלישה או שמדובר בתקלה נקודתית – היא בדיקת מהירות גלישה. דרך בדיקת מהירות הגלישה של פרטנר, תוכלו להבין במדויק מה מהירות הגלישה שלכם. שווה לבצע את הבדיקה ממכשיר שמחובר לנתב באופן פיזי או שקרוב אליו מאוד, לכבות יישומים צורכי רשת, ולנתק מכשירים אחרים מהרשת בזמן הבדיקה. בבדיקה עצמה תקבלו תוצאה עם שתי מהירויות – מהירות הורדה ומהירות העלאה. אם מהירויות אלה תואמות לתוכנית הגלישה שלכם, הבעיה ככל הנראה לא נעוצה בתשתית או בתוכנית האינטרנט. אם המהירויות ירודות, שווה לנסות לאפס את הנתב על ידי ניתוקו וחיבורו לאחר מספר דקות – ברוב המקרים, הדבר פותר בעיה נקודתית של אינטרנט איטי.

 

  • בוחרים בתשתית איכותית: אנשים שסובלים קבוע מבעיית גלישה איטית באינטרנט, מבינים במקרים רבים שהבעיה היא בתשתית דרכה הרשת מגיעה אליהם לבית או למשרד. כיום, אין סיבה להתפשר על פחות מהתשתית החדישה והאיכותית ביותר שאפשר לבקש, דהיינו – סיב אופטי פרטי Private Fiver שמחובר אך ורק למבנה שלכם, ומספק מהירות פוטנציאלית שאין לה תחרות. כל שצריך הוא לבדוק האם בכתובתכם כבר קיימת אפשרות לחיבור לתשתית סיב פרטי – ולזנק לאינטרנט במהירות שיא.

 

  • בוחרים תוכנית גלישה מתאימה: תוכנית הגלישה צריכה להיבחר בהתאם להיקף הגלישה הנחוץ בבית או במקום העבודה. אם נחשוב על משפחה ממוצעת עם שלושה ילדים בטווח הגילים 8-18, נבין כי לכל אחד מבני הבית יש ככל הנראה טלפון חכם המחובר לרשת ה-WiFi הביתית, לפחות 2 מחשבים ניידים שעובדים במקביל בחיבור לרשת בשעות בהן כולם נמצאים בבית, ובנוסף לכך לפחות 2 מכשירי טלוויזיה חכמה שמחוברים לשירות סטרימינג כלשהו הדורש חיבור מהיר לאינטרנט. במצב כזה, חבילת גלישה של פחות מ-100 מגה פשוט לא תספיק בשביל גלישה במהירות סבירה. בחירה נכונה של תוכנית גלישה, ושדרוג שלה במידה ואינה מספיקה – נדרשות לצורך הימנעות מאינטרנט איטי.

מצטרפים לרשת הסיבים של פרטנר המאפשרת אינטרנט במהירות שיא>>

  • מוודאים שיש נתב איכותי: הנתב, ראוטר, הוא הרכיב הפיזי החשוב ביותר בתשתית האינטרנט הביתית שלכם. הוא זה שמתחבר לתשתית החיצונית ומשדר את הרשת המקומית. חשוב לוודא שבבית או במשרד שלכם ישנו נתב מתקדם, שמתאים להיקף הגלישה הנחוץ לכם. אם תשקיעו בתשתית ובחבילת גלישה שמתאימות למהירות 1,000 מגה-בייט, אבל הנתב שלכם יכול להעביר רק עד 100 מגה-בייט בשנייה – לא תוכלו ליהנות מהגלישה המהירה שבה השקעתם. חשוב לבחור, כבר בשלב הקמת הרשת, בנתב מתקדם שמתאים לדרישות הרשת שלכם, ושלא תצטרכו להחליפו לאחר מספר חודשים של שימוש מתסכל.

 

  • מנתקים מכשירים ויישומים צורכי רשת: אם חבילת הגלישה והתשתית שלכם בהחלט מספיקות לצרכיכם באופן שוטף, אבל אתם נתקלים בבעיה נקודתית של גלישה איטית – שווה לנסות להקל על הרשת ולנתק ממנה יישומים שאינם נחוצים באותו רגע ומאיטים אותה. אם אתם יושבים בבית ורוצים לראות סדרה בסטרימינג, ובמקביל יש עוד 2 מכשירים שלא נמצאים בשימוש באותו רגע על הרשת, ועוד 4-5 רשתות חברתיות ויישומים שדורשים חיבור לרשת – אתם מאיטים את הגלישה שלכם שלא כצורך. תנו לאינטרנט שלכם את היכולת לממש את הפוטנציאל שלו – כבו כל מה שמיותר.

 

  • אם יש בעיית קליטה, נסו להגדיל את טווח הקליטה: אחת הבעיות השכיחות ביותר שגורמות למהירות גלישה איטית היא קליטה בעייתית. בבתים גדולים בהם יש יותר ממפלס אחד, או בחדרים שמשמשים גם כחדר אטום – הגלישה האיטית יכולה להיגרם מכך שאין קליטה מהנתב הבודד שממוקם בדרך כלל בחדר העבודה או הסלון. במצב כזה יהיה קל להבין מה הבעיה – נראה אותה בבר הקליטה הקיים בכל מכשיר, וכאשר ננוע עם המכשירים האלה למרחבים אחרים בבית, ניווכח שהגלישה חוזרת להיות מהירה. מה עושים במצב כזה? משפרים קליטה. דרך אחת לעשות זאת היא על ידי שינוי מקום הנתב למיקום מרכזי וחכם יותר, אם כי הדבר לא תמיד יעזור כי יש מרחבים שהם פשוט גדולים מדי. פתרון מעניין, בהקשר זה, הוא מגבר WiFi – מכשיר מגביר קליטה שמתחבר לרשת הביתית או לרשת העבודה שלכם, ומגדיל את הטווח שלה בלי להקים רשת חדשה.

 

  • אם שום דבר לא עוזר, פונים לפרטנרים שלכם: אם אתם סובלים ממהירות גלישה איטית באופן קבוע, ולא מצליחים להבין מה המקור שלה ומה גורם לה – פנו עוד היום לשירות של פרטנר. המעבר לתשתית הסיבים ותוכניות הגלישה שלנו יבטיח לכם מהירות גלישה מהירה במיוחד. אם אתם כבר לקוחות שלנו – נעשה כל שביכולתנו בשביל לתקן את המצב ולהשיב את האינטרנט שלכם למהירות הראויה לו.

פרטנר נותנים לכם את כל הפתרונות שנחוצים לכם לגלישה מהירה וחלקה

החל מתשתית הסיבים הפרטית המתקדמת והחדישה בישראל, דרך תוכניות גלישה שעד לא מזמן נראו דמיוניות, ועד הנתבים המתקדמים והאיכותיים ביותר – עם השירות של פרטנר תבטיחו לעצמכם גלישה מהירה שאי אפשר להתחרות בה. תקלות החיבור, הגלישה האיטית, הסרטונים התקועים והתסכול הרב יהפכו לזיכרון נידח שנפרדתם ממנו במהירות שיא.

מצטרפים לרשת הסיבים של פרטנר המאפשרת אינטרנט במהירות שיא>>