מי זוכר את הזמנים שחזרנו מבית ספר, אכלנו צהריים אמרנו משהו כמו ״אמא אני יורד למטה״ וזהו. וכשאיחרנו לחזור בערב כי שקענו במשחק כדורגל עם חברים או סתם לא שמנו לב איך חלף הזמן, ההורים של כל החברים התחילו להתקשר אחד לשני כדי לוודא איפה אנחנו נמצאים ״היי, זו אמא של ירון, הוא אצלכם במקרה? אה יופי, תגידי לו שיחזור הביתה, האוכל מתקרר״. עד שחזרנו הביתה לקראת הערב ההורים לא באמת ידעו איפה אנחנו ומה אנחנו עושים. מה שנראה לנו היום מוזר, היה עד ממש לא מזמן טבעי מאד.

להיות הורה היום זה הרבה יותר פשוט (טוב, לא באמת, אבל נגיע לזה אחר כך), לפחות מבחינת השאיפה שלנו לדעת בכל זמן היכן הילדים נמצאים. מבלי להעביר דקות ארוכות של דאגה או להתחיל לטלפן לכל ההורים בשכבה. הרי היום, כשלילדים יש סמארטפונים, אנחנו יכולים פשוט להתקשר אליהם ולשאול איפה הם. אז זהו, שלא ממש… מי שהתקשר לילד יותר מפעם פעמיים כשהוא עם חברים כבר יודע שזה זה לא מתקבל בסלחנות, יותר כמו ״אוף אמא, את עושה לי בושות״. אז הנה גם לזה יש פתרון, אפליקציית KidzGuard למשל, יכולה לדווח לכם בכל זמן נתון היכן נמצאים הילדים מבלי שתצטרכו ׳להציק׳ אותם בטלפונים והודעות. מנסיון, רק הידיעה שבכל זמן אפשר לבדוק איפה הם כבר מרגיעה כשלעצמה. בעיקר כשהם מתבגרים ומתחילים לצאת בסופי שבוע. האם אנחנו הורים חרדתיים? לא נכחיש! אבל ישנם מקרים בהם הטכנולוגיה בהחלט מצליחה לסייע.

לפרטים והצטרפות ל-KidzGuard לחץ כאן>>

ילדים משחקים

הטכנולוגיה היא חרב פיפיות, בעיקר בכל הקשור לילדים. מצד אחד היא עוזרת לנו במציאת המסגרות הנכונות, המתכונים האיכותיים ובג׳ינגול האינסופי בין הורות לקריירה. היא עוזרת לילדינו ללמוד, להתפתח ולהרחיב אופקים. אך מצד שני הטכנולוגיה חושפת את הילדים לסכנות שונות. היא עוד זירה של היום יום, אך כזו שבה קשה לנו לפקח ולחנך. אתגר הורי שנחסך מההורים שלנו למשל (לא שעשינו להם חיים קלים במיוחד, אבל לפחות הדאגה מהמתחולל ברשתות החברתיות נחסכה מהם). הרי גם אנחנו סבלנו מבריונות, חרמות ומה שהיום קרוי שיימינג. כל אלה קיימים מקדמת דנא, אך הקידמה הטכנולוגית הקצינה אותן – החרמות והבריונות שספגנו, היו מסתיימים לרוב בכותלי בית הספר, היום הם גם חוזרים עם הילדים בסמארטפון הביתה, ומלווים אותם בסוף-השבוע. זו "בריונות ברשת" או "חרם באינסטגרם", שנמצאים בכל מקום.

כאמור, הטכנולוגיה יכולה להיות דבר מופלא, אנחנו רק צריכים לדעת איך לשמור על גבולות במרחב הפתוח שנקרא האינטרנט. אנחנו צריכים ללמוד לזהות סכנות, כמו בריונות ברשת, וגם לעמוד על המשמר מבחינת סינון התכנים לילדים. ואיך נעשה את זה? הרי הילדים לא תמיד מדברים איתנו על הכל. כולנו שמענו פעם (או מאתיים) את המשפט "הכל בסדר אמא". שלוש מילים לקוניות שנוח להתחבא מאחוריהן. הילדים שלנו לא המציאו את הגלגל, אנחנו גם  לא רצינו לדבר עם ההורים שלנו על הכל לפני 20 שנה. זה בסדר, זה טבעי זה לגיטימי.

לפרטים והצטרפות ל-KidzGuard לחץ כאן>>

ילד מחזיק מסמארטפון

אבל זה שהם לא רוצים לדבר איתנו, לא אומר שאנחנו לא צריכים לנסות ולתחזק את השיח איתם. השיח הוא החשוב מכל. ובמידת הצורך, אפשר לעשות שימוש גם באפליקציות בקרת הורים כמו KidzGuard שמאפשרות לנו לדעת איפה הילדים נמצאים כל הזמן – כשהגיעו לחוג, לבית הספר או לחבר. אנחנו יכולים להיות רגועים. האפליקציה גם יודעת לנטר מילים ומשפטים שמעידים על התנהגות לא-נאותה (למשל – קללות, בריונות ברשת או שיימינג) ברשתות החברתית Instagram. Facebook ו-Whatsapp, ותתריע בפניכם אם יש חשש.  נוסף על אלה, קיימת גם אופציה לסינון תכנים לילדים, שתוכלו להתאים את האתרים והאפליקציות שאליהם הילדים נחשפים לפי ראות עיניכם.

כי אם הטכנולוגיה מדביקה את הילדים למסך כל היום ופותחת בפניהם שדה חדש של שיח ומהמורות אפשריות, לפחות שתעזור לנו לפקח באלגנטיות ולהיות הורים אחראיים. גלישה בטוחה לכולם!

לפרטים והצטרפות ל-KidzGuard לחץ כאן>>