אנו רגילים לחשוב על מכשיר הסמראטפון שלנו כמכשיר שמכיל בתוכו את כל מה שמגניב, חדשני ומבדר: וידאו, מוזיקה, משחקים, רשתות חברתיות וכמובן – מצלמה משובחת. זה אכן עניין דיי מדויק, הסמארטפונים שינו את חיינו ובמידה מסויימת חיסלו את השעמום, הם פשוט יודעים להציע לנו כיום קשת אינסופית של תכנים בכל זמן ובכל מקום.

כל אחד מתמודד אחרת עם סיטואציות מלחיצות, אך הן תמיד מפתיעות, מעלות את הדופק, מתיקות את הנשימה, וכמעט תמיד יתעורר בכם צורך להזעיק עזרה ולהשיב לעצמכם את הביטחון. למשל, כשאתם חשים מאוימים, במצוקה או כשאתם לבד ברחוב וחשוך מסביב. בדיוק בנקודת הזמן הקריטית הזו, אפליקציית MyGuard‏ מאפשרת לכם לא להרגיש לבד ולהחזיר לעצמכם את תחושת הביטחון, לקבל ליווי צמוד, ואף לשמש כלחצן מצוקה. איך היא עושה את זה? האפליקציה מאפשרת לכם ליצור קשר בלחיצת כפתור עם מוקד מיוחד שזמין 24/7 ורואה את מיקומכם המדויק על גבי מפה. המוקד יוכל לאתר את המיקום שלכם, להזמין כוחות חירום למיקומכם במקרה הצורך, ובאופן כללי, לנהל איתכם את הסיטואציה וללוות אתכם עד שתרגישו שוב בטוחים. פיצ׳ר נוסף ומצוין הוא שיתוף של המיקום שלכם, בלחיצת כפתור, עם 3 אנשי קשר שהגדרתם מבעוד מועד באמצעות האפליקציה. פיצ׳ר נוסף ומצוין הוא שיתוף של המיקום שלכם, בלחיצת כפתור, עם 3 אנשי קשר שהגדרתם מבעוד מועד באמצעות האפליקציה.

למידע והצטרפות לאפליקציית-MyGuard לחצו כאן>>

הורים לילדים מכירים את התחושה האמביוולנטית  – מצד אחד, בשלב מסוים, אתם מעניקים לילדים מכשיר סמארטפון שרק יעמיק את הקשר שלהם עם המסכים שהם כל כך אוהבים (לפעמים למורת רוחינו…) ומצד שני, יהיה לכם איך לתקשר איתם כשהם בחוץ, לבדוק היכן הם ומתי יחזרו הביתה. הורים רבים רגועים הרבה יותר כשהם יודעים שהם יכולים ליצור קשר עם הילדים בכל זמן נתון, זה מובן לחלוטין. גם הילד יכול ליצור קשר עם הוריו, אבל בשעת חשש או מצוקה הכל הופך מורכב יותר, לא כולם תמיד זמינים ונדרשת פעולה אחת מיידית ופשוטה ליצירת קשר – לכך בדיוק נועדה אפליקציית MyGuard. חישבו עליה גם כעל מוקד שמעניק ביטחון וליווי כך שילדיכם אף פעם לא יהיו לבד. מרגע שהתקנתם לילדכם את האפליקציה על המכשיר הם יוכלו לשתף את מיקומם בלחיצת כפתור פשוטה וכמובן, גם ליצור קשר עם נציג שילווה אותו עד שירגיש בטוחים שוב.

כשאנו חשים אחריות לבטחונו של מישהו, ילד, הורה מבוגר או חבר קרוב, קשה לנו להתנתק ולא להיות זמינים, אפילו לכמה דקות. תחושת הדריכות שמלווה אותנו לא מאפשרת לנו את הנתק הרגעי. זה אמנם חשוב ואחראי אך זו גם תחושה מתישה ולעיתים מערערת. הידיעה שיש ליקרים לכם מוקד שירות נייד על המכשיר, תוכל אולי לאפשר לשחרר טיפ טיפה ולא להיות טרודים בכל רגע שאינכם זמינים

דוגמה טובה נוספת היא ילדים התומכים בהוריהם המבוגרים: לילדים להורים מבוגרים תחושת אחריות כבדה על הכתפיים. מצבי המצוקה האפשריים הופכים להיות תדירים יותר ככל שחולפות השנים ואנו חבים להורינו כל כך הרבה, עד שקשה לנו המחשבה שלא נהיה שם בכל עת שיזדקקו לנו, ממש בכל רגע. אבל לחיים קצב משלהם ולעיתים אנחנו בטיסה, בפגישה או סתם בסרט קולנוע ופשוט לא זמינים. במצבים כאלו, בעת שמתעוררת מצוקה, יוכלו ההורים ליצור קשר עם המוקד בלחיצת כפתור ובאופן מיידי מיקומם יזוהה, והם יקבלו תמיכה מאיש מוקד מקצועי. המוקד יוכל להזעיק כוחות משטרה במידת הצורך וידע את מיקומם המדויק. הפיצ׳ר של שיתוף המקום עם 3 אנשי קשר יכול להיות גם הוא לעזר במצבים רבים במידה ומדובר במבוגרים מבולבלים או כשצריכים איסוף מהיר.

למידע והצטרפות לאפליקציית-MyGuard לחצו כאן>>

MyGuard‏ מוכרת ע"י משטרת ישראל ומקבלת תמיכה מלאה בעת שימוש בכוחות ביטחון במקרה חירום. היא גם כלי חשוב ופשוט לתפעול המצטרף לארגז הכלים שמכיר כל מי שאחראי או תומך באנשים אחרים,  כמו גם מי שמעוניין לחזק את תחושת הבטחון של עצמו. היא כנראה לא תבטל כליל את תחושת האחריות והדריכות, אבל מי שנמצא שם יודע – כשאתה מרגיש לבד וחושש או מפוחד, ואם וכאשר שעולה הצורך בתגובה מיידית למצוקה, שירות כזה יכול להיות המתנה הכי גדולה ברגע האמת.

אז כמו שאמרנו, הסמארטפון יכול להועיל לנו הרבה מעבר לאמצעי תקשורת או בידור, אם הוא כבר אצלנו ואצל הקרובים לנו בכיס אז למה שלא נסתייע בו גם כשאנחנו באמת זקוקים לעזרה?

לסיום: 7 טיפים שיעניקו לכם תחושת ביטחון בכל מקום:

  1. ודאו כי יש לכם סוללה: לעיתים רק הידיעה שיש לנו מספיק סוללה במכשיר תעניק לנו תחושת ביטחון שבעת צרה נוכל להזעיק עזרה
  2. משתמשים באפליקציית MyGuard‏? ודאו כי שירותי המיקום שלכם פתוחים ואישרתם לאנשי הקשר שבחרתם לצפות במקומכם. אם תאחרו להגיע, תמיד יוכלו לראות היכן אתם.
  3. לעיתים הכי בסיסי הוא הכי מוצלח – השתדלו ללכת ברחובות ראשיים ומוארים, גם אם מדובר בעיקוף
  4. אם אתם חשים שמטרידים או מאיימים עליכם, הסמארטפון יכול לשמש ממש כאמצעי הגנה. הצמידו אותו לאוזן והתחילו לדבר (או לעשות כאילו). אם יש לכם אפליקציית MyGuard על המכשיר תוכלו לשוחח עם איש המוקד ולקבל עצה טובה בזמן אמת
  5. חשים מאוימים במידה רבה? פשוט שילפו את הסמארטפון והתחילו לצלם. תיעוד הסיטואציה עשוי לגרום למטרידנים לעשות אחורה פנה
  6. ודאו מראש את הנתיב וזמן ההגעה ליעד. אם תהיו בטוחים בנתיב תשדרו גם ביטחון כלפי חוץ ותהיו פחות מהוססים
  7. ודאו שיש לכם אפשרות להזעיק עזרה בקליק. אפליקציית MyGuard,  זימון כוחות חירום למיקומכם או חיוג מקוצר לחבר קרוב. כל אלו ינסכו בכם תחושת ביטחון ויקצרו את סדר הפעולות שלכם בעת מצוקה

למידע והצטרפות לאפליקציית-MyGuard לחצו כאן>>