בישראל הקטנה אנגלית משחקת תפקיד חשוב: אנחנו לומדים אותה בבית הספר; נהנים ממופעיה בתרבות הפופולרית – האמריקאית או הבריטית; אנחנו חייבים לדעת אותה ברמה גבוהה כדי להמשיך ללימודים אקדמאים; ונדרשים לה ברמה כזו או אחרת כמעט בכל מקצוע שנעסוק בו – כמו גם בכל סמארטפון שבידינו.

הזמן הטוב ביותר להתחיל ללמוד שפה זרה הוא בגיל הילדות, כשהמוח שלנו ״רך״ ונקי מרעשים. אבל גם מיד בתום הקריאה, אחרי שתמצאו את האפליקציה ללימוד אנגלית שמתאימה לכם, זה זמן טוב להתחיל ומשימה אפשרית בהחלט.

כל האפליקציות מתאימות ל-iOS ואנדרואיד ועולות כמה דולרים אמריקאים:

A+Kids

מחפשים אפליקציה ללימוד אנגלית לילדים? אנחנו התאהבנו ב-A+Kids, המיועדת לבני 4-8. האפליקציה מבוססת על אלגוריתם ייחודי – המתאים את תחומי הלימוד לכל ילדה וילד. הם מרוצים ומקבלים עוד זמן מסך, אתם יודעים שתוך כדי משחקים ושירים, הם רוכשים מיומנויות שפה, ואתם יכולים לעקוב באזור ההורים אחר התקדמותם. תכנית הלימודים כוללת גם פרקים מתוכניות חינוכיות, אותם ניתן להוריד לצפייה גם ללא חיבור לאינטרנט. השימוש כרוך בתשלום דמי מנוי, ואתם יכולים להירשם ל-7 ימי ניסיון בחינם.

הכי אהבנו: שיש גם שיעורי חשבון ומדע.

Playtime

מעדיפים שהילדים שלכם ידברו כמו מלכת אנגליה? נסו את Playtime של המועצה הבריטית, או את אחת האפליקציות לגדולים.

Voxy

Voxy מבטיחה להיות יותר מסתם אפליקציה ללימוד אנגלית, ולהתאים את החומר הנלמד לצרכים שלכם, לא משנה אם מה שאתם צריכים זו אפליקציה ללימוד אנגלית עסקית או הכנה לטיול ארוך בחו"ל. ווקסי תעזור לכם באופן אישי ותלמד אתכם אוצר מילים ומשפטים שרלוונטיים לחייכם. איך היא עושה את זה? היא פשוט הולכת אתכם לכל מקום – מרחבים ווירטואליים או ״לבנים וטיט״, ומתאימה את השיעורים למה שמתרחש ומציעה חיזוקים בדמות משוב ממורים פרטיים ושלל סרטונים לצפייה בזמנכם החופשי.

הכי אהבנו: את גרסאות הקריוקי לשירים אהובים.

50 Languages

אפליקציית 50 Languages מציעה לכם ללמוד אנגלית – ועוד כמה עשרות שפות – והיא מתאימה גם למי שלא יודע אפילו מילה בשום שפה. בגרסה החינמית תמצאו 100 שיעורים שיעזרו לכם להרכיב אוצר מילים בסיסי, ותוכלו להשתמש בה ולהתקדם גם ללא חיבור למרשתת.

הכי אהבנו: את התמיכה בעברית.

Rosetta Stone

עוד אפליקציה מומלצת ללימוד אוצר מילים באנגלית היא Rosetta Stone הוותיקה. בתוכנה המופלאה הזו השתמשנו עוד בימים שהיא הגיעה על דיסקים. לצד היפנית והאנגלית תמצאו עוד כמה עשרות שפות, כשהגרסה העכשווית מגיעה בעטיפה של ממשק חינני וערכות לימוד מרשימות. האפליקציה מומלצת ללימוד אנגלית לילדים, או כל שפה אחרת בכל גיל אחר, ואתם יכולים להירשם לתקופת ניסיון ללא תשלום ל-3 ימים.

הכי אהבנו: את ה-TruAccent לשיפור ההגיה.

Busuu

אפליקציה ללימוד אנגלית Busuu היא אחת הוותיקות, והיא מציעה לכם ללמוד לבד או לתרגל עם משתמשים אחרים, השולטים בשפה ברמת שפת אם. מפתחי האפליקציה מאמינים שכל מה שדרוש לכם זה 10 דקות של תרגול יומי כדי ללמוד את השפה והגרסה החינמית תעשיר את אוצר המילים שלכם בעזרת כרטיסיות. חוויית הלמידה המלאה כרוכה בתשלום, והקורסים מסווגים לפי הרמות שנקבעו על ידי המדד האירופי להערכת שפות (CEFR) וכוללים גם דקדוק.

הכי אהבנו: את האפשרות לטנדם און-ליין.

 

חנויות האפליקציות מלאות באפליקציות ללימוד אנגלית ברמות שונות, אבל חשוב גם להשתמש בשפה כמה שיותר – כדי לא לשכוח את הנלמד. אם תקפידו על התרגול, שהוא החלק החשוב ביותר בלמידה של כל דבר חדש, תגלו שאתם שולטים בשפה במהירות ובטבעיות – ואפילו יכולים להתחיל לצפות בנטפליקס בלי כתוביות. אז שיהיה בהצלחה, או שמא נאמר – גוד לאק.