אינטרנט מהיר הוא צורך שאי אפשר בלעדיו

רשת האינטרנט היא ללא ספק אחד המרכיבים הבסיסיים ביותר בחיי היום יום של כולנו. כמעט כל פעולה שאנחנו עושים כיום, כולל קריאת המילים הללו ברגעים אלה ממש, מתבססת על חיבור לרשת האינטרנט – דרך המחשב האישי שלנו, הטלפון, הטלוויזיה וכמעט כל מכשיר אלקטרוני אחר בבית. האינטרנט משמש אותנו לתת מענה לצרכים אישיים, צרכים מקצועיים וצרכי עבודה, ועבור צרכי פנאי. לפיכך, לא מן הנמנע שבית ישראלי ממוצע יכיל מספר דו -ספרתי של מכשירים המחוברים לאינטרנט בכל רגע נתון. משום כך, ברור מדוע יש צורך בחיבור אינטרנט מהיר ויעיל, ואתם בוודאי שואלים את עצמכם את השאלה – כיצד נבחר באינטרנט הכי מהיר?

כל מי שפותח טלוויזיה או רואה פרסומות ברשת, יודע להגיד שהתחרות בשוק האינטרנט כיום היא קשה מאין כמותה. ישנם ספקים רבים ואפשרויות רבות, וקשה מאוד להבין מהו באמת החיבור המהיר ביותר שנוכל למצוא לאינטרנט שלנו – או במילים אחרות, כיצד נבחר בצורה הנכונה ביותר את הספק האידיאלי.

מצטרפים לרשת הסיבים של פרטנר המאפשרת אינטרנט במהירות שיא>>

בשביל לבחור באינטרנט מהיר ואיכותי, צריך לבחור נכון ספק

ישנם לא מעט דברים שמשפיעים על מהירות חיבור האינטרנט שלכם. החשוב מתוכם הוא ספק האינטרנט. ספק האינטרנט שלכם, שכשמו כן הוא – מספק את חבילת האינטרנט המחוברת בבית או בבית העסק שלכם – הוא במרבית המקרים הגורם המכריע בכל הנוגע למהירות האינטרנט שלכם. בחירה נכונה של ספק אינה משימה פשוטה כל כך, והיא לא מושפעת אך ורק מהשאלה מי מציע את החבילה הכי מהירה, הגם שזו נקודה מכרעת. חשוב לוודא גם עם איזו תשתית עובד ספק האינטרנט, וכמובן שגם פרמטר המחיר הוא חשוב מאוד ואי אפשר להתעלם ממנו. עם זאת, וכאמור, מעל לכל פרמטר אחר עומדת מהירות החיבור לאינטרנט שמוצעת לכם בחבילה של הספק שבו אתם בוחרים. משום שכל אחד מאיתנו מעוניין בחיבור לאינטרנט הכי מהיר – יש צורך בחבילה שמאפשרת לכם להגיע למהירויות שאליהן אתם מכוונים.

שימו לב לראוטר ולתשתית

חשוב תמיד גם לוודא שהמכשור בבית מתאים למהירות החיבור שאתם רוצים. במרבית המקרים, בין אם בבית ובין אם בבית עסק, קיים ראוטר המחובר לתשתית האינטרנט, והוא זה שמעביר את חיבור הרשת עצמו ליחידות הקצה. משום כך, חשוב לוודא שגם הראוטר שכלול בחבילת האינטרנט, או זה שאתם בוחרים להביא בכוחות עצמכם – מתאים לדרישות המהירות שלכם מחיבור האינטרנט שלכם. בנוסף לכך, תמיד כדאי גם לבדוק את תשתית האינטרנט, שהיא נפרדת מהספק ומתבססת על מבחר קטן יותר של חברות. אם אתם מתחברים דרך ספק אינטרנט שמציע לכם חבילה גדולה ומהירה, אבל התשתית בבניין בו אתם מתגוררים או עובדים אינה יכולה להעביר מהירות כזאת – בכל מקרה לא תהיה דרך להשיג מהירות מיטבית כזאת.

מצטרפים לרשת הסיבים של פרטנר המאפשרת אינטרנט במהירות שיא>>

בואו נעשה סדר –  על מה הכי חשוב שתשימו דגש כשאתם בוחרים ספק אינטרנט?

בחירה של ספק אינטרנט בשוק תחרותי וגדול כמו שוק האינטרנט בישראל כיום, צריכה לקחת בחשבון את מכלול השירותים שמציע הספק, את איכות החיבור ומהירותו, וכן את המחיר וכל פרט רלוונטי אחר.

מבין הפרטים האלה חשוב בעיקר להקפיד על:

  • תשתית מהירה וחדישה – אם אתם מסתכלים על ספקי אינטרנט שונים, ומנסים להבין מי יכול מבחינה טכנית להציע את מהירות הגלישה הגבוהה ביותר, עליכם לבחון את החומרים מהם עשויה התשתית של אותו הספק. לדוגמה, ספקי אינטרנט שמציעים תשתית מיושנת המתבססת על כבלי DSL, לא יכולים להציע את המהירויות הגבוהות ביותר הקיימות כיום בשוק. מאידך, תשתית של סיבים אופטיים נחשבת לסטנדרט הזהב כיום במהירות הגלישה. ספקים שמציעים אינטרנט המבוסס על סיבים אופטיים יכולים בדרך כלל להציע מהירויות גבוהות יותר באמינות גבוהה יותר.
  • מה המהירות המקסימלית? מהירות הגלישה באינטרנט הביתי או העסקי שלכם מוגבלת על ידי מהירות הורדה מקסימלית ומהירות העלאה מקסימלית. שתי המהירויות האלה הן שמרכיבות את מהירות האינטרנט ביחידת הקצה, וכיום כבר יש ספקים שמציעים אינטרנט במהירות של 1 ג'יגה בייט. זוהי מהירות הורדה שמאפשרת גם צריכה רבה של תוכן לצרכי פנאי או לצרכים מקצועיים, וגם חיבור חלק ומהיר, יכולת להעלות קבצים גדולים במהירות, וחיבור רציף ויציב גם בשיחות עבודה ושיעורים ארוכים מול אפליקציות השיחות השונות.
  • מה עוד מוצע לכם בחבילה? ספקיות האינטרנט הגדולות כיום לא מסתפקות רק בהיצע של חבילות אטרקטיביות המתבססות על יתרון מהירות גלישה גבוהה בלבד. הן מציעות חבילות רחבות בהרבה עם מגוון מוצרים מלבד חיבור אינטרנט. שווה לבדוק את האפשרויות שמציעות חבילות אלה. בדרך כלל ניתן לקבל הצעות שכוללות בין השאר חבילת טלוויזיה, חיבור לטלפון קווי, תשתית אינטרנט המתווספת לספק, ואולי אפילו רכישה של טלוויזיה או טלפונים. אם דרך זו גם תסגרו לעצמכם חבילת אינטרנט בהוצאה חודשית שאינה גדולה מדי – הגיע הזמן לסגור לבית או לעסק שלכם את כל הפינות.

האינטרנט המהיר ביותר, המשתלם ביותר והיציב ביותר – האינטרנט של פרטנר

אם אתם מחפשים לעצמכם את האינטרנט הכי מהיר, ובמיוחד אם אתם מחפשים לעצמכם את החבילה הכי משתלמת ומהירה – יש לכם פרטנר. כל הפרמטרים והשיקולים שהוצגו כאן בבחירה של ספק אינטרנט מתקיימים בשירות של פרטנר – החל בתשתית של סיבים אופטיים שיכולה להעביר בקלות את האינטרנט הכי מהיר שניתן במהירות של 1 ג'יגה בייט, וכלה בחבילות אטרקטיביות שיכולות לכלול גם תשתית, טלפון קווי, חבילת טלוויזיה או מכשיר טלוויזיה חדש. את כל מה שאתם צריכים תוכלו למצוא עם חבילת האינטרנט של פרטנר – חבילת האינטרנט הכי מהירה כבר אמרנו?

מצטרפים לרשת הסיבים של פרטנר המאפשרת אינטרנט במהירות שיא>>