נבטל תכניות ונעשה שמיניות עד שהסמארטפון ינוח בכיסנו שוב, תקין וזמין. זה נובע מכך שהסמארטפון הוא כבר מזמן-מזמן-מזמן לא מכשיר איתו אנו מקבלים ומוציאים שיחות. למעשה, הוא מעט מאד טלפון והרבה מאד דברים אחרים. הוא נקודת הגישה שלנו לרשתות החברתיות, לעדכונים מהמשפחה, החברים או העבודה. הוא מפיג השעמום שלנו בהמתנה בתור או לאוטובוס, הוא מנווט אותנו ליעדנו ועוד ועוד…. נו אתם יודעים, סמארטפון. הוא גם אחראי לתופעה החדשה יחסית המכונה "נומופוביה" – פחד להיות בלי הסמארטפון.

הסמארטפון תמיד שם בשבילנו כדי להפיג את השעמום בהמתנה

הסמארטפון תמיד שם בשבילנו כדי להפיג את השעמום בהמתנה  קרדיט: Shutterstock

למי מאיתנו לא התקלקל הסמארטפון בעבר? זה תמיד קורה ברגע הכי פחות מתאים. בדיוק כשיש לנו יום עמוס במיוחד או לפני נסיעה. פתאום ברגע אחד בודד של חוסר ריכוז או ביש מזל מתקלקל הסמארטפון והחזרתו לכשירות הופכת להיות הדבר הכי דחוף, בוער וחשוב שעומד בפנינו (נומופביה כבר אמרנו…). למי יש פנאי לעשות סקר שוק כמו שצריך או לקבל המלצות? ובכלל, לקבל המלצות בלי סמארטפון זה עניין לא פשוט…

נשבר מסך הפלאפון! מה עושים?

נשבר מסך הפלאפון! מה עושים?  קרדיט: Shutterstock

אחרי פעמיים או שלוש שהתקלקל לנו הסמארטפון, הבנו שבמקום לכבות שריפות, מוטב שיהיה לנו פתרון מן המוכן. שירות תיקונים זמין, זריז ומהיר שיעניק לנו מענה איכותי במחיר סביר. אמנם למדנו זאת בדרך הקשה, אבל אם יש לנו כל כך הרבה בעלי מקצוע קבועים שאספנו לאורך החיים, החל מחשמלאי וכלה בספר, רק הגיוני שיהיה לנו גם שירות קבוע עבור הסמארטפון. זה יחסוך לנו זמן ויוזיל לנו עלויות.

הנה כמה דברים שכדאי לכם לדעת על סמארטפונים תקולים. הסטטיסטיקה אומרת שיום יגיע והם יהיו רלוונטיים גם לסמארטפון שלכם.

למידע על Partner Express – תיקון מכשירים מקצועי ללוקחות כל החברות>>

תקלות מסכים

ידעתם ש-50% מתקלות הסמארטפון הן תקלות מסך? מסך שבור, מרצד, שרוט או סתם כזה שהפסיק לפעול, הן התקלות השכיחות ביותר. לא פעם במחזור חיים של מכשיר בודד מתחלפים יותר מארבעה מסכים. תחשבו על זה, מדובר על יותר מארבעה ימים ללא סמארטפון, יותר מארבע קפיצות למעבדה והמתנה וכמובן – עלות שלעיתים עולה על העלות בה רכשתם את הסמארטפון מלכתחילה.

מסך שבור. למי זה לא קרה?

מסך שבור. למי זה לא קרה?  קרדיט: Shutterstock

האבסורד הוא, שפעמים רבות תקלות המסך החוזרות ונשנות נובעות מתיקון לא איכותי במעבדה או מסך חלופי לא מקורי שנסדק בקלות. אם רק היה לכם שירות תיקונים מוזל למסך או אחריות של כמה חודשים לאחר התיקון הייתם חוסכים את כל הזמן, הכסף ועוגמת הנפש. ובכן, יש שירות כזה, Partner take care. בעלות חודשית נמוכה הוא מעניק לכם הנחה של 50% על תקלות שונות כולל שברי מסך, אחריות של 3 חודשים לאחר התיקון ותיקון בתוך שעתיים בלבד!

למידע על Partner Express – תיקון מכשירים מקצועי ללוקחות כל החברות>>

אז מה עושים כשהמסך שבור?

בכל הקשור למסך שבור העולם נחלק ל-3 סוגי משתמשים:

  • המדחיקים: אולי זו רק שריטה? אולי נשבר רק מגן המסך? אולי המסך יאחה את עצמו? וגולת הכותרת: המסך עובד פרפקט, אני רק לא מצליח ללחץ על הספרה 2 והאותיות ט׳ ו- צ׳.
    המדחיקים יגיעו בדרך כלל למעבדה בתוך ימים בודדים וישלמו כל סכום שיגבו מהם. כמה זמן אפשר להתכתב בוואטסאפ בלי האותיות ט׳ ו- צ׳?
  • המקמבנים: מה הסיכוי שאיש מקצוע יודע יותר ממני? הרי יש היום מלא מדריכים. למה שאחליף מסך אם קצת איזולירבנד עושה את העבודה? אני לא באמת צריך לראות את המקלדת בכדי להקליד "טמי כסקחלחלגג מיומם". המקמבנים יגיעו למעבדה בתוך ימים בודדים וישלמו לא פעם גם על נזק היקפי שגרמו לטלפון תוך כדי נסיונות יצירתיים לתקן אותו בעצמם.
  • המבוטחים: לא מתלבטים יותר מדי, להפך, הביטוח לסמארטפון מאפשר להם לתקן את המכשיר בתוך שעתיים בחצי מהעלות. למה שבעצם ימתינו עם התיקון?

מה ההבדל בין מסך מקורי למסך שאינו מקורי?

אין מה ללכת סחור סחור, מסך חדש ולא מקורי עשוי לעלות עד מחצית ממסך מקורי. אך מסתתר כאן ׳אבל׳ גדול – מסכים לא-מקוריים הם לא פעם באיכות ירודה ומתעוררות בהן תוך זמן קצר תקלות כמו חוסר תגובה למגע, ריצודים או אפילו החשכה. ההפרש במחיר מצטמצם בקלות אם לוקחים בחשבון טיפול נוסף במעבדה זמן קצר לאחר החלפת המסך המוחדש, הוסיפו לזה גם את הטרטור למעבדה הלוך ושוב, ויום נוסף בו לא תהיו זמינים וקיבלתם את התשובה – מסך מקורי הוא איכותי יותר ובטווח הארוך יעלה לכם פחות.
בכל מקרה, אם הסמאטפון שלכם כבר בן 3 שנים ומעלה, מוטב לשקול החלפת מכשיר על פני תיקון מסך. עלויות התחזוקה של סמאטפון ישן רק הולכות וגדלות ככל שחולף הזמן.

איך תדעו שהמסך החדש שהתקינו לכם הוא אכן מקורי?

אם מטפלים במכשיר במעבדה איכותית בעלת מוניטין או ישירות אצל מפעילת הסלולר, אין הרבה מקום לספק. Partner take care למשל מציע תיקונים אמינים וכמובן, עם אחריות. אם החלטתם להחליף מסך במעבדה שרירותית, בקשו לראות את אריזת המסך המקורי. טיפ נוסף – אם מכרו לכם מסך ׳מקורי׳ במחיר זול יותר ממחירו אצל מפעילות הסלולר שלכם, הוא ככל הנראה אינו מקורי.

ומה עושים כשהמכשיר נרטב?

גופתו של הסמארטפון מוטלת לצידנו, רטובה כולה. מה עושים? ובכן, טלפון רטוב לוקח אותנו לעולם הססגוני של תרופות הסבתא (תרופות לטלפונים כן?). להטמין באורז, לעטוף בתרד, לאפות במלח וטקס גירוש שדים הם רק חלק מהפרקטיקות הנפוצות כשהטלפון נרטב. אמנם, הדורות המתקדמים של הסמרטפונים יודעים להתמודד עם רטיבות מסויימת, אבל מרבית הסמארטפונים הפעילים כיום בעולם עדיין לא.

לראות את הסמארטפון שלנו טובע, זה מחזה קשה.

לראות את הסמארטפון שלנו טובע, זה מחזה קשה.  קרדיט: Shutterstock

יודעים מה מטפל בטלפון רטוב בצורה היעילה ביותר? תיקון במעבדה, כזה שימנע קורוזיה או קצר וימזער נזקים. ואם חלילה צריך להחליף מכשיר? Partner take care plus מאפשר רכישת מכשיר זהה ב 50% הנחה. זה לפחות 50% פחות עוגמת נפש. תחשבו על זה.

בכל מקרה, תרופת הסבתא היעילה ביותר איי פעם הייתה ונותרה – טיפול מונע: הרחיקו את הטלפון ממקורות מים, שמרו עליו תמיד במקום יציב ובטוח ודעו שרבבות אנשים לפניכם חשבו שלהפיל טלפון לאסלה או להכנס איתו בטעות לבריכה זה משהו שלעולם לא יקרה להם.

תרופות סבתא לסמארטפון

תרופות סבתא לסמארטפון  קרדיט: Shutterstock

ביטוח לסמארטפון – למי ולמה זה טוב?

בעלי מכשירים מתקדמים: מכשירי הסמארטפון המתקדמים כמו מכשירי סמסונג גלקסי נוט 10 החדש, סמסונג גלקסי S21 או אייפון 12 מצויידים במסכים משוכללים ועתירי טכנולוגיה. מטבע הדברים, החלפת מסך במכשירים אלו היא יקרה מהממוצע ועשוייה לעלות בין 1000 ל- 1500 ש״ח ואף יותר. אם כבר התחדשתם במכשיר מתקדם, הוסיפו עלות חודשית נמוכה בכדי לבטח אותו ולמנוע עוגמת נפש עתידית.

אנשים שזמנם יקר: כמעט כל תיקון סמארטפון טומן בחובו לפחות יום של חוסר זמינות, ביקור במעבדה (הלוך ושוב) והמתנה. עם ביטוח איכותי תוכלו לחסוך לא מעט זמן וכסף

מי שאינם ׳מומחים׳: ממש כמו במוסך, אם אינכם בקיאים בתחום, במונחים ובטכנולוגיות השונות, מוטב לכם לפנות למוסך מורשה. כך גם בתיקון סמארטפון – מזערו חפיפניקיות חוסר מקצועיות המתבצע על חשבונכם ועשו ביטוח לסמארטפון. כך תוודאו כי הוא מקבל טיפול מקיף ואיכותי עם אחריות.

אז בקיצור, אין מכשיר או מוצר שממלא את היומיום שלנו יותר מסמאטרפון. מדובר במוצר שהוא לא רק פונקציונלי, אלא גם אופנתי – זו גם הסיבה שאנחנו מוכנים להשקיע בו מלכתחילה אלפי שקלים, ותמיד חייבים לשים את ידינו על החידוש. הסמארטפון מספק את היצר הפטישסטי שלנו, זו הבריאה הכי משמעותית של בני-האדם בעשורים האחרונים (הדייסון מקום שני). יש לנו מסכי רטינה, סמאטרפונים מתקפלים, בטח עוד עשור האייפון שלנו יהפוך לרחפן ונוכל לקנות באמצעותו חטיף במאנץ' לילי. ונכון, התרגלנו לשלם מעט על חבילת סלולאר – שכוללת שיחות, גלישה וכולי, אך בד-בבד אנחנו מוציאים הרבה יותר כסף על החידושים הטכנולוגים הפנטסיטיים, והם ממש לא זולים – אז מה לא נשקיע עוד קצת בביטוח?

למידע על Partner Express – תיקון מכשירים מקצועי ללוקחות כל החברות>>