כולנו הפכנו אובססיביים לפעולת גיבוי התמונות, הסרטונים והודעות הוואטסאפ שלנו – ובצדק. אין יותר פילם שנשמר, ותמונות הפייסבוק מהאלבום של שנת 2007 הן באיכות כל-כך גרועה, שאף אחד מאיתנו לא באמת רוצה לזכור, או להיזכר, ככה. אז רובינו קונים בשקלים בודדים מקום בענן כלשהו (וזה לרוב תלוי בסוג הסמארטפון שלנו), המחמירים מגבים גם על המחשב או רוכשים הארד-דיסק חיצוני, ודואגים שהזיכרונות מהמציאות היפה שחווינו, ישמרו יפים כביום שהתרחשו. אבל יש הרגל אחד שאנחנו נוהגים להזניח בכל מה שקשור לגיבוי הסמארטפון: גיבוי אנשי הקשר שלנו. 

קרדיט: shutterstock

היה היה: מלזכור בעל-פה לקופי פייסט

הם היו אתנו שם תמיד, עוד בימי ה״סנייק״ העליזים בטלפונים הסלולריים הראשונים שלנו. בין אם אחזתם בנוקיה צבעוני או דחפתם לכיס האחורי של הג׳ינס סטארטק מתקפל – כשזנחנו את ספר הטלפונים מהנייר הפסקנו לשנן מספרים בעל פה. והנה היום, זה כל-כך מובן לנו מאליו שיש לנו בהינף קליק אחד את הטלפונים של מכרינו מהחיים עצמם, עד שאנחנו אפילו לא טורחים לשמור ולגבות אותם.

השמור ושברו

יש תחושה כזאת של ביטחון לגבי אנשי הקשר שלנו, כאילו בכל רגע שנרצה נוכל לשחזר את המספר, לכתוב לאדם בפייסבוק או דרך חברים משותפים ופשוט לחייג. אבל היי, בפעם הבאה שתחפשו את המספר של מי שהייתה הבסטי שלכן בתיכון ולא תמצאו אותה בפייס כי שינתה את שם המשפחה אחרי החתונה, או את האדם שניהלתם איתו פגישה עסקית לפני כמעט עשור ויש לכם סיבה מצוינת לזמן אותו שוב לקפה – כי נראה לכם שהסטארטאפ החדש שלכם יבוא לו בול, או את הטלפון הקווי של הדודה מדימונה לשאול אותה מה המתכון של הקובה שאהבתם בתור ילדים, אתם ממש תצטערו על זה. ואם כל זה לא מדאיג אתכם, איך תדעו ש״יעל יב2-לא לענות״, מתקשרת?

בכל פעם שאובדים לנו אנשי הקשר אנחנו נכנסים למעין מערבולת מבוכה ופעולות מיותרות – הסטטוס המביך בפייסבוק: ״נמחקו אנשי הקשר, זמינה בינתיים פה״ או התמונה באינסטוש של הספר-טלפונים וינטג׳ עם הכיתוב: ״אין לי טלפונים של אף אחד, מי שרוצה להיות בקשר שיסמס״ (וכדי שיהיה ברור: אף אחד לא באמת מסמס בסיטואציות אלה) יכלה להיפתר ברגע. נדרשת רק פעולה אחת פשוטה: גיבוי אנשי הקשר.

קרדיט: shutterstock

אז איך הכי מומלץ לבצע גיבוי אנשי קשר?

נכון שיש המון אופציות של עננים בטוחים יותר או פחות, יקרים יותר או פחות – שיכולים להיות המושיע שלכם, כשאובדת סוג של דטאה מהמכשיר (או שזה הולך לאיבוד, או נהרס לא עלינו). אך MyBox של פרטנר, מעבר לנפח גיבוי של 200 ג׳יגה, מאפשרת לכם לשחזר בלחיצת אצבע אחת, את כל הטלפון שלכם. כן, כן – כולל את כל אנשי הקשר (פלוס ההודעות, התמונות, הוידאו, האפליקציות ועוד).

 

נכון, את הדברים החשובים אנחנו לפעמים נוטים לקחת כמובן מאליו. אבל ככל שזה נוגע לגיבוי אנשי הקשר שלנו, ניתן בפעולה פשוטה לחסוך מעמנו חודשים של שחזורים וטלפונים לאנשים שאולי יש להם את הטלפונים של מי שאנחנו צריכים. בעידן בו כל כך קל לשמור וכל כך קל לאבד – חשוב לוודא שאנחנו מכוסים ושהאנשים שיקרים וקרובים אלינו – ישארו כאלה, גם אם משהו יקרה למכשיר הסלולרי שלנו.