כבר שנים שאמא שלכם חולמת בהקיץ על להפוך לסבתא ולכל חברותיה כבר יש נכדים, כמו שהיא מזכירה לכם כל הזמן. מול המשפחה אתם אולי מגלגלים עיניים – אבל ברור שהייתם שמחים שתהיה לכם אהבה וזוגיות טובה. כולם מקווים שאיש או אשת חלומותיהם פשוט ידפקו יום אחד בדלת ויגידו "היי, הגענו ואנחנו הולכים לאהוב אתכם לעד". הדברים האלה אכן קורים – אבל בעיקר בסרטים.

נתונים שמפרסם אתר DatingAdvice מראים שלא פחות מ-19% מהכלות של 2017 הכירו את החתנים שלהן באפליקציות הכרויות. למעשה, השימוש באפליקציות הכרויות הוא כל כך רחב ומשמעותי בימינו, עד שלא פחות מ-49 מיליון אנשים מרחבי העולם נרשמו אליהן בשנים האחרונות. עוד נקודה אופטימית שהעלה מחקר של מכון Pew מ-2015 – אנשים לא סתם נרשמים לאתרים הללו כדי לצאת מידי חובה או כדי להוריד את אימא שלהם מהגב. אנשים היום באמת מאמינים שיימצאו ככה אהבה, עם רוב של 59% מהגולשים באפליקציות ובאתרי ההיכרויות השונים שמעידים על כך.

קרדיט: Shutterstock

אם גם לכם מתחשק לנסות, קיבצנו מספר אפליקציות הכרויות פופולריות בישראל שתוכלו להתחיל מהן. כמובן שקיימות בעולם עוד אלפי אפליקציות לרווקות ורווקים, שלא לדבר על פשוט להכיר דרך פייסבוק – אופציה שתמיד עומדת לרשותכם, ורבים נשבעים שהכירו כך את בני הזוג הנוכחיים שלהם. ואגב הרשת החברתית הגדולה בעולם – פייסבוק הודיעה לפני מספר חודשים כי היא עובדת בימים אלו על אפליקציית הכרויות משלה, שתאפשר למשתמשי האתר לפתוח פרופיל דייטינג בנוסף לפרופיל האישי שלהם. זהו פתרון לא רע, שיאפשר לכם לפנות אך ורק ליוזרים רלוונטיים ולא להסתכן בפנייה או הצעת חברות לאדם תפוס – פדיחה מביכה ומצערת שקרתה לרובנו בשלב כזה או אחר.

טינדר: כולם שם וזהירות, זה ממכר

כנראה האפליקציה המפורסמת ביותר בעולם. עם ממוצע של 26 מיליון התאמות מדי יום ומיליון וחצי דייטים בשבוע, טינדר, שהחלה ב-2012 כפלטפורמה חצופה למציאת מין מזדמן, הפכה עם השנים לדרך לגיטימית למציאת מערכות יחסים רציניות. היום טינדר כל כך פופולרית כך שאתם עתידים להיתקל באקסים שלכם, בחבריכם ללימודים ואפילו בשכנה מהדירה ליד על המסך שלכם.

איך משתמשים? מגדירים באפליקציה את מרחק החיפוש המרבי שלכם, מעלים תמונות מחמיאות, כותבים בשורת האינפו מה אתם מחפשים או משהו חמוד עליכם ומתחילים לדפדף. ראיתם תמונה של מישהי או מישהו שעושים לכם את זה? לחצו על לב או העבירו את האצבע ימינה. במידה ועלם החמודות או מלכת הלבבות יידלקו עליכם, תקבלו התראה שתסמן לכם שיש "התאמה" ושכעת ביכולתכם לתקשר זה עם זה. רק זהירות, זה כל כך ממכר עד שרבים מוצאים עצמם משתמשים בטינדר כמשחק חברתי, מתמכרים לדפדוף ושוכחים מהמטרה.

באמבל: טינדר עם טוויסט פמיניסטי

וויטני וולף היתה בכירה לשעבר באפליקציית טינדר שמאסה ביחס המיזוגיני לדבריה, לו זכתה מבכירי החברה. וולף תבעה את טינדר אחרי שמנהל השיווק כינה אותה בשמות גנאי, ואחר כך החליטה להקים אפליקציית הכרויות מתחרה. בדומה לטינדר גם באמבל שהושקה ב-2014 היא אפליקציית הכרויות מבוססת מיקום וסווייפים (החלקת האצבע ימינה או שמאלה), אבל עם טוויסט פמיניסטי מדליק: במידה וישנה התאמה ושני הצדדים הביעו עניין, רק האישה יכולה לפנות לגבר, ויש לה 24 שעות בלבד לעשות זאת, אחרת ההתאמה נעלמת כלא הייתה. גברים רבים מעידים על כך שהרבה יותר נוח להם שהנשים הן המתחילות, ובהחלט אפשר להבין אותם.

קרדיט: Shutterstock

אוקיי קיופיד: לחובבי האלגוריתמים

אוקיי קיופיד התחילה כאתר הכרויות בעל ניחוח גיקי, שמשך אליו בעיקר חובבי וחובבות אלגוריתמים וטכנולוגיה. אלגוריתם ההתאמה שלו נחשב לאחד המשובחים והמדויקים בתחום, עם אחוזי התאמה שמבוססים על שאלונים אישיים מפורטים וממכרים, שמתחילים בתחומי העניין שלכם ומגיעים עד העדפותיכם הספציפיות במיטה. קיופיד, שמפעילה בשנים האחרונות גם אפליקציה פופולרית במיוחד, תאפשר לכם לחפש את בן הזוג שלכם לפי אחוזי התאמה, מקום מגורים ואפילו תחביבים. רמת הפירוט באוקיי קיופיד מאוד גבוהה, והיא תאפשר לכם לדייק את הרצונות והשאיפות שלכם, ולסנן החוצה מהר יותר את כל מי שאינו עומד בהן. רק זהירות מבררנות יתר.

גריינדר: המסיבה של הקהילה הגאה

אי אפשר לסקור אפליקציות הכרויות פופולריות בישראל בלי לדבר על גריינדר הטובה והוותיקה, שמשמשת את הקהילה הגאה מאז 2009. כמו טינדר ובאמבל, גם גריינדר היא אפליקציה מבוססת מיקום, המציעה שירותי היכרויות לגברים הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים. לפי נתונים שמפרסמת החברה, בכל רגע נתון מחוברים לגריינדר לא פחות מ-50 אלף איש, רובם מאמריקה. רוב האנשים יגידו לכם שהם משתמשים בגריינדר בשביל מין מזדמן, אבל פה ושם תשמעו על זוגות שהכירו ככה את האהבה הכי גדולה בחיים שלהם, כך שבהחלט שווה לנסות.

שליש גן עדן: לחתן יהודים זאת מסורת

שומרי המסורת והדתיים מבניכם ישמחו להכיר את 'שליש גן עדן' – אתר הכרויות ישראלי לדתיים ושומרי מסורת שמצהיר על עצמו שהוא "מחתן הכי הרבה זוגות יהודים". הממשק של 'שליש גן עדן' נבנה במיוחד לאנשים שאינם טכנולוגיים באופיים. זה אומר שהכול נגיש וידידותי למשתמש, רק לעקוב אחר ההוראות ולהתפלל למציאת זיווג. ויש אפילו אזור 'הכירו באתר' הכולל ראיונות עם זוגות שמצאו באתר את החצי השני שלהם. שווה ניסיון.

 

משחר ההיסטוריה נוטים בני האדם להסתדר זוגות זוגות. היום בעידן המכשירים הסלולריים אנחנו יכולים לדלג על שלב הבליינד דייטים המביכים, או השידוכים הפושרים דרך הדודה המודאגת שלנו. גלישה ממכשיר הסלולר מספקת לנו את הנוחות להכיר מכל מקום ובכל זמן, להבין מי האדם שעומד מולנו ולשלב את מלאכת מציאת האהבה בחיי היומיום שלנו.