החום המהביל, העיניים הטרוטות, והתפוצצות האוכלוסין בקניונים לא מותירים מקום לספק: החופש הגדול הגיע וכפי שההורים יודעים היטב, הוא לא הולך להיגמר בקרוב. יולי אמנם מתקרב לקצו, אבל אוגוסט הגדול – בו הרעיונות מתחילים להיגמר והסבתות מתחילות להתעייף – עוד לפנינו. אך לא אבדה תקוותנו, ברחבי הארץ יש לא מעט פעילויות לילדים בחופש הגדול, שלא כוללות הופעות צפופות בדציבלים של מסיבת טבע. בחלק מאותן אטרקציות המבוגרים אפילו ייהנו לא פחות מהזאטוטים חסרי המנוחה. אז אם גם אתם מחפשים דרכים לנתק את הילדים מהמחשב, ומאסתם בשילוש הקדוש של שוקו-לחמנייה-בריכה, מומלץ לשקול אחת או יותר מהפעילויות הטכנולוגיות הבאות.

"סיבוב על מאדים"

איפה: גן המדע, מכון וויצמן, רחובות

למי: גילאי 5 ומעלה (עמדת המציאות המדומה מגילאי 7)

מה תמצאו שם: תערוכה הכוללת סיבוב וירטואלי על מאדים, כוכב הלכת המסקרן מכולם. התערוכה חושפת כמה מסודותיו של הכוכב האדום, ובוחנת את השאלה שהעסיקה את ארנולד שוורצנגר כבר לפני 30 שנה – האם בעתיד בני האדם יוכלו לחיות במאדים?

מה עושים שם: משחקים בטכנולוגיית מציאות מדומה המאפשרת ללכת על אדמת מאדים, לנהוג ברכב חלל וירטואלי, לפקד על צוות אסטרונאוטים, ואפילו לצלם סלפי בחלל.

בית האשליות

איפה: גג קניון עזריאלי, תל אביב

למי: כל המשפחה

מה תמצאו שם: חווית מציאות מדומה באחת הנקודות הגבוהות בתל אביב, בסמוך לאמפיתיאטרון גג עזריאלי. כמו כן, חובבי הקסמים והקרקסים בוודאי ישמחו לדעת כי ניתן לרכוש כרטיס המשלב גם את קרקס האשליות, הכולל אמנים, אקרובטים ואמני אשליות.

סדנאות קיץ במדעטק

איפה: מוזיאון המדע בחיפה

למי: כיתות א'-ו'

מה תמצאו שם: קייטנת מדע לילדים הכוללת מגוון פעילויות בנושאי מדע וטכנולוגיה.

מה עושים שם: תיכנות של דמויות וירטואליות, תיכנות רובוטים והדגמות של רובוטים מתקדמים דמויי בעלי חיים ואפילו הרכבה ותיכנות של מערכות רמזורים "חכמים" הכוללים תקשורת אלחוטית, ועוד.

"דיגיטלי"

איפה: מוזיאון המדע בחיפה

מה תמצאו שם: תערוכה של מיצגי ענק המציבים את המבקרים במרכז החוויה, ומראים עד כמה העולם הווירטואלי מוחשי בימינו לא פחות מהעולם החומרי (או לפחות ממה שנשאר ממנו).

מה עושים שם: סלפי אישי ענק וסלפי משפחתי שמערבב את פני כל המשפחה למיצג משותף, מבוך מיוחד, חלל שבו המציאות נראית אחרת לכל מבקר, תחפושות שמנסות לבלבל את המחשב, ומיצג אורות מיוחד מחיוכי המבקרים.

עולמו של צ'יפ

איפה: פארק קרסו למדע בבאר שבע

למי: גילאי 7 ומעלה

מה תמצאו שם: תערוכת מיקרו-אלקטרוניקה, המציגה את עולם המכשור והאלקטרוניקה, ובין היתר כיצד עובדים מחשבים, ובאיזו שפה הם מדברים אחד עם השני – ואיתנו.

מה עושים שם: מסע בזמן עם הדמות החביבה "צ'יפ" שתלווה אתכם, מהמחשבים הראשונים ועד לשבבים מזעריים ופריצות הדרך הטכנולוגיות בהווה, ואלו הצפויות לכבוש את העולם בעתיד.

מדע לקטנטנים

איפה: פארק קרסו למדע בבאר שבע

למי: גילאי 4 ומעלה

מה תמצאו שם: מתחם לקטנטנים הכולל שלל מוצגים עם תפנית מדעית, כגון תעתועי ראייה צבעוניים, קיר חכם שמלמד צבעים, וחדר מיוחד להחלפת תפקידים.

מה עושים שם: בנוסף למתחם, פועלת בשטחו החיצוני של המוזיאון תערוכה ענקית וצבעונית, הכוללת 12 מיצגי ענק של לייזרים, נגינה ומשחקים מאתגרים, שמאפשרים לבחון באופן חווייתי נושאים מדעיים וטכנולוגיים, כמו הולכת חשמל, אנרגיה סולרית, מכניקה, קול, ועוד.

מוזיאון המוזיקה העברית

איפה: ירושלים

מה תמצאו שם: מוזיאון מוסיקה ייחודי, המציג את התרבויות שעיצבו את עולם השירה והמוזיקה העברית. המוזיאון מציג בין היתר אוסף כלי נגינה עתיקים, כאשר הסיור משלב תוכן אינטראקטיבי בטכנולוגיה חדישה.

מה עושים שם: מסיירים עם טאבלט בין שבעה חללים שונים, שכל אחד מהם מציג כלים שונים באמצעות משחקי מולטימדיה חדשניים כגון משקפי מציאות מדומה, בסיור המלווה במוזיקה וסרטים בתלת-מימד.

ומה יותר טוב מלסיים יום מעשיר ופורה עם הילדים מארוחת מקדונלדס מפנקת?! עכשיו בהטבה בלעדית ללקוחות פרטנר –

פרטנר מפנקת אותך בארוחות במקדונלד'ס במחירים שווים במיוחד: 5 ארוחות מק רויאל ב-129 ש"ח במקום 225 ש"ח או 5 ארוחות ילדים ב-89 ש"ח במקום 135 ש"ח.

ההמלצה שלנו

אל תעמיסו. בחרו בשתיים-שלוש אטרקציות מהרשימה, לא יותר. הקטנים ייהנו וילמדו משהו, והמצפון שלכם יהיה שקט יותר בפעם הבאה שתושיבו אותם מול האייפד.

והכי חשוב: בהצלחה לכולנו. עוד חודש זה נגמר.