רובנו מתחילים להזיע רק מלחשוב על לעבור דירה. לעמוד באמצע הסלון להסתכל מסביב ולהבין שהכל צריך להכנס עכשיו לארגזים ומה שלא, לפח. מדובר באירוע רווי פרידות קורעות לב מזיכרונות עבר והרבה התעסקות עם בירוקרטיה ובעלי מקצוע – מהארגזים דרך מי שיוביל אותם ועד העברת האינטרנט, הטלוויזיה, כתובת הדואר במשרד הפנים וכהנה.

אם אתם מזדהים עם מערבולת התחושות האלה, הכתבה הזו עומדת להקל לכם על החיים, כי יש כמה דברים ממש יעילים שתוכלו למחוק מהרשימה (שאתם ממש עוד מעט עומדים להכין) בלי לקום מהספה.

משימות קטנות, מעבר דירה פשוט

התחילו בלהכין צ׳ק ליסט ממש ממש טוב. כידוע, כשמארגנים את המשימות פתאום הכל נראה ישים יותר, וככל שתפרקו אותן למשימות קטנות עוד יותר, כך תוכלו להפיק יותר מהזמן שלכם ורק לנצח על יום המעבר מלמעלה ולסגור קצת קצוות אחר כך.

האופציה הראשונה שלכם, בוודאי אם אתם מסתכלים על גיל 30 מלמעלה היא לקחת מחברת ועט, האופציה המתקדמת יותר, היא להוריד אפליקצייה לניהול משימות – ויש המון כאלה.

מי שרוצה לקחת את היעילות צעד אחד קדימה, יכול להוריד אפליקצייה ייעודית למעבר דירה. Moving Checklist Pro למשל (המתאימה רק לבעלי ios, כלומר, אייפון או אייפד) מתאימה לעד שישה משתמשים (כלומר, כל בני המשפחה יוכלו לקחת חלק בהנאה הזו) וממפה את כל מה שצריך לעשות לקראת המעבר כולל דברים שלא הייתם חושבים עליהם: החל משינוי כתובת בכל מקום אפשרי ועד רשימה של החפצים שאתם צריכים לארוז, ואפילו תכניס את הכל לתוך לו״ז מסודר.

להעביר כתובת במשרד הפנים

ואם כבר מדברים על שינוי כתובת, איכשהו זו תמיד משימה שמושכים עד הרגע האחרון, וחבל. בעיקר שבאמת אפשר למחוק אותה מהרשימה כשאתם במיטה בפיג׳מה בחמש דקות. פשוט כנסו לאתר משרד הפנים ובקשו להחליף כתובת עבורכם ועבור בני המשפחה.

ארגזים של ארגזים

החלק המעיק באמת במעבר דירה הוא המחשבה על האריזה, הצורך להכניס בקלות וביעילות את החיים לתוך ארגזים. אם פעם היינו נוהגים לקושש קרטונים ביציאה האחורית של הסופר, היום זה באמת סופר- קל להזמין אותם אונליין ותוך כמה ימים הם אצלכם במפתן הדלת.

שווה להזמין כמה שיותר זמן מראש, כדי שכל פעם שיש לכם כמה דקות (כן, לא תאמינו כמה דברים אפשר לדחוף לארגז בכמה דקות) תוכלו לקדם את האריזה שלכם. תתפלאו לגלות כמה סוגי ארגזים ייעודיים יש בשוק ואיך באמת הם יכולים להקל לכם על החיים, בוודאי למנוע את החיפוש בצד הלא נעים של הסופר, שהם בחיים לא תמצאו ארגז ייעודי עם קולב מובנה לבגדי תלייה. כמה זה ישנה לכם את חוויית הפריקה.

לפרטים על מעבר דירה בפרטנר >>

אגב, גם אם הזמנתם שירות הובלה פלוס אריזה, עדיף להזמין בכל מקרה כמה ארגזים שיהיו לכם לדברים קטנים, אישיים או כאלה שאתם פשוט לא סומכים על אף אחד אחר שיטפל בזה (מי אמר תקליטים?

כל החברות שולחות גם את כל הציוד הנלווה כמו מסקינטייפ – כולל המכשיר המקצועי הזה שבאמצעותו לא תחתכו את השיניים או לא יברח לכם הקצה, לורדים (כדאי במספר צבעים כדי לסמן את הארגזים לפי חדרים), ניילון נצמד, גלילי פצפצים ועוד.

החברה הזו למשל מציעה ערכות מעבר דירה על פי מספר החדרים בבית, הכוללת את מספר הארגזים שכנראה תצטרכו פלוס ציוד נלווה.

גם ללמוד לעבור דירה אפשר ביוטיוב

לרכוש מיומנות זה תמיד יעיל, ואם אפשר לעשות את זה במצב מאונך, אז למה לא? יש המון דברים סופר יעילים שתוכלו ללמוד מכוכבי-רשת. אז קחו לעצמכם כמה דקות לצלול לסרטוני יוטיוב,לא תאמינו מה הם יכולים ללמד אתכם.

למשל, עוד רגע מגיעים הארגזים ואין לכם מושג ירוק איך לחבר אותם? הנה טיפים מעולים לאריזה נכונה למתחילים, מארגון המובילים האוסטרלי (!) לא פחות.

או מינדי מקנייט שכל טיפ שלה הוא סוג של מציל חיים ביום המעבר. שווה צפייה:

מי מכיר מוביל?

הגיע הזמן לחשוב על בעלי המקצוע שאתם הולכים להפקיד בידכם את היקר לכם מכל (כן, כן. תחולת הבית. לא הילדים). לא תופתעו לשמוע שיש לא מעט אפליקציות מקומיות לבעלי מקצוע, שעובדות קצת כמו גט-טקסי, מדרגות עבורכם את נותן השירות ומוצאות בעלי מקצוע זמינים שבאיזור.

מקצוענים אקספרס פועלת בדיוק ככה: היא מזהה את הכתובת שלכם, אתם מכניסים את השירות הרצוי – החל משרברבים וחשמלאים ועד מובילים והיא מאתרת עבורכם את בעל המקצוע הדרוש והזמין.

האתר "מדרג" מציע שירות מחשבון (מאד כללי) להובלה שלכם: הזינו כתובת, מספר חדרים ושירותים דחופים, ותקבלו הצעת מחיר שתתן לכם מושג למה לצפות.

וכמובן ישנה האופציה הנפוצה והיא לכתוב או לצייץ משהו כמו: "הכנסנו את חיינו לארגזים ומחפשים איש אמין להפקידם בידיו. יש המלצות?" או לחילופין: "תביאו את המוביל הכי אמין ופיגוז שפגשתם. אנחנו עוברים!" בכל אופן בד"כ יפתח בתגובה שרשור של עשרות שמות ואף לא אחד שחוזר על עצמו.

וכמובן ישנה האופציה הנפוצה והיא לכתוב או לצייץ משהו כמו: "הכנסנו את חיינו לארגזים ומחפשים איש אמין להפקידם בידיו. יש המלצות?" או לחילופין: "תביאו את המוביל הכי אמין ופיגוז שפגשתם. אנחנו עוברים!" בכל אופן בד"כ יפתח בתגובה שרשור של עשרות שמות ואף לא אחד שחוזר על עצמו.

כמו כל דברים בחיים, הדיגיטל הופך אותו לקל ופשוט יותר. ואל תשכחו להעלות תמונות, להצמיד האשטג מתאים ולגייס את הרשת לעודד אתכם ביום המטורף הזה – היום שבו עוברים דירה.

עוברים דירה? פרטנר תעזור לכם להעביר את האינטרנט, הטלפון והטלוויזיה בקלות ובנוחות.

למעבר דירה בקלות – לחץ כאן