שבועיים בלבד. זה הזמן שלקח לחברתי הטובה למצוא עבודה חדשה, הישג מדהים לכל הדעות. "זה משהו, האינטרנט הזה", צייצה משועשעת בטוויטר. "איך מובטלים הסתדרו בלעדיו?". וזה נכון. עולם התעסוקה נחשב לאחד התחומים שהכי פרחו מאז נכנס אלינו האינטרנט הביתי, ואפשר לנו, לראשונה, למצוא עבודה מבלי לצאת מהבית.

האינטרנט חסך לרבים מאיתנו תורים בלתי נגמרים בחברות ההשמה השונות וחיסל לחלוטין את הקטע של סימון עיגולים אדומים סביב מודעות ה"דרושים" בלוחות העיתונים. אפשר אף לומר שהאינטרנט העלים את מדור ה"דרושים" כליל מהמהדורה המודפסת.

קרדיט: Shutterstock

איך למצוא את עבודת החלומות, באינטרנט?

איך האינטרנט עזר לחברתי למצוא עבודה? קודם כל, הודות לנגישות ולזמינות שלו. האינטרנט מאפשר לנו לחפש ולמצוא משרות עדכניות ורלוונטיות בכל תחום עיסוק, בכל רמת שכר ובכל מקום ברחבי העולם. האינטרנט גם מאפשר לנו, מחפשי העבודה, להגיע לריאיון העבודה עם ידע מקדים על המקום ועל התנאים בו, כמו גם לדעת מהו טווח השכר שמחכה לנו באותו סוג עבודה.

והנה טיפ קטן: האינטרנט מאפשר זאת ולכן מעסיקים רבים גם מצפים לכך: קבעתם ראיון? זה הזמן לחקור את החברה, לקרוא כל עמוד באתר שלה, לגגל את שמה ולקרוא עליה כתבות. המראיין מצפה מכם להפגין ידע בראיון, ותחקיר מקדים יוכיח זאת.

אבל חכו רגע לפני שאתם רצים לפתוח גוגל, שכן השלב הראשון בחיפוש עבודה הוא קודם כל להגדיר לעצמכם איזו עבודה אתם מחפשים בכלל, איפה בא לכם לעבוד – האם רק בעיר שלכם ואולי בטווח נסיעה, וכמה שעות ביום אתם מעוניינים לתת. השלב הבא שלכם הוא להשקיע בקובץ קורות חיים מעניין ומיוחד, כזה שימשוך את העין וייצר נבדלות משאר קורות החיים המשעממים של יתר המועמדים ויחד עם זאת גם ייצמד לעובדות ולא ינסה להעמיד פנים.

עוד טיפ קטן: ההמלצה היא שקובץ קורות החיים שלכם יישאר פתוח לשינויים. זה אומר שיהיו משרות שיצריכו מכם עריכה מחודשת של הקובץ, כזאת שמותאמת יותר למקום העבודה המבוקש.

אם ברצונכם להתקבל למשרת כתיבת תוכן שיווקי למשל, אינכם צריכים לציין בקורות החיים שלכם שעבדתם פעם בשירות לקוחות. ואם ברצונכם להתקבל למשרת שיווק, אין צורך לציין שעבדתם בעבר כסדרנים בקולנוע בקניון. קורות החיים שלכם צריכים להיות ממוקדים ולהתאים את עצמם למשרה שאתם מחפשים.

אז כיוון לסוג העבודה שאתם מחפשים – יש, קורות חיים – יש, כעת נעבור למאני טיים האמיתי – לאופן שבו האינטרנט יכול לעזור לכם למצוא את עבודת החלומות שלכם.

קרדיט: צילום מסך

אתרי דרושים – האופציה המסורתית לחיפש עבודה באינטרנט

אתרי דרושים למיניהם הם כנראה האופציה הראשונה שתנסו לחפש בה משרה קורצת. האינטרנט בכלל והרשת הישראלית בפרט, עמוסים באתרי דרושים למיניהם, שנחלקים לגולשים משלמים ולחינמים.

אם יש לכם תחום עבודה מקצועי וספציפי, שווה להשקיע כמה שקלים ולעשות מנוי בתשלום. ככה תוכלו לוודא שאתם מקבלים את המשרות החדשות לפני כולם, וכל המידע על המשרות הרצויות חשוף בפניכם. כמו כן, ככל שאתר הדרושים גדול ומוכר יותר, כך הוא עתיד לכלול יותר משרות, ובמספר תחומים רחב יותר.

רוב אתרי הדרושים בנויים באופן זהה. הם ידידותיים ומאפשרים לחפש משרות בהתאם לפרמטרים והגדרות כגון: תחום העיסוק, סוג המשרה – למשל משרת אימהות או משרה לסטודנטים, היקף המשרה והישוב שבו ממוקמת העבודה .דרך אתרי הדרושים ניתן לשלוח קורות חיים למשרות השונות, אך גם לקבל מידע וטיפים שונים בנושאים הקשורים לחיפוש העבודה, ולעיתים גם למקום העבודה הרצוי.

כדאי להירשם, באתרי הדרושים שמציעים זאת, לשירות ששולח למייל עם כל משרה חדשה ורלוונטית לכם שמתעדכנת באתר. שלא תשבו ותרפרשו כל היום.

רשתות חברתיות וקהילות – למחפשים החברותיים

אם הזכרתי את טוויטר בתחילת הכתבה, הרי שדווקא מקבילתה הפופולרית יותר, פייסבוק, מהווה מרחב נהדר למציאת עבודות. באיזה אופן? קודם כל, אפשר לנצל את הרשת כדי לכתוב סטטוס נואש שבו אתם מתחננים מחבריכם לעזור לכם למצוא עבודה. תתפלאו, לפעמים זה עוזר, ויש לי ידיד שנשבע שמצא ככה עבודה כמתכנת.

שנית, ביכולתכם להציע חברות בפייסבוק לאנשים שעובדים במקומות שאתם חושקים בהם, ולנסות לייצר עמם נטוורקינג (ואז להשחיל גם את העובדה שתשמחו לעבוד במקום העבודה שלהם).

הדרך השלישית היא להצטרף לאחת הקהילות העסקיות שבפייסבוק, זאת שהכי קשורה לתחום העיסוק שלכם. הקהילות המקצועיות הללו יאפשרו לכם להגדיל את הנטוורקינג, להכיר אנשי מפתח בתחום ולהיחשף להצעות עבודה.

ואפילו לא דיברנו על מאות דפי הדרושים שפרוסים ברחבי פייסבוק כהודעות ממומנות בצידי המסך ששווה להעיף בהן מבט. אפשר גם לחפש את העמוד העסקי של חברה שאתם מתים לעבוד אצלה ולבדוק אם הם פרסמו משהו רלוונטי. לא מעט חברות משתמשות בדף העסקי שלהן כדי לפרסם הצעות עבודה. תיק עבודות מרושת – לבעלי המקצועות החופשיים

הזכרתי בתחילת הכתבה שישנם ברי מזל שלא צריכים לחפש עבודה – כי העבודה כבר מגיעה אליהם. כדי שציידי משרות יגיעו אליכם, אתם צריכים לסמן את עצמכם ברשת כמומחים בתחום המקצועי שלכם.

הכוונה היא שעליכם לייצר לעצמכם נוכחות דיגיטלית ברורה. אם אתם צלמים, אומנים, אדריכלים או מעצבים, מומלץ להשקיע כסף ולהקים אתר מקצועי שיציג את העבודות שלכם. אם אתם אנשי תוכן, ההמלצה היא לפתוח בלוג שבו תוכלו לפרסם כמה שיותר תוכן חכם ומקצועי שיעזור למתג אתכם ככותבים.

גם עורכי דין או רופאים עצמאיים ולמעשה כל אדם בעל מקצוע חופשי – שווה לו לכתוב מאמרים מקצועיים שישקפו את הידע שלו, ולפרסם אותם בבלוגים ובאתרי התוכן השונים. כך, אם צייד משרות ייתקל באחת הכתבות או הפוסטים שכתבתם, הוא יוכל לבחון אתכם בעין מקצועית, ואם התמזל מזלכם, אולי הוא עוד יציע לכם עבודה.

קרדיט: Shutterstock

לינקדאין – לאנשי הטק והתוכן

לינקדאין בייסיקלי נוצרה כדי לעזור לכם למצוא את משרת החלומות שלכם. פתחו שם פרופיל, עדכנו אותו באופן תדיר והתחילו להתחבר לכמה שיותר אנשים מהתחום שלכם. ההמלצה היא להוסיף את כל מי שאתם מכירים לפרופיל הלינקדאין שלכם, מאחר ואם אין לכם קשרים, אף אחד לא יוכל למצוא אתכם שם ולא תזכו בהצעות עבודה.

טיפ נוסף הוא לקדם את הפרופיל שלכם ולהיות פעילים בקבוצות השונות, כולל בקבוצות של משאבי אנוש, שם שוכנים מנהלי ההשמה.

אבל כנראה שהדבר החשוב ביותר בתחזוק פרופיל הלינקדאין שלכם הוא תיק העבודות שלכם בפרופיל. יש לכם אתר אינטרנט, בלוג מקצועי או שאולי אירחו אתכם בבלוג אחר? העברתם הרצאה והעליתם את הווידאו שלה לרשת? מצוין. העלו את כל אלו לפרופיל שלכם.

הם יעזרו לכם לבסס תדמית מקצועית, ויעניקו מעין "הוכחות" דיגיטליות למומחיות ולכישורים שלכם. אגב, את כל אלו אתם יכולים לשתף גם בסטטוסים שלכם, שכן ההמלצה היא לשתף לפחות סטטוס אחד ביום בלינקדאין, בדיוק כמו שאתם מעדכנים את פרופיל הפייסבוק שלכם.

לפנות ישירות לחברה שבה אתם חושקים – לאנשים הממוקדים

דרך טובה נוספת למציאת עבודה באינטרנט היא להיכנס ישירות לאתר החברה שבה הייתם שמחים לעבוד. לכל חברה שמחשיבה את עצמה בימינו יש אתר אינטרנט ובו לשונית "דרושים". לרוב תמצאו אותה בסרגל התחתון של העמוד, אבל לעיתים, כמו באתר של חברת פרטנר, היא מופיעה בסרגל העליון. לחיצה על לשונית ה"דרושים" תפתח לכם את עמוד המשרות הפתוחות שקיימות כרגע בחברה, ותאפשר לכם לשלוח קורות חיים לכל משרה ומשרה.

פרטנר גאה להיות מעסיק מספר אחת מבין חברות התקשורת לשנת 2018 עפ"י סקר BDI Coface בשיתוף העיתון TheMarker ובמקום ה-24 מתוך 100 החברות המובילות במשק!

באתר פרטנר קיימות כרגע מגוון משרות, החל משירות ומכירה, דרך ניהול וכלה בטכנולוגיות ומערכות מידע, שיתאימו לכם בין אם אתם גרים בצפון, בדרום הארץ או במרכזה.

לסיכום, ישנם אתרים רבים ושיטות שונות שיעזרו לכם למצוא את משרת החלומות שלכם דרך האינטרנט. אם אתם רק עכשיו נכנסים לתחום חדש שעוד אין לכם ניסיון בו, היו פתוחים גם להתחיל ממשרות זוטרות יותר, שיהוו סוג של "דריסת רגל" עבורכם בחברה.

חוץ מזה, תפקידים אלו – גם אם הם לא בדיוק משקפים את החלומות שלכם והם נקודת פתיחה בלבד, יעניקו לכם ערך מוסף לקריירה שלכם בהמשך – תוכלו ללמוד דרכם את התחום, להכיר אנשים ולצבור קשרים, ובסופו של דבר – הם יגדילו את ארגז הכלים התעסוקתי שלכם ואולי אף יפתחו בפניכם אפשרויות חדשות שלא חשבתם עליהן.

כך או כך, בבואכם לחפש עבודה באינטרנט קחו בחשבון שזה עלול לקחת זמן, וכלל לא בטוח שתהיו ברי מזל כמו חברתי, אבל כשזה יקרה וכשתמצאו סוף סוף את עבודת החלומות שלכם גם אתם תשמחו לצייץ בטוויטר שהאינטרנט הוא מקום נפלא למציאת עבודה. עובדה, זה קרה גם לכם.