בשנים האחרונות איבדו האוזניות את החוט שמחבר אותם לסמארטפון והפכו לאוזניות אלחוטיות עם חוט שמקשר רק ביניהן. ממש לאחרונה הן איבדו גם את החוט הזה וכך שוב חברת אפל מצעידה את השוק קדימה עם הטרנד הלוהט החדש – "אוזניות אלחוטיות באמת" True Wireless, שהביא אלינו את מראה הסוכן החשאי, שמתחיל להשתלט ברחובות עירינו.

מדובר בשני כפתורים (אזניות) שנכנסים לתוך האזן, חופשיים מכל חוט או כבל שקושר אותם אחד לשני או מחבר אותם למכשיר. לא עוד דור ביניים או אלחוטי בכאילו, אלא תחילתו של עידן חדש. אם תרצו, הדבר האמיתי.

כי סך הכל בימינו זה רק טבעי שלא נהיה מחוברים פיזית לשום מכשיר, שאף חוט לא יסבך אותנו או יסתבך לנו בכיס, והאמת שכבלים הם פשוט חפץ הולך ונעלם מהעולם. כך, שאזניות אלחוטיות באמת (עד שיימצא שם סביר יותר) הן כנראה הצעד האחרון לפני שתלים של רמקולים לכל דורש.

הנה כמה דגמים מוצלחים או פופולריים במיוחד:

המציאו את האוזניות האלחוטיות באמת: Bergi

כן, ההמצאה הגיעה לפני כשנתיים מחברת Bergi הגרמנית, שביקשה לקחת טכנולוגיה מתקדמת קיימת ולהנחיל אותה לשוק הפרטי. החברה פתחה בקמפיין קיקסטארטר מוצלח במיוחד והשיקה את האזניות האלחוטיות באמת הראשונות בשוק.

הדגם האחרון שלה מתאפיין בפונקציונאליות גבוהה וכמה שפחות פיצ'רים שסתם גונבים סוללה. הסאונד זוכה לשבחים מאוזן לאוזן והאזניות עצמן יושבות באוזן באופן נוח ויציב בזכות נקודות האחיזה שלהן, כבר כמה יתרונות חשובים. לכל אוזניה שלושה כפתורים קטנטנים לפקודות שונות, שקיבלו ציונים נמוכים עקב היותם קטנים מדי עד כדי שימוש בציפורן. נרתיק הנשיאה קצת מבאס כי הוא לא מטעין את האזניות אם אינו מחובר לחשמל (699 ש"ח).

אוזניות אלחוטיות באמת – true wireless

אוזניות אלחוטיות באמת: הלבנות של אפל

אחרי ש-Bergi עשו את העבודה הראשונית של לצאת עם הטכנולוגיה לשוק, באו אפל, הוציאו את האוזניות האלחוטיות באמת שלהם והרימו את הביקוש לשוק כולו.

אמנם עוד לא נמצא הזוג המושלם שמנגן סאונד חד ונקי באיכות גבוהה, נעים למגע-אזן, נוח לתזוזות הראש, בעיצוב מושלם ובמחיר שווה לכל כיס, אבל אם מחברים את כל הפרמטרים יש הסכמה כללית שהאייר-פודס של אפל, על העיצוב הפשוט והאסתטיקה הלבנה והמוכרת של חברת התפוח, הם בחירה מצויינת וסופר-פרקטית, בעיקר למי שאוהב את האזניות החוטיות של החברה ומסתפק באיכות הסאונד שהן מנגנות (ובואו נודה, מדובר ברובינו).

הפלסטיק הקשיח נשאר על כנו – ורבים מעדיפים דווקא את המגע שלו בתוך האזן, אבל אולי יחסרו לכם מתג עוצמת הווליום ואופציית ניתוק השיחה. עם זאת, הן יחזיקו לכם לכחמש שעות, וזה לגמרי הרבה זמן ביחס למתחרים שעומדים על ממוצע של שעתיים וחצי. (899 ש"ח).

 

אוזניות אלחוטיות באמת: היתרון של סמסונג

גם הנמסיס, סמסונג, השיקה אזניות אלחוטיות באמת, ה- Gear IconX שמיועדות בעיקר לאימוני ספורט, תחום שלאלחוטיות באמת יש יתרון משמעותי בו (הספורטאים מביניכם מבינים בוודאי שעדיף כמה שפחות חוטים וכבלים בסיפור הזה).

באמצעות אטם וקשת גומי האחיזה שלהן מצוינת וכך גם איכות הסאונד. יתרון משמעותי נוסף של ה-Gear IconX הוא שלא צריך לצאת לריצה עם הטלפון רק כדי לשמוע מוזיקה – הן מכילות זיכרון פנימי של 4 ג׳יגה בייטס ומנגנות כל קובץ בפורמט mp3 שתכניסו אליהן.

החיסרון המשמעותי שלהן הוא משך זמן הסוללה, שמחזיקה בין שעה וחצי לשעתיים וזה אומר לזכור להטעין אותן אחרי כל שימוש. (799 ש״ח).

אוזניות אלחוטיות באמת – true wireless

אוזניות אלחוטיות באמת: Jaybird Run

חברת Jaybird מתמחה באוזניות לפעילות ספורטיבית. האוזניות שלהן מעוצבות למשעי ופונקציונאליות לפעילות מיוזעת. בלוק? הן מנצחות את אפל. בתחושה? ובכן, הן מתאימות עצמן לאוזן והיצרנית מבטיחה שממש לא נרגיש שהן קיימות. בספורט? הן עמידות בפני זיעה ואבק.

ה-Jaybird Run יגיבו לשימוש ב-Siri או ב-Google Assistant ויש להן אפליקציה ייעודית שמאפשרת לכוון את הצליל בדיוק כמו שאתם אוהבים וגם לשתף אותו עם חברים – אפשרות קצת מוזרה, בינינו. הסוללה מספיקה ל-4 שעות האזנה והקופסא המהודרת מספקת טעינה ל-8 שעות שמע נוספות, כך שתכלס יש לכם חצי יום עם מוזיקה. (899 ש"ח).

אוזניות אלחוטיות באמת: O&B עם סאונד מעולה ונוחות ככה ככה

אם אתם בעניין של סאונד מעולה, מראה יוקרתי ובכלל הנדסת אנוש אלגנטית עושה לכם את זה, נסו את ה–Beoplay E8 של חברת B&O. הן מגיעות בנרתיק עור מטעין שנפתח ונסגר באמצעות מגנטים, ומנגנות עומק סאונד שממש ירגש את מי שמתרגש מסאונד.

החיסרון הגדול שלהן הוא המבנה הלא אולטימטיבי, יש שיאמרו מציק, ונראה שבזמן שהחברה הצליחה לפתח טכנולוגיה שתנגן צליל מדהים במכשיר כל כך קטן, מישהו קצת שכח להשקיע בנוחות. הסוללה שלהן יכולה לנגן 4 שעות ברצף (שזה המון) ובאמצעות טפיחות קלות על האזנייה תוכלו לשחק עם הווליום, לנתק או לקבל שיחה ואף לקרוא לסירי (או לבינה מלאכותית אחרת). (1,300 ש״ח).