מתחילת אפריל 2019 ניתן יהיה לשחק באיכות זהה לזו של סוני פלייסטיישן או אקסבוקס מכל מכשיר המריץ דפדפן כרום ומחובר לרשת. האם זהו סופן של הקונסולות כפי שאנו מכירים אותן? ובכן, מוקדם מדי להספיד, אבל בהחלט נדמה שאנחנו צועדים אל עבר בשורות חדשות בתחום הגיימינג.

אבל רגע, לפני חדשות הגיימינג, בואו נחזור קצת אחורה ונדבר על משחקי מחשב, לא ׳משחקי גיימינג׳ אלא משחקי מחשב אמיתיים, של פעם. דמיינו אולמות ענק (״ארקייד״) מלאים במכונות משחק כמו פאקמן, דיגר, סוניק, מורטל קומבט, סטריט פייטר ועוד רבים וטובים. הרעש והתזזית מזכירים קזינו, אבל אלו ילדי שנות השמונים שמשחקים שם, הם בדיוק גילו את משחקי המחשב וזו תהיה תחילתה של ידידות מופלאה.

למידע על רשת הסיבים האופטיים של פרטנר המאפשרת אינטרנט במהירות שיא>>

משחקי arcade קלאסיים

משחקי גיימינג ישנים – משחקי arcade קלאסיים  קרדיט: Shutterstock

בחלוף הזמן, עם תחילת הפופולאריות של המחשב האישי, התחילו המשחקים להכנס גם הביתה, על גבי דיסקטים. עוד הרבה לפני הפורטנייט, ישבו בבית שעות על גבי שעות ילדים טרוטי עיניים ושיחקו בקסוניקס ובאבל. ואז הגיעו הקונוסולות! נינטנדו, מגסון, גיימבוי, מסך עם שני צבעים ופסגת הטכנולוגיה, האחים סופר מריו הפכו לצמד המפורסם בעולם וילדי שנות השמונים היו באקסטזה. ההורים קצת פחות…

עלויות המשחקים היו גבוהות ומשום הטכנולוגיה שהייתה בראשיתה, הם היו קצרים וחזרו על עצמם. כמה פעמים אפשר לשחק את אותו המשחק? חלפו עוד כמה שנים עד שניתן היה לדפדף בין אלפי משחקים ולבחור במה תשחק השבוע. לא. אנחנו לא מדברים על תקופת האינטרנט, אנחנו עוד לא שם.. אנחנו מדברים על ספריות הוידאו כמובן. מי בכלל דמיין שניתן יהיה לצפות בסרטים באיכות 4K מבלי לצאת מהבית?

פלייסטיישן קלאסיק: משחקי קונסולה עם שלט אלחוטי

פלייסטיישן קלאסיק: משחקי קונסולה עם שלט אלחוטי  קרדיט: Shutterstock

זו אמנם נוסטליה, אבל זה לא היה כל כך מזמן. רק בשנים האחרונות, עם התפתחות תשתית הרשת והסיבים האופטיים ניתן לצפות בתכנים באופן רציף ואיכותי מבוסס ענן, ולפי חדשות הגיימינג של גוגל, השלב הבא כבר ממתין מעבר לפינה – משחקים בענן. Stadia תרוץ על גבי הענן, ותאפשר לכם לשחק באיכות 4K ו-60 פריימים לשניה, במילים אחרות: ביצועים מטורפים מכל מכשיר שמחובר לרשת. כל זה מרחיב את הגבולות של עולם הגיימינג, וגורם לנו לפנטז על החידושים הבאים. מי חשב על זה אי שם בארקיידים באייטיז…

בחזרה לעתיד (הקרוב!)

כאמור, במהלך מתבקש גוגל סוף-סוף חשפה את העתיד – גיימינג בענן. המהפכה של גוגל, נחשבת לנטפליקס של עולם הגיימינג – כשם שנטפליקס הפכה כל תוכן לזמין לצפיה ישירה מכל דפדפן או חנות אפליקציות, כך גוגל מתכננת להפוך את המשחקים לזמינים – בכל זמן, בכל מקום, בלי צורך בחומרה ייעודית.

גיימר

סימן שאתה גיימר#  קרדיט: Shutterstock

הסטרימינג היא המצאה שנועדה להקל על חיינו (יבין את זה במיוחד מי שהוריד תוכן וניסה שעות להתאים כתוביות לליפסינג) אבל רשת האינטרנט לא תמיד איפשרה זאת. כותבי שורות אלה למשל, ניסו לצפות בסטרימינג לא מעט פעמים ונהגו להעיר את השכנים בצרחות של "לאאא Haven't the jewish people suffered enough???" בכל פעם שהסטרים גמגם וה-LOADER היה צוחק עלינו. אבל אז הגיעה נטפליקס וגם הסיב האופטיים של פרטנר, שהעניקו לנו חוויית צפיה של LEAN BACK – בלי אגרסיות, רק רילקס!

תחשבו על זה, אם תוכן ב-SD היה נתקע בצפיה ישירה, כעת מדובר על גרפיקות של משחקי גיימינג ברזולוציית 4K שהיא סופר-כבדה.זה הופך את חדשות הגיימינג של גוגל למסעירות אף יותר – באמצעות טכנולוגיית הענן נוכל ליהנות מחויית גיימינג ללא זמני השהייה, גם כשכל המשפחה מחוברת לוויי פיי. במסיבת העיתונאים, הדגימה גוגל כיצד ניתן יהיה לעבור ב-5 שניות בלבד מצפיה בטריילר של משחק חדש ביו-טיוב למשחק בדפדפן כרום, מבלי להוריד אותו.

למידע על רשת הסיבים האופטיים של פרטנר המאפשרת אינטרנט במהירות שיא>>

שידורי סטרימינג

מה זה סטרימינג ואיך זה בכלל עובד?  קרדיט: Shutterstock

יחד עם חדשות הגיימינג הרותחות, עולות שאלות ותהיות, למשל – מה המחיר שנשלם? השירות החדש אמנם יחסוך לנו את עלות החומרה – קונסולות וציודים אחרים, שעלותם יכולה להגיע לאלפי שקלים, אולם כמה נשלם עבור המשחקים? האם העלות תהיה חודשית? שנתית? האם זה יהיה מנוי בסגנון נטפליקס (חופשי חודשי) או בסגנון חנות אייטיונס (תשלום פר מוצר). גוגל הבטיחה שתחשוף את הפרטים הנוספים בקיץ.

שאלה נוספת שעולה היא – מה יהיה קטלוג המשחקים ב-stadia? האם נוכל ליהנות מהמשחקים החדשים ביותר? או שאלה יהיו בעיקר משחקים ישנים. ההישג האמיתי יהיה אם משחקי גיימינג חדשים יצאו ל-Stadia במקביל לפלייסטיישן ולאקסבוקס. נוסף על כך, Electronic Arts, המפיצה של משחקי FIFA, הכריזה באוקטובר האחרון על "פרויקט אטלס" – שהוא, ניחשתם נכון – שירות גיימינג בענן.  גם סוני ומיקרוסופט מצידן כבר הצהירו שגם להן יש כמה שפנים בכובע שיחשפו בעת הקרובה.

גיימינג בענן

משחקים ללא קונסולות? ה"גיימינג בענן" כבר כאן  קרדיט: Shutterstock

נחזור רגע שוב לנטפליקס. מתי הבנו שענקית הווידאו שינתה את כללי המשחק? עם תוכן מקורי, שראשיתו ב"בית הקלפים", סדרה שעלתה עם באזז תקשורתי גדול במיוחד שמיוחס גם בשורת הבינג' שהביאה עימה. אז כן, גוגל הודיע שהיא תייצר משחקי וידאו, ואף הצהירה שמאה אולפנים קיבלו ערכות מפתחים כדי לייצר משחקים עבור סטדיה. נכון להכרזה של גוגל, המשחק שכבר זמין בפלטפורמה החדשה הוא Doom Eternal.

השירות יושק לראשונה בארה"ב, קנדה, בריטניה ואירופה. ובישראל, כמו בישראל – נאלץ לחכות למהפכה עוד קצת. אבל מה שלא יהיה, עשרים וקצת שנים אחרי, ילדיהם של מי שגדלו בשנות ה-80 ושיחקו פאקמן מונוכרומטי בארקייד, עומדים להתמכר בקרוב מאד לחווית משחק הפורצת את גבולות הדמיון. כילדי שנות ה 80, האמת, אנחנו מפרגנים!

למידע על רשת הסיבים האופטיים של פרטנר המאפשרת אינטרנט במהירות שיא>>