אתם חיים בפייסבוק ובאינסטגרם ובטוויטר ובלינקדין או בנסאפצ'ט, או רק בחלק מכל אלה ובגדול, אתם פשוט באינטרנט. ועכשיו מתחתנים ויש דרכים נהדרות לחבר בין החתונה והרשת. הנה כמה רעיונות שיהפכו את ארגון החתונה שלכם לקל ויעיל ואת האירוע עצמו לסופר מגניב, מיוחד ובעיקר – אישי.

איך מתחילים לארגן חתונה?

ההתחלה היא כמובן בזיליארד אתרי ההשראה שהרשת מציעה. לפני שתקישו, למשל, את המילה Wedding בפינטרסט אולי כדאי לקשור עצמכם לכיסא משום שאתם עומדים להישאב לתוך עולם אינסופי של יופי ויצירתיות, לא מעט קיטש, הרבה ורוד וסגול ומיליארדים של רעיונות עיצוביים מהיקר אל ה-DIY. נגיד, על עץ טביעות אצבע של האורחים הייתם חושבים לבד?

ואם אתם ממש מתעקשים על השראה כחול-לבן, שוטטו גם באתרים ״כלות-אורבניות״ ו-My Day של Xnet, שאתם בוודאי כבר מכירים, או – סליחה על המגדריות – אתן כבר מכירות. הם שופעים ברעיונות יפים ויצירתיים, שמות של ספקים כאן בישראל – שזה תמיד יותר קל ונוח והמון כלות שיספרו כמה כיף להתחתן וכמה מושלמת הייתה החתונה שלהן (כמו שגם שלכם/ן תהיה).

צילום מסך: my day

אבל כדאי גם להיות פרקטיים ואם עוד לא יצא לכם להפיק חתונה בעבר, וכנראה שלא, כדאי להתחיל בטו-דו ליסט ברור ומאורגן שיעשה סדר בדברים וגם יתן לכם את הסיפוק בלסמן וי על משימות שבוצעו.  הרשת הישראלית ובכלל מציעה אינספור אתרים שמנסים לעשות סדר, האמת היא שהיפים, המגניבים ובעלי הפיצ'רים הכי מגניבים אינם ישראלים.

הנה דוגמא אחת לאתר שמציע להיות מארגן החתונה שלכם: יש לו טו-דו ליסט מאוד מגניב, פיצ׳ר לניהול התקציב, רשימת מוזמנים, אפליקצייה להקמת אתר חתונה וים עצות יעילות ומועילות לתכנון נכון של היום הגדול שלכם. מעדיפים בעברית? הנה צ'ק ליסט ישראלי מעוצב בחמידות יתר להורדה ולהדפסה.

עוד שולחים הזמנות בדואר?

מכירים את הפרק בסיינפלד שארוסתו של ג'ורג' מתה מדבק המעטפות לחתונה שהיה רעיל? ובכן, הנה בדיחה שתיעלם מן העולם בקרוב. אם עד לא מזמן הייתם צריכים ממש לקנות מעטפות ובולים, לשלוח, לוודא שהגיע וגם להתקשר ולאשר הגעתם של המוזמנים, היום תוכלו לדלג על כל ההליך ופשוט לשלוח הזמנה דיגיטלית.

אפשר וזה נחמד להתחיל ב-Save the Date. עניין שכבר הפך מטרנד למסורת, לפיו הזוג שולח טרום הזמנה עם התאריך, רק כדי לסגור את התאריך ביומנים של כולם ועדיף לפני ששאר ההזמנות לעונה יגיעו. אתם יכולים לצלם סרטון קצר או רק תמונה עם התאריך, אתם יכולים להעלות לפייסבוק או לאינסטוש, לשלוח במייל או בוואטסאפ וכל זאת מבלי לקום מספת האוהבים שלכם.

הרשת עמוסה אתרים שמציעים עיצוב אישי של הזמנות, אפילו בחינם, ויש (כמובן) כאלה שמתמחים בלספק לכם את כל השירותים שאתם צריכים.

יש גם אפליקציות מקומיות שמנהלות את כל הכאב ראש הזה עבורכם. למשל, באמצעות אפליקציית Wedon הישראלית תוכלו להכין הזמנה לאירוע (או save the date חמוד), לשתף את המוזמנים באחת מהרשתות (החל מווטסאפ ועד הפייסוש) והם כבר יוכלו לאשר הגעה, לשים ווייז ישירות לחופה ואפילו לשלוח מתנה (כלומר, להעביר לכם כסף- בואו נקרא לילד בשמו).

ואם קצת חו"ל וקצת גדול יותר ואיך לומר, פשוט אחר – האתר הזה, שמקדם בסה"כ אג'נדה ירוקה של שימוש במייל במקום בנייר מציע מלבד טמפלטים לעיצוב ההזמנה או save the date, גם התחברות לאנשי הקשר שלכם, שליחה אוטומטית למי שתרצו (בלי שתצטרכו להזין מספרים, אימיילים וכד׳), הוספת מוזיקה לפי טעמכם האישי ואופציה לאיסוף הכתובות של המוזמנים שלכם, אם תרצו בעתיד לשלוח הזמנות נייר שמזהמות את הסביבה או מכתב תודה.

#טיפ

וקבלו טיפ: המציאו האשטג. GadiandMichal# לדוגמא (רק אם קוראים לכם גדי ומיכל, כמובן), הכניסו אותו כבר לSave the Date שלכם ועודדו את האורחים להשתמש בו. למשל, כשחברה הולכת לחפש שמלת-חברה לחתונה, היא תציין זאת באינסטגרם נכון? ובכן, לא בלי ההאשטג החדש! מרגע זה ועד למחרת החתונה יתווספו עוד ועוד רגעים, חוויות ורגשות תחת האשטג אחד, שיחייה לנצח והוא שלכם בלבד.

הצלמים הבלתי רשמיים של האירוע

חשבתם שיהיה ממש ממש מגניב אם האורחים יצלמו בסמארטפון שלהם חלקים מהחתונה (וזה לגמרי נכון) אבל היי, ביום שאחרי אתם תקועים עם עשרות סירטוני וידאו מוזרים שתוקעים לכם את הווטסאפ ואין לכם מושג איך להתחיל לשמור אותם ואיפה. או! שתדעו יש המון פתרונות דיגיטליים לעניין הזה, ובין היתר אפליקציות אדירות שיעשו בשבילכם את העבודה.

קחו למשל את weddingmix, אפליקציה שמציעה מגוון שירותים (חלקם מיותרים) לתעד, לאחסן ולשמור רגעי-זהב מהחתונה מנקודת המבט של האורחים שלכם. האופציה הזולה והבינלאומית תעלה לכם 200$ (וזה משתלם בעיקר אם החלטתם לוותר על צלם וידאו מיקצועי, אבל לא רק).

האורחים יוכלו להוריד את האפליקציה, לצלם דרכה או ״לזרוק״ את הסרטים שצילמו ישר לשם (האחסון נשמר כשנה) ואתם תוכלו להוריד אותם בעתיד לאן שרק תרצו. במחיר הזה החברה גם תערוך לכם סרט של 2 דקות עם כל ההיי-לייטס של הערב או בתוספת מחיר סרט חתונה של כמה דקות שתרצו. ויש עוד מיליון פיצ׳רים מגניבים, אז כנסו-כנסו.

צילום מסך: The Knot