התקנתם Wi-Fi לבית, אז למה אין Wi-Fi בבית?

מי יכול לחיות בעולם הדיגיטלי של ימינו בלי חיבור Wi-Fi? זוהי כמובן שאלה רטורית לחלוטין. התקנת Wi-Fi בבית היא בבחינת מהלך בסיסי. קשה למצוא היום בית ישראלי בלי רשת אלחוטית, ומצד שני קשה למצוא גם בית שלא נשמעת בו כמעט באופן קבוע התלונה " אוף, אין Wi-Fi בבית ". כן כן, כיום בעיית ה- Wi-Fi היא אחת הבעיות הגדולות ביותר שרבים מאיתנו חווים בבתיהם. או שהחיבור איטי והגלישה צולעת, או שכל מספר דקות הוא מתנתק, ולפעמים הוא בכלל לא נקלט בחדר. כך או אחרת, שיפור קליטת Wi-Fi בבית הינו משאת נפשם של רבים מאיתנו.

שאלת השאלות היא: למה זה קורה? הבשורה הטובה היא שלא מדובר בתעלומה. יש סיבות ברורות לקיומן של בעיות כה רבות בנושא Wi-Fi לבית. הבשורה הטובה עוד יותר היא, שמיד נפרט בפניכם 10 דברים שבכלל לא ידעתם שהם מפריעים ל-Wi-Fi הביתי שלכם. עם הידע החדש הזה, שמציג טעויות נפוצות והפיכות כאחד, תוכלו להשיג הגברת Wi-Fi בבית וליהנות מגלישה רציפה ומהירה עם מינימום ניתוקים ותקלות.

בנוסף, שוק התקשורת מציע כיום פתרונות שונים לשיפור קליטת ה- Wi-Fi כדוגמת Partner Wi-Fi – שירות חדש, המאפשר הוצאת שיחות וקבלתן על גבי רשתות אלחוטיות, גם כאשר קליטת הרשת הסלולרית לא מאפשרת זאת.

התקנתם Wi-Fi לבית והאינטרנט לא עובד? 10 דברים שבכלל לא ידעתם שהם מפריעים ל-Wi-Fi הביתי שלכם

התקנתם Wi-Fi לבית והאינטרנט לא עובד? 10 דברים שבכלל לא ידעתם שהם מפריעים ל-Wi-Fi הביתי שלכם  קרדיט: Shutterstock

רוצים פתרון WiFi לכל החדרים בבית? לחצו כאן >>

לפני שנגלוש ל"עשרת המפריעים" – קבלו שיעור קצרצר בתורת ה-WI-FI

כולכם מכירים את הנתב האלחוטי, הלא הוא הראוטר, אבל האם אתם יודעים כיצד הוא פועל? ובכן, נתב ממוצע כזה משדר אותות ל-100 מטר בערך בשטח שאין בו הפרעות, ולכ-40 מטר בתוך מבנה. כל קיר שהאות צריך לעבור בדרך גורם להחלשתו, כך שטווח קליטה של Wi-Fi לבית סטנדרטי נוחת מתחת ל-20 מטר. יחד עם זאת, אם תוכנת הבקרה של הנתב שלכם מוגדרת ל-100% עוצמת שידור, הוא אמור לאפשר לכם חיבור מכל נקודה בטווח שלו. למה זה בכל זאת לא קורה? קבלו את עשרת אבני הנגף שיכולות להיות המקור להחלשת ה- Wi-Fi בביתכם. תיפטרו מהן או תעקפו אותן – תשיגו שיפור קליטת Wi-Fi בבית – ככה זה עובד.

  1. הרשת של השכן מפריעה יותר

גרים בשכונה צפופה? יש עוד כמה עשרות דיירים בבניין שלכם? גם להם יש רשתות אלחוטיות, שעלולות להפריע לכם. כשיש רשתות רבות שצמודות זו לזו, הדבר לרוב משפיע על הקיבולת האלחוטית. כשמדובר על ציוד השידור הסטנדרטי, הרשתות השכנות הן מקור מרכזי להפרעות ב- Wi-Fi הביתי.

  1. יש כמה רשתות אלחוטיות בבית? הגיע הזמן להפריד!

אם במסגרת התקנת Wi-Fi בבית הוגדרו מספר רשתות אלחוטיות על ציוד שונה – הדבר עלול להפריע אפילו יותר מרשתות השכנים. קבלו טיפ ל"הפרדת כוחות" – אם אתם זקוקים לכניסה לרשת האלחוטית עם רמות גישה שונות, הקימו רשת אורחים נפרדת עם שם משלה באותו נתב או נקודת גישה של הרשת הראשית.

  1. חבלן ושמו בלוטות'

בבית מסתובבים עוד מכשירים אלחוטיים רבים כמו טלפון אלחוטי, אוזניות, מקלדות ועכברים מבוססי בלוטות', שעלולים להפריע לאותות ה- Wi-Fi. טכנולוגיית "התדירות המקפצת" של בלוטות' מדלגת סביב רצועת התדרים עד 1600 פעמים בשנייה. הבלוטות' באותם מכשירים אלחוטיים ביתיים קופץ לטווח התדרים של ציוד המשתמש ב-Wi-Fi, ועלול להרוס חלק מתעבורת ה- Wi-Fi וליצור עיכובים ותקלות.

מכשירים אלחוטיים רבים מבוססי בלוטות' שעלולים להפריע לאותות ה- Wi-Fi שלכם

מכשירים אלחוטיים רבים מבוססי בלוטות' שעלולים להפריע לאותות ה- Wi-Fi שלכם  קרדיט: Shutterstock

  1. מכשירי קשר ומוניטורים ש"גונבים" את הפס

אם יש לכם בבית מכשירי קשר, צגים למעקב אחר התינוק הישן לבד בחדר, מכשירי איתור למעקב אחרי החתולים שלכם או אפילו אחרי המפתחות שתמיד נעלמים מהעין – קחו בחשבון שגם אלה מהווים מכשול עבור כל רשת Wi-Fi לבית. מכיוון שמכשירים כאלה משתמשים בדרך כלל בתדר של תקני ה- Wi-Fi הישנים, הם עלולים להפריע לפס התדרים הקיים. ציוד כזה אמנם אינו משתמש ב- Wi-Fi אך כן עושה שימוש בפס התדרים כולו מבלי להתחשב בתקשורת אחרת באותו תדר.

  1. מחממים אוכל במיקרוגל ופוגעים ב-WI-FI

תנורי המיקרוגל בהם אנו משתמשים 24/7 משתמשים בגלים אלקטרומגנטיים כדי לחמם את האוכל. גם תקני ה- Wi-Fiהישנים משתמשים בגלים אלקטרומגנטיים תדר באותה מהירות תדר אם כי בכוח שידור חלש משמעותית. למרות שכל תנורי המיקרוגל מכוסים היטב מבחינת קרינה, תמיד קיימת מידה מסוימת של דליפת קרינה, שאינה מסוכנת לבני אדם אך בהחלט עלולה לפגוע ברשת האלחוטית.

מכשולים פיזיים שחוסמים את תשדורת ה-WI-FI

בתוך הבית ישנם לא מעט מכשולים פיזיים, שיפורטו מיד, אשר עלולים לפגוע במעבר של אותות ה- Wi-Fi. את חלקם ניתן להסיר או להרחיק מהנתב ובכך להשיג הגברת Wi-Fi בבית. עם זאת, ישנם מכשולים שאין אפשרות להסירם, כדוגמת קירות בטון או גבס. במקרים כאלה, תוכלו להשיג שיפור קליטת Wi-Fi בבית אם תיצרו רשת הכוללת מספר נקודות גישה אלחוטיות, שיכולות לפלס דרכן סביב המכשולים, ולתת כיסוי אלחוטי לכל הבית. להלן הפירוט:

  1. קירות מבטון או חומרים קשים

חומרי בניין שונים חוסמים אותות אלחוטיים בדרגות שונות. תשדורת ה- Wi-Fi נחלשת כאשר היא נתקלת בקירות עבים, במיוחד כאלה העשויים מבטון מזוין, ומתקשה לחדור אותם. זו בדיוק הסיבה לכך שלא מומלץ למקם את הנתב האלחוטי בחדר הממ"ד, כמו גם צמוד לקירות תומכים עבים או במפגש בין 2 קירות. לשיפור הקליטה, מומלץ למקם את הנתב במרכז הבית ובמרחק מה מהקירות החיצוניים.

  1. קירות עץ עבים

קירות עץ עבים ובעלי מסה כבדה (כמו קירות טימבר פריים) מהווים מכשול משמעותי למעבר האותות האלחוטיים. קירות עץ רגילים ודקים יכולים אף הם לפגוע ברשת האלחוטית אך במידה פחותה.

חומרים מסויימים יכולים להוות מכשול משמעותי למעבר אותות אלחוטיים

חומרים מסויימים יכולים להוות מכשול משמעותי למעבר אותות אלחוטיים  קרדיט: Shutterstock

  1. זהירות מתכות!

מתכות עלולות לחסום את האותות האלחוטיים, ולהחזיר חלק מהם. לפיכך, כדאי להימנע מהצבת הנתב או כל נקודת גישה אחרת בתוך ארון מתכת או מעליו, או על מארז המחשב.

  1. חימום רצפתי או הידראולי

חימום רצפתי בבתים בני מספר קומות, עלול לחסום את מעבר האותות האלחוטיים. כך גם חימום הידראולי.

  1. רחוק מהטלוויזיה – קרוב אל האות

מכשיר הטלוויזיה הוא אולי הסיבה הנפוצה ביותר להחלשת אותות ה- Wi-Fi. לפיכך, יש להימנע מלמקם את הנתב או נקודת גישה אלחוטית אחרת מאחורי הטלוויזיה.

רוצים לעשות קסם ב- Wi-Fi שלכם בבית?

הצורך ההולך וגובר ברשת אלחוטית חזקה, חכמה ואמינה הוא אינו דבר של מה בכך כיום. מוצר ה- Deco M5 אשר נמכר בפרטנר, בערכות זוג או שלישיה יודע לנתב בין התדרים ולנהל עומסים בין המכשירים בבית וכל זה תוך שמירה על רציפות Wi-Fi מקסימלית בכל החדרים.

רשת אלחוטית אמינה ורציפה בבית מאפשרת שימוש שוטף בטלויזיה, טאבלטים, סמארטפונים וטאבלטים בבית ואף מאפשר הוצאה וקבלת שיחות על גבי רשת ה- Wi-Fi הביתית גם במקומות עם קליטה סלולרית נמוכה, זאת באמצעות שירות Partner WiFi Calling!

רוצים פתרון WiFi לכל החדרים בבית? לחצו כאן >>

לרכישת ערכת זוג

https://store.partner.co.il/products/gadgets/2615

לרכישת ערכת שלישיה

https://store.partner.co.il/products/gadgets/2619

Partner WiFi Calling

https://www.partner.co.il/wificalling