זה קרה. הצלחתם לדחוף סשן יוגה בבית ואתם גאים בעצמכם מאוד. אבל תחשבו על מחר. כמה פעמים תצליחו לגייס את הכוח לעשות את המעשה ההגיוני, החכם והנבון – ולהזיז את הגוף לתנוחת כלב מסתכל אחורה, גם כשלא נרשמתם לשיעור בסטודיו השכונתי? (בלינג. 50 ש״ח לפחות).
לא משנה כמה אתם מכורים, לבחור בתרגול על פני חצי שעת שינה בבוקר או שעת הימרחות מול בינג׳ טוב בערב, היא כמעט מעשה גבורה.


המכון שלך בפלורנטין

 

רגע לפני שאתם צוללים לבור של תסכול עצמי על חוסר היכולת להתמיד, תתעודדו. זו 2017 והאפליקציה היא חברתו הטובה ביותר של האדם. הנה שש אופציות שיסייעו לכם להיות יותר יוגיסטים – בין אם רק התחלתם לתרגל ובין אם אתם לא פותחים את הבוקר בלי ברכת השמש.

אימון יוגה קצר וחינמי

5 Minute Yoga – quick workouts for flexibility
IOS (חינם)

להכניס לשגרת היום עוד חמש דקות אימון מתיחות ועוד בחינם, יכול לעשות את כל ההבדל, למכורים ולמתחילים. האפליקציה החינמית הזאת לא תאפשר לכם להשתמש בתירוץ ״אין זמן״ ותראו שתוך כמה ימים, לא תוכלו לוותר על האימון הקצר, המהיר והמעורר הזה. מכורים אפילו עושים אותו פעם בשעתיים-שלוש באמצע יום העבודה כדי לעשות ריסטרט למערכות הגוף, ולהמשיך את היום רעננים יותר.
הפתעות: כל תנוחה מלווה באנימציה שמדגימה אותה, לתרגול מדויק יותר.

 כלב מביט מטה

יוגה בהתאמה אישית

Pocket Yoga
IOS ואנדרואיד (2.99$)

האפליקציה מאפשרת אימונים במגוון רמות ובפרקי זמן משתנים כך שתוכלו להתאים סשן לכל מצב צבירה שלכם – בין אם יש לכם רק עשר דקות ובא לכם לקחת אותן באיזי, ובין אם כל הגוף שלכם זועק לאימון מלא – רק תבחרו אימון והקריינית כבר תנחה אתכם באיזו תנוחה לנשום, מתי לשאוף ומתי לנשוף.
הפתעות: האפליקציה מראה את כמות הקלוריות ששרפתם ואת קצב פעימות הלב שלכם, פלוס מספקת מילון מונחים מקצועי. מתקדמים או יצירתיים יכולים גם להוריד את גרסת "בונה האימונים", שתאפשר לכם לבנות אימון אישי עם סדר תנוחות שעושה לכם טוב, זמן שהייה נכון עבורכם בכל תנוחה ופוקוס על איזורים שאתם רוצים לשפר.

אקרו יוגה – תנסו את זה בבית

Flying Therapeutics

IOS (8.99$)

אם בא לכם להתרגש ממשהו חדש, נסו את האקרו-יוגה. בזוג או לבד, למתחילים או מתקדמים, האפליקציה תגרום לכם להרגיש קצת כמו לוליינים בקרקס – בקטע טוב. עם התינוק בחופשת לידה, עם בן או בת הזוג ביום שמש בחצר או עם הילדים כשהם חוזרים מבית הספר, קטעי וידאו קצרים של התנוחות השונות יסבירו לכם את אומנות האקרו: איפה בדיוק ללחוץ, על איזה חלקים בגוף להישען בלי שיכאב, איך לעשות "אווירון" בלי להתעופף הצידה וכמה זמן לשהות בכל תנוחה לפני שעוברים הלאה. יש גם פיצ'ר שמסביר לכם איך להכין את הגוף לכל אמנות הקרקס הזו, והסבר על איזה חלק כל תנוחה עובדת.
הפתעות: לכל תנוחה מצורף וידאו הסבר שמציג אותה גם מהצד וגם מאחור, כדי לסייע לכם להבין בדיוק מה אתם צריכים לעשות ואיך.

 

מגוון של אפשרויות

Yoga.com: 300 poses & video classes

IOS (3.99$)

היתרון המרכזי באפליקציה הזו הוא שהיא מלאה באופציות. יש בה 45 סשנים שונים, החל מתכנית בת חצי שעה לחיזוק שרירי הבטן והגב למתחילים, דרך 40 דקות של נשימה למתקדמים ועד לתכנית מתיחות לכל מי שרוצה לחבק את הקרסוליים בעמידה. אם אין לכם עניין (או זמן) לסשן שלם, יש גם מאגר שלם של קטעי וידאו (באיכות HD) שיעזרו לכם לשפר את תנוחות היוגה שלכם ולתרגל אותן אחת אחת. את כל זה תוכלו לעשות בליווי 'טרקים' של מוזיקה מרגיעה (15 אופציות בסה"כ). ואם הבעיה שלכם היא מחויבות, האפליקציה מאפשרת לעדכן את היומן בזמני האימון שלכם כך שתוכלו לעקוב.
הפתעות: אימג'ים של שרירים בשלושה מימדים שיסייעו לכם להבין טוב יותר מה עושה כל תנוחה לגוף שלכם. מעבר לזה, אם אתם אנשים קהילתיים (או תחרותיים) האפליקציה מאפשרת גישה לתמונות הפיד של קהילת יוגה דוט קום – שם תוכלו לשטוף את העיניים ולקנא באנשים שעושים את זה ממש ממש טוב, וגם לשתף בתהליך ההתקדמות שלכם.

 

יוגה זו דרך חיים

OM Yoga Magazine
IOS ואנדרואיד (חינם)

אם אתם די-בסדר עם האימונים ומצליחים להתמיד עם הנוכחות בסטודיו, אבל רוצים עוד חיזוק קטנטן כדי להיות טוטאליים באורח החיים היוגיסטי שלכם – נסו את אפליקציית מגזין OM Yoga.
הפתעות: סלבריטיז מתרגלים ישתפו אתכם בעצות האישיות שלהם לתרגול נכון, תקבלו טיפים לאורח חיים הוליסטי ויוגיסטי, תתעדכנו בצעקה האחרונה של בגדי האימון הכי מדליקים וחדישים בשוק ותוכלו לשמור מתכונים, נגיד של שייק בננה שמומלץ לשתות חצי שעה אחרי האימון.
 אני לא מאמינה שאני משלמת 320 ש"ח בשביל השיט הזה

 

על נשימה יוגית

Universal Breathing: Pranayama
IOS ואנדרואיד (4.99$)

לפעמים שינויים גדולים קורים באמצעות דברים פשוטים. נשימה נשמעת לנו כמו עניין בסיסי למדי, אבל בכל מה שקשור לרווחה הנפשית שלכם, שלא לדבר על רמת היוגה שלכם, 15 דקות ביום של תרגול נשימות יכול לחולל פלאים: מחקרים רבים כבר מצאו את הקשר בין נשימה להורדת רמת המתח, העלאת רמת הריכוז, שיפור איכות השינה, התמודדות הגוף עם כאבים וכמובן, שיפור ביצועי היוגה שלכם. האפליקציה תדריך אתכם לתוך סשנים של נשימה לתרגול יומיומי בסגנון פרניאמה, נשימה יוגית שמייחסים לה סגולות לטיהור הדם, הלימפה, טיפול במיגרנות וויסות לחץ דם גבוה.
הפתעות: טיימר שימדוד עבורכם את הזמן כדי שתוכלו להתרכז בתרגול וחמישה סגנונות מוזיקה שונים שמלווים את הדרכת הנשימה.