יותר עבודה מהבית, יותר מסכים
32% מהישראלים עובדים לפחות יום אחד בשבוע מהבית26% מהישראלים הוסיפו עוד מסך לבית בחצי השנה האחרונה, מאז תחילת משבר הקורונה, הכי הרבה הוסיפו עוד מחשב (40% מאלו שהוסיפו מסך) ולאחר מכן טלוויזיה (33%).
נמצאים יותר בבית במהלך היום, וזה משפיע גם על הרגלי האכילה מול הטלוויזיה -
הרוב המוחלט של הישראלים, כ-87%, אוכלים או מנשנשים מול הטלוויזיה.ב-2020 חל זינוק של 50% בהשוואה לשנה שעברה, בישראלים שהשיבו כי הם אוכלים ארוחות במהלך היום מול הטלוויזיה (ארוחת בוקר וארוחת צהרים), ככל הנראה בהשפעת העובדה ששליש מהמשיבים עובדים לפחות יום אחד מהבית.
ב-2019 8% מהישראלים השיבו שהם צופים בטלוויזיה בזמן ארוחת הבוקר ו-14% בזמן ארוחת הצהרים.
ב-2020 12% השיבו שהם צופים בטלוויזיה בזמן ארוחת הבוקר ו-21% בזמן ארוחת הצהרים.
חלוקת קשב וריבוי מסכים
92% מהישראלים עושים פעולות נוספות בזמן הצפייה בטלוויזיה, כאשר ההתכתבות בווטסאפ במקביל לצפייה בטלוויזיה היא הפעולה הנוספת העיקרית עבור 60% מהמשיבים (בהשוואה ל-53% ב-2019)
לפרטים והצטרפות לפרטנר TV>>
צופים יותר שעות בתכני טלוויזיה על מסך הטלוויזיה, הסמארטפון והמחשב:
90% מהישראלים צופים בתכנים באמצעות מסך הטלוויזיה (לעומת 87% בשנה שעברה), אך במקביל, 34% צופים בתכני טלוויזיה מהסמארטפון (גידול משמעותי בהשוואה ל-28% ב-2019), ו-31% צופים מהמחשב (בהשוואה ל-28% בשנה שעברה).
לא תלויים בלוח השידורים
57% צופים בתכניות הטלוויזיה גם בצפייה נדחית ולא רק בשעת השידור, כלומר, בהקלטה, ב-Catch up או ב-VOD, ורק 38% מקפידים לצפות בתכניות רק או בעיקר בזמן שהן משודרות בערוץ.
בזמן מגבלות תנועה, עם צמצום אפשרויות הבילוי וכשנמצאים יותר בבית - הישראלים בוחרים בנטפליקס:
2018 – 24% מהישראלים מנויים לנטפליקס2019 – 38% מהישראלים מנויים לנטפליקס
2020 – 55% מהישראלים מנויים לנטפליקס (רבע מהמנויים לנטפליקס הצטרפו לשירות בחצי השנה האחרונה, כלומר, מתחילת הקורונה)
זינוק של 65% בשיעור הדתיים שמנויים לנטפליקס – מ-17% בלבד ב-2019, ל28% ב-2020.
לפרטים והצטרפות לפרטנר TV>>
הטלוויזיה ממשיכה לגדול
ליותר מ-46% מהישראלים יש מסך טלוויזיה בגודל 55 אינץ' או יותר, בהשוואה ל-32% ב-2019 ול-22% ב-2019.
יוטיוב מתבסס כערוץ מרכזי של תוכן – בטלוויזיה
2018 – 54% צופים ביוטיוב גם באמצעות הטלוויזיה2019 – 61% צופים ביוטיוב גם באמצעות הטלוויזיה
2020 – 67% צופים ביוטיוב גם באמצעות הטלוויזיה
צופים בטלוויזיה, וגם... מאזינים למוסיקה:
27% מאזינים למוסיקה בטלוויזיה, בערוצי או אפליקציות רדיו ובשירותי מוסיקה (כמו ספוטיפיי אפל מיוזיק וכדומה)
לפרטים והצטרפות לפרטנר TV>>
ריחוק חברתי – ילדים בגילאי בית הספר היסודי צופים יותר בתכנים באמצעות המסך האישי (סמארטפון וטאבלט):
ילדים בגילאי 6-12 צופים בממוצע ב-5.6 שעות מסך, בטלוויזיה (2.1), בסמארטפון/בטאבלט (2.1) ובמחשב (1.4).מדובר בעליה של חצי שעה בממוצע בצפייה היומית בהשוואה ל-2019: 5.1 שעות מסך יומיות בממוצע, בטלוויזיה (2), בסמארטפון/בטאבלט (1.9) ובמחשב (1.2)
הילדים הגדולים מגלים מחדש את המסך הגדול בבית, אבל הסמארטפון עדיין מנצח
ילדים בגילאי 13-17 צופים בממוצע ב-6.5 שעות מסך, בטלוויזיה (2.1), בסמארטפון/בטאבלט (2.7) ובמחשב (1.7).מדובר בעליה של 42 דקות בממוצע בצפייה היומית בהשוואה ל-2019: 5.8 שעות מסך, בטלוויזיה (1.8), בסמארטפון/בטאבלט (2.4) ובמחשב (1.6).
לפרטים והצטרפות לפרטנר TV>>
משחקי מסך - ב-61% מהבתים בישראל, המסך משמש גם לגיימינג.
באיזה מסך משחקים?
32% מהגיימרים משחקים בטלפון הנייד30% משחקים על גבי מסך הטלוויזיה, באמצעות קונסולה או אפליקציית גיימינג
29% מהגיימרים משחקים על המחשב
13% משחקים באמצעות טאבלט