הדו"ח השנתי של פרטנר הבוחן את הרגלי הצפייה של הישראלים, מציג את 'תמונת המסך' של הצופה הישראלי בשנת 2019, ומגלה שכולנו זורמים – בסטרימינג.

כולנו צמודים לסלולרי, אבל כשזה נוגע לסדרות, סרטים, חדשות וספורט – מכשיר הטלוויזיה הוא עדיין המלך. ומה בכל זאת משתנה? שנתיים לאחר השקת פרטנר TV שהציגה לראשונה בישראל שלט טלוויזיה עם כפתור Netflix, כפתור YouTube וכמובן גם מספרים לזפזופ בין עשרות ערוצי טלוויזיה, יש כבר שינוי של ממש בתוכן שנכנס אל הטלוויזיה שלנו – עם התגברות החדירה של שירותי הסטרימינג, ובראשם יוטיוב ונטפליקס, שממלאים את המסך בסלון.

החדשות הטובות בעידן המסכים – הצפייה בטלוויזיה היא עדיין אירוע חברתי, ו-75% מהצופים הישראלים מדווחים כי הם בדרך כלל צופים בטלוויזיה בחברה, עם עוד פרטנר אחד לפחות.

החיים עמוסים – אבל הישראלים מוצאים זמן לטלוויזיה

66% מהאוכלוסייה צופים בטלוויזיה כמעט כל יום, 86% צופים לפחות פעם בשבוע, ורק 7% מעידים כי הם לא צופים כלל בתכני טלוויזיה.

בעוד ש-94% מהחילוניים והמסורתיים צופים בטלוויזיה לפחות פעם בשבוע ורק 2.5% כלל לא צופים בטלוויזיה – בקרב דתיים רק 60% צופים לפחות פעם בשבוע, וכמעט 30% לא צופים בטלוויזיה כלל.

שלט ביד אחת, סנדוויץ' בשנייה

דו"ח הרגלי הצפייה של פרטנר מגלה שלא פחות מ- 85% מהישראלים שצופים בטלוויזיה,  משלבים אכילה עם הצפייה.

ארוחת הערב זוכה להכי הרבה תרומה לרייטינג, עם 40% שמשלבים בינה לבין צפייה בטלוויזיה, לעומת 8% בלבד שהעידו על שילוב בין ארוחת בוקר לזמן מסך.

פיצוחים מול משחק הכדורגל? הישראלים לא מגבילים עצמם לארוחה מסודרת, ו-38% העידו על העדפת נשנוש לא מחייב במהלך הצפייה על פני ארוחה של ממש.

לפרטים והצטרפות לפרטנר TV>>

מרגישים שכולם מדברים על נטפליקס? מסתבר שיש לכך סיבה טובה

עידן הסטרימינג ממשיך לתפוס חלק מרכזי בהרגלי הצפייה של הישראלים, ואיתו גם התופעה העולמית של שירותי תוכן בינלאומיים, ובראשם נטפליקס. בארה"ב, יותר ממחצית ממשקי הבית מנויים לשני שירותי סטרימינג, בנוסף למנוי לשירות טלוויזיה רב-ערוצית.

מדו"ח הרגלי הצפייה עולה של-4 מכל 10 ישראלים יש מנוי לנטפליקס, זינוק של כמעט 60% בשנה! ולא מדובר רק בצעירים… ל-27% מהישראלים בגילאי 55 ומעלה יש מנוי לנטפליקס. אז בפעם הבאה שאתם מדברים עם ההורים או עם הסבא והסבתא – תיזהרו שלא יעשו לכם ספוילר 😉

כבר ראית את הדוקו ביוטיוב?

את יוטיוב כולם מכירים, עם סרטוני חתולים, מדריכי הכנת סליים, טיפים להכנת מתלה בגדים מסיכת ביטחון ובקבוק קולה ריק, וקליפים של אומנים מובילים. אבל אפליקציית הווידאו הגדולה בעולם כבר מזמן פרצה את גבולות ה-3 דקות לסרטון, וכוללת היום עושר אדיר של סדרות, סרטים, ותכנים איכותיים. השינוי בתוכן יצר גם שינוי באופן הצפייה ביוטיוב, שכבר לא נתפסת כאפליקציה לניידים בלבד.

היום, יותר מ-60% מהישראלים צופים ביוטיוב על גבי מסך הטלוויזיה. עבור 27% מהצופים, מסך הטלוויזיה הוא המסך העיקרי לצפייה בתכני יוטיוב, יותר מהסמארטפון, המחשב או הטאבלט, בהשוואה ל-16% מהצופים רק לפני שנה.

דור שלם גדל על יוטיוב

יוטיוב הופך לערוץ התוכן המרכזי עבור ילדים. ב-82% מהמשפחות עם ילדים, הילדים צופים בתכני טלוויזיה ביוטיוב במידה זו או אחרת, כאשר ברוב הבתים (52%), הילדים צופים ביוטיוב יותר מהמבוגרים בבית.

מסתבר שלהורה הישראלי, האצבע החינוכית קלה יותר על מקש הפליי כשמדובר בצפייה ביוטיוב מאשר בצפייה בטלוויזיה מסורתית, ומהמחקר עולה כי 75% מהתינוקות מתחת לגיל שנתיים צופים בתכני יוטיוב-  אך רק 63% צופים בטלוויזיה.

כשהילדים גדלים, כך גם החשיפה ליוטיוב: 85% מהילדים בגילאי 3-5 צופים בתכני יוטיוב, ובגילאי בית הספר היסודי (6-12), הצפייה ביוטיוב מגיעה כבר ל-90% מהילדים!

לפרטים והצטרפות לפרטנר TV>>

צפייה משפחתית בטלוויזיה – זה נחשב לזמן איכות או לא?

74% מההורים נוהגים לצפות בטלוויזיה ביחד עם הילדים, כאשר הורים חילוניים ומסורתיים צופים בטלוויזיה ביחד עם הילדים יותר מאשר הורים דתיים.

במשפחות דתיות, רק 61% מההורים צופים בטלוויזיה ביחד עם הילדים, בהשוואה ל-73% מההורים החילוניים ו-77% מההורים המסורתיים.

בעוד שכשני שלישים מההורים החילונים והמסורתיים רואים בצפייה משותפת בטלוויזיה עם הילדים 'זמן איכות משפחתי', רק שליש מההורים הדתיים מסכימים עם תפיסה זו.

גיל ההתנתקות – מנותקים מהסביבה, מחוברים למסך

מגיל 6 נעלמת הדומיננטיות של מסך הטלוויזיה כאמצעי עיקרי לצפייה בתכני טלוויזיה שבולטת בגיל הרך, והסמארטפון והטאבלט כבר מקבלים זמן מסך זהה.

החל מגיל 13, הניידים הופכים למסך שמקבל הכי הרבה שעות צפייה: 36% מבני הנוער צופים יותר משלוש שעות ביום בתכני טלוויזיה מהסמארטפון או הטאבלט, בהשוואה ל15% בלבד שצופים יותר משלוש שעות על גבי מסך הטלוויזיה. בנוסף, יותר ממחצית מבני הנוער צופים בין שעה ל-3 שעות ביום בתכני טלוויזיה גם באמצעות מסך המחשב.

בני נוער צופים בתכני טלוויזיה במשך קרוב ל-6 שעות בממוצע בכלל המסכים במצטבר – טלוויזיה, סמארטפון, טאבלט ומחשב.

פיצול קשב, פיצול מסכים

כמעט 90% מהצופים עושים פעולות נוספות במהלך הצפייה בטלוויזיה, כמו עבודה, קריאה או סידורים בבית. אבל חלוקת הקשב המרכזית היא בין המסך הגדול למסך הסמארטפון, כאשר הפעולות השכיחות ביותר לצד הצפייה בטלוויזיה הן התכתבות בווטסאפ, גלישה באינטרנט, משחקים בסמארטפון, והתעדכנות בפיד באפליקציות פייסבוק ואינסטגרם.

87% מהישראלים עדיין צופים בתכנים באמצעות מסך הטלוויזיה, אך במקביל, יותר ויותר ישראלים כבר התרגלו למסך נוסף, קטן יותר, והם צופים בתכני טלוויזיה מהסמארטפון (29%) ומהמחשב (28%).

הטלוויזיה בסלון ממשיכה לגדול, וב-2019, למחצית מבעלי הטלוויזיות יש מסך אחד לפחות בגודל של יותר מ-50 אינץ', לעומת 35% בלבד לפני שנה. וגם האיכות משתפרת, כאשר ל-36% מבעלי הטלוויזיות יש מסך 4K אחד לפחות, זינוק של יותר מ-50% בתוך שנה.

צפייה בטלוויזיה מהנייד זה כן עניין של גיל – עבור כ-40% מהישראלים בגילאי 18-34, הצפייה בתכני טלוויזיה באמצעות הסמארטפון היא עניין שבשגרה. לעומתם, רק 8% מהצופים בגילאי 55 ויותר, נוהגים לצפות בתכני טלוויזיה מהנייד.

לפרטים והצטרפות לפרטנר TV>>

צופים מתי שנוח, כבר לא כבולים ללוח השידורים

ההתקדמות הטכנולוגית והצפייה בשירותי הטלוויזיה על גבי האינטרנט, שינו את הרגלי הצפייה בישראל, עם יכולות חדשות כמו שירות Catch up בפרטנר TV, שמאפשר צפייה בכל התכנים ששודרו בערוצים השונים עד שבועיים אחורנית, ושירותי VOD שמייתרים את הצורך להתאים את הצפייה ללוח השידורים.

ב-2019 יותר מ-60% מצופי הטלוויזיה בישראל כבר התרגלו לצפות בתוכן בזמן שהם קובעים לעצמם, ולא בזמן שקבעו להם.

רק 40% עדיין צופים בעיקר בלייב, בעוד השאר כבר התרגלו לעשות שימוש בצפייה נדחית עם הקלטת תכנים, שירות Catch up, וצפייה בתכניות באמצעות ספריית ה-VOD.

 

מתודולוגיה מחקרית: המחקר בוחן תפיסות ודפוסי צפייה בתכני טלוויזיה. המחקר בוצע בחודש אוגוסט 2019, באמצעות קבוצת גיאוקרטוגרפיה, בסקר אינטרנטי הכולל 1,015 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל.

פרטנר TV גם באפליקציה!>>