טלוויזיה חכמה – העתיד של הטלוויזיה כבר כאן:

מאז שהוצגה בלונדון הטלוויזיה האנלוגית הראשונה ב-1924, השתנה מכשיר הטלוויזיה הביתי כמעט ללא היכר. המכשיר המגושם והכבד שמילא בנוכחותו את חדר המגורים שלנו והושיב את כל בני המשפחה ביחד, הפך לקל ואסתטי מתמיד. המסך התרחב, הנפח שהוא תופס בחלל הלך והצטמצם, החדות ואיכות הצפייה השתפרו, והמחיר הפך לשווה לכל כיס.

via GIPHY

שינוי מהותי זה איפשר לצופים בבית להצטייד במכשיר טלוויזיה לכל חדר בבית, וכמובן שגם להחליף אותם במודלים משופרים יותר ובפרקי זמן קצרים.
אולם בעשור האחרון, כיאה להאצה הטכנולוגית האדירה שכולנו עדים לה, מכשיר הטלוויזיה הביתי עבר את התהפוכות המשמעותיות ביותר שידע ב-90 שנות קיומו, כשלפחות כרגע נדמה שגוגל הצליחה להתעלות על כל החברות שניסו להפוך את חוויית הצפייה שלנו למגוונת ומעניינת מתמיד.

via GIPHY

נכון שרובנו בישראל עדיין מזפזפים בין ערוץ 2 לערוץ 10, כי בכל זאת – הרגלים ישנים קשה לשנות, אך מספיק להסתכל על הרגלי הצפייה של בני הנוער כדי לראות את המהפכה שמתרחשת ממש לנגד עינינו, ותגיע בקרוב גם לדור המבוגרים.
אם עד עכשיו בחרנו את הטלוויזיות שלנו בהתאם לשיקולים כמו גודל המכשיר, איכות הצפייה שהוא מציע, וכמובן – כמות המרשרשים שהוא מבקש להפקיע מאיתנו, בשנים הקרובות אנחנו צפויים לרכוש את מכשירי הטלוויזיה גם על בסיס מערכת ההפעלה שמאפיינת אותו, וזה בדיוק המקום בו גוגל נכנסת לתמונה.

הכירו את אנדרואיד TV

אנדרואיד TV היא מודל משופר ושאפתני בהרבה מהגוגל TV הראשונה, והיא מבקשת מאיתנו לצרוך טלוויזיה בצורה הרבה יותר מתקדמת ורלוונטית לשגרה מרובת המסכים שמקיפה אותנו, ולמעשה לוקחת את הרעיון של טלוויזיה חכמה צעד קדימה. המשמעות של זה היא שהטלוויזיה הביתית שלנו הופכת לחכמה יותר, ומצטרפת למעגל המוצרים האחרים שאנחנו מחזיקים, וביניהם הסמארטפון, המחשב הנייד והטאבלט. כולם צפויים להתממשק זה עם זה (יתרון עצום על חברת אפל, למשל, שמאפשרת התממשקות רק עם מכשירי אפל אחרים), ולאפשר לנו חווית צפייה מגוונת ומעניינת מתמיד, מבוססת על אפליקציות מרובות, גלישה באינטרנט ואפשרויות חכמות ומתוחכמות נוספות, כמו למשל חיפוש קולי של התוכן הרצוי

אסטרונאוט צופה בטלוויזיה.קרדיט: shutterstock.

 

 

גם הגיימרים, אותם חובבי משחקי מחשב, יעופו על האנדרואיד TV שתאפשר להם לשחק ביחד עם עוד חברים במשחקי מחשב, אותם הם יוכלו לראות על מסך הטלוויזיה הרחב שלהם, ולשלוט בהם באמצעות הטלפונים החכמים או הטאבלטים שלהם. תחשבו כמה כיף זה לסיים שלב במשחק מהטלפון שלכם, ולהמשיך לשלב הבא הישר מהטלוויזיה החכמה.
אגב, בניגוד לאפל TV שמגיע כקופסה שאותה יש לחבר לטלוויזיה, מאפשרת תוכן בסטרימינג אך רק בגרסאות מתקדמות יותר יש גישה לאפליקציות, האנדרואיד TV מגיעה עם אפליקציות רבות וכמובן, אפשרות הורדה של אפליקציות נוספות, מה שיגרום למפתחי אנדרואיד ליצור ולהתאים אפליקציות מהטלפון אל מסך הטלוויזיה, כדי שההיצע לצרכן רק ילך ויגדל.
נכון לעכשיו ניתן להשיג את האנדרואיד TV על מגוון מוצרים וביניהםMi Box, Nvidia Shield וטלוויזיות של סוני ושארפ. מערכת אנדרואיד TV מגיעה עם גישה לאלפי יישומים המותאמים לטלוויזיה דרך Google Play (חנות האפליקציות של גוגל), מאפשרת לכם לצפות דרכה בתכנים האהובים של Netflix, YouTube וגם תומכת בגוגל קאסט (שיקוף מסך הסמארטפון לטלוויזיה), שהוא כנראה אחד הפיצ'רים היותר מגניבים שיצא לנו להיתקל בהם.

 

הופכת כל טלוויזיה לחכמה – יתרונות האנדרואיד TV

בקצרה, מדובר בטכנולוגיה שתאפשר לכם להעביר תכנים שאהבתם מהטלפון החכם, הטאבלט או הלפטופ – ישירות אל מסך הטלוויזיה שלכם. כך תוכלו לשתף חברים ולהציג בפניהם תמונה שהעליתם לחשבון האינסטגרם על המרקע בסלון או להאזין לשיר אהוב שנמצא על הטלפון שלכם דרך הרמקולים של הטלוויזיה החכמה.
אנדרואיד TV מאפשרת לכל משתמש להתאים אישית את התוכן שהוא מקבל. היא מבקשת לשנות את כל מה שידענו על חווית המשתמש הטלוויזיונית ולקחת את הצרכנים שלה אל העתיד, עם כל ההיצע הטכנולוגי שמגיע איתו.