רומנטיקנים לא צריכים שום תירוץ מיוחד כדי לצפות בסרט רומנטי, ספציפית באלו שמעוררים מחשבה, גורמים להם לצחוק או ממלאים את עיניהם בדמעות. יצירה טובה היא כזו שלוקחת אותנו מהמקום בו אנו נמצאים לעולם אחר ולו לשעה קלה, מבלי לצאת מהשמיכה או להניח את כוס התה שלנו. אז לכבוד החורף, שגם אם לא יהיה קר במיוחד, תמיד מספק די והותר ימים שבהם אין ממש חשק לצאת מהבית, הכנו רשימת סרטים רומנטיים מומלצים, שמתאימים למצבי רוח ותנאי מזג האוויר הסגרירי שבחוץ.

מועדון שנות ה-80: הקסם הבריטי של האייטיז

כל כך הרבה קסם יש ב״מועדון שנות ה-80״ (SIng Street) של ג׳ון קארני האירי, סרט שנע בין קומדיה לדרמה רומנטית ומלווה בהמון מוזיקה טובה. קונור, נער ביישן שעובר לבית ספר חדש ומנוכר בדאבלין של 1985, מנסה לזכות בליבה של רפינה, דוגמנית צעירה ואפופת מסתורין. כחלק ממאמציו הוא מזמין אותה לככב בווידאו-קליפ ושם כל הקסם קורה. השחקנים הראשיים המצוינים, המוזיקה הנהדרת, כל אלו יותירו אתכם בתחושת ״feel good״ שכזו.

מילים ולחן: נשמע כמו אהבה

עם כל הכבוד לסרטים רומנטים חדשים, כמה מהקומדיות הרומנטיות הטובות ביותר הן בכלל מהמאה הקודמת, כשבאחד מהם מככבים, גם אם לא בתפקיד הראשי, יו גרנט והחיוך ההורס שלו. אחרי שייבבנו ב״ארבע חתונות ולוויה אחת״, צחקנו ב״נוטינג היל״ והתאהבנו בקולין פירת׳ ב״יומנה של ברידג׳ט ג׳ונס״, הגיעה העת להיזכר ב״מילים ולחן״ (Music and Lyrics). יש לגרנט ללא ספק תפקידים יותר זכורים, אבל לנו יש פינה חמה בלב לדרו ברימור עוד מימי אי.טי, והיא מאירה את גרנט באור קסום. הוא בתפקיד זמר מצליח משנות ה-80 (בלהקת פופ, לא פחות) והיא כבעלת תואר בספרות ואנגלית, הסרט מלווה את ההתוודעות ההדדית והאיטית ביניהם, עד שהם מוצאים את השיר שלהם.

Eat Pray Love: תאהבי את עצמך ואז תבוא עוד אהבה אלייך

עם כל הכבוד ליו גרנט – כולם התאהבו בג׳וליה רוברטס בשלב כזה או אחר בחייהם, בין אם כמלצרית במיסטיק פיצה, נערת הליווי באישה יפה – כל אחד והג׳וליה שלו. תפקיד מעניין היא משחקת בדמותה של ליז גילברט ב״לאכול להתפלל לאהוב״ (Eat Pray Love), אישה שלכאורה יש לה הכל. הגיבורה מבינה שהיא תקועה בנישואים ללא אהבה ומחליטה לצאת לחפש את עצמה ואת האושר. הסרט הרומנטי חוצה יבשות, ובתפקיד החתיך התורן פליפה, לא פחות מחאוויר ברדם.

החתונה של החבר שלי: חופות ותחבולות

אנחנו כל כך אוהבים את רוברטס, שאנחנו לא יכולים שלא לכתוב גם על ״החתונה של החבר שלי״. סרט להיט, עם פסקול נהדר וקורטוב קמרון דיאז. כשהחבר הכי טוב של ג'וליאן – מבקרת מסעדות ניו יורקית – מספר לה שהוא עומד להתחתן, היא מגלה שהוא בעצם אהבת חייה ומחליטה לעשות הכל כדי להשיג אותו ועולה על טיסה לשיקגו. קימי (דיאז) ככלה לעתיד בוחרת בה להיות כשושבינה וג׳וליאן עושה הכל כדי לתקוע טריז בין האוהבים. למעלה מ-20 שנה חלפו מאז יצא הסרט לאקרנים ועד היום נחשב לאחד הטובים בז׳אנר.

הרומן של מגי: משולש אהבים אקסצטנרי

היוצרת האמריקאית רבקה מילר רקמה קומדיה רומנטית מוצלחת במיוחד, שבמרכזה בחורה צעירה (גרטה גרוויג) שמתאהבת בבחור נשוי (אית׳ן הוק) שרוצה לעזוב את אשתו הקפריזית (ג׳וליאן מור). ״הרומן של מגי״ הוא משולש אהבים הרמוני יוצא מן הכלל, ולמרות משחקם המצוין של גרוויג והוק, אין ספק שמור גונבת את ההצגה.

הבוס שלי בדייט: נוסחה מנצחת

״הבוס שלי בדייט״ היא קומדיה רומנטית מבית נטפליקס על שני עוזרי מנכ"ל מתוסכלים שזקוקים נואשות לפסק זמן מהמשימות של הבוסים הוורקוהוליקים שלהם. פגישה לילית מקרית במסדרון מעלה תכנית להפגיש בין השניים ולגרום להם להתאהב, כשהסוף – כמו בנטפליקס – תמיד טוב.

לכל הנערים שאהבתי: מכתב לחמישה

כל פעם שלארה ג׳ין, תיכוניסטית ממוצא קוריאני-אמריקאי, חווה קראש, היא כותבת מכתב אהבה ומחביאה אותו בקופסא סודית – לפחות עד היום שיד נעלמה שולחת ביום אחד את חמשת המכתבים לנמעניהם. ״לכל הנערים שאהבתי״ הוא עיבוד קולנועי חינני לספר של ג׳ני האן, שמציג אהבת-נעורים עכשווית מעוררת הזדהות.