נכון, איטליה לא תהיה שם. וגם ההולנדים יישארו בבית. ובכלל, כדורגל משחקים 90 דקות, ובסוף הגרמנים מנצחים. אבל בינינו, למי אכפת? בעוד פחות מחודש, תישמע במיליוני מסכי טלוויזיה ברחבי העולם שריקת הפתיחה ויחלו השידורים של אירוע הספורט הנצפה בתבל: המונדיאל, שייערך השנה ברוסיה.

משריקת הפתיחה ב-14 ביוני ועד משחק הגמר ב-15 ביולי, סדרי עולם הולכים להשתנות. סכסוכים אזוריים, משברים כלכליים, נשיאים מצייצים – כל אלו ימתינו בסבלנות למשך חודש, שבמהלכו  נבחרות הכדורגל הטובות בתבל ייאבקו על תואר אלופת העולם.

האלופה הנוכחית – ועדיין פייבוריטית – גרמניה, ברזיל עם ניימאר והפוסט-טראומה מהמונדיאל הקודם, ארגנטינה שמחכה ל"יד האלוהים" של מסי שתסדר לה גביע, ספרד עם אינייסטה בהופעת פרידה, נבחרת רונאלדו (או בשמה הקודם פורטוגל), מצרים של סלאח ועוד רבות וטובות יתחרו על המגרש, בזמן שהאוהדים יחלקו את זמנם בין חגיגות ביציע, לבין ריצות אמוק מהחוליגאנים, היישר לתחנות הרכבת התחתית. הולך להיות שמח.

קרדיט: Shutterstock

לפרטים והצטרפות לפרטנר TV>>

הבשורה על פי פיפ"א לשידורי מונדיאל 2018

רובנו בסופו של דבר לא נברח מאף חוליגן, מקסימום נרוץ לסופר לחדש את מלאי הפיצוחים במחצית, והבשורה המשמחת בשבילינו היא כי לאחרונה התפנתה פיפ"א לרגע מפרשות השחיתות, והודיעה כי כל 64 המשחקים באירוע יצולמו לראשונה ב-ULTRA HD, או בשמה המוכר יותר – טכנולוגיית 4K.

זה שפיפ"א תצלם בטכנולוגיה מתקדמת לא אומר שהיא גם תשודר אל הטלוויזיה שלכם, אך פרטנר כבר הודיעה כי 50 ממשחקי המונדיאל, כולל שלבי ההכרעה, ישודרו בטכנולוגיית 4K, ללא תשלום נוסף.

מה זה אומר בעצם? אל תתנו לשם להטעות אתכם. 4K אינו תרסיס חדש נגד חרקים, אלא טכנולוגיית השידור המתקדמת והאיכותית ביותר כיום. מכירים HD? כן, זו שהפכה אתכם לצופים מפונקים מאי פעם, זו שהכריעה שוב ושוב בבית של מי מהחבר'ה רואים משחק (ולעזאזל הזוגיות שלו). זו שהחליפה אי אז את הפרצופים המטושטשים של השחקנים בתמונה חדה וברורה. זו שנדמה שעד ממש לאחרונה עוד נהגנו להשוויץ בה והנה כבר באה אחת להחליפה.

קרדיט: Shutterstock

שידורי המהפכה

טכנולוגיית UHD ("הפרדה גבוהה במיוחד") עומדת להוסיף שדרוג לשידורי המונדיאל ב-2018. מדובר בשידור ברזולוציה הגבוהה פי 4 (!) לפחות משידורים ברזולוציית HD. ובלי להיכנס למינוחים טכניים מדי (רבאק, אנחנו מדברים על כדורגל), נסביר שמדובר בתמונה חדה פי כמה, ובעומק צבעים עצום.

עד כמה התמונה חדה ועמוקה? בואו נגיד שאם בעבר התרגשנו לראות אגלי זיעה על פניו של ליאו מסי, בטכנולוגיה החדשה נוכל להבחין באגל זיעה בודד זולג על פניו של השופט, ברגע שבו שרק לפנדל נגד רוסיה והבין את ההשלכות. רמז: פוטין.

האמת היא שהתמונה כה איכותית, עד שלפעמים היא פשוט נראית טוב מדי, כמעט לא אמיתית. היא אפילו יכולה לתת בחלק מהמקרים תחושה של תלת-מימד. עבור רובנו, היא ככל הנראה צבעונית וחדה יותר מהחיים עצמם.

קרדיט: Shutterstock

מי מתגעגע למונדיאל בשחור לבן?

האבולוציה של שידורי המונדיאל בישראל עברה כברת דרך לא קצרה. בראשית, היה ערוץ 1, ששידר אחת לארבע שנים את משחקי המונדיאל באיכות ירודה למדי ובשחור-לבן. אחרי 1968 הם עברו לצבע.

בעשור האחרון, טכנולוגיית ה-HD חדרה כמעט לכל סלון, ומאז הצופים לא הביטו לאחור. חוויית הצפייה השתנתה לחלוטין, התמונה והסאונד העניקו לצופים בבית תחושה חיה מאי פעם, וברוב המקרים אפילו ראינו טוב יותר מכל אותם פראיירים שהטריחו את עצמם לאצטדיון.

ועכשיו, מתברר שכל זה היה רק הכנה לדבר האמיתי: טכנולוגיית 4K, השידור החד והאיכותי אי פעם, שילווה את מונדיאל 2018, וישדרג את הקיץ הקרוב של כולנו. קשה לחכות? אפשר בינתיים להתחבר לפרטנר TV.