אנשים שגדלו בשנות ה-80, בוודאי זוכרים איך נראו מקלטי הטלוויזיה של פעם: קופסאות גדולות ושמנות עם זכוכית עבה וכפתורים בצד – כאלו שהיינו צריכים לקום מהספה וללחוץ עליהם כדי להחליף ערוץ או להגביר את הווליום. ולמרות שעבור הצופים היה מדובר בשימוש הכי אקטיבי שיש, הטלוויזיה שלהם הייתה פסיבית לחלוטין. מישהו אחר החליט בשבילם במה יצפו בכל רגע נתון. הבחירה היחידה שנותרה להם הייתה לקום ולהחליף ערוץ, או להתעצבן שאין מה לראות, לקום שוב וללחוץ על כפתור הכיבוי.

שום דבר בחוויה הזאת לא רלוונטי כמובן למציאות של היום, ובכל זאת צופים רבים ממשיכים לכבול את עצמם מרצון לטלוויזיה שקובעת את סדר העדיפויות עבורם. אל המקום הזה נכנס מושג חדש – ״טלוויזיה פתוחה״ – שמשנה דרמטית את האופן שבו השתמשתם בטלוויזיה שלכם עד היום.

התקדמו לטלוויזיה הפתוחה של פרטנר>>>

זוג צופה בטלוויזיה פתוחה

אז מה זה בעצם טלוויזיה פתוחה?

הכוונה לטלוויזיה המבוססת על מערכת אנדרואיד, שמאפשרת שימוש והטמעה של אפליקציות, משחקים, שירותי סטרימיניג, אחסון בענן ועוד. הרעיון של טלוויזיה פתוחה הוא שכל צרכי הפנאי שלכם מתנקזים לתוך מוצר אחד. מבולבלים? רגע, בואו נתחיל פשוט יותר.

אם יש טלוויזיה פתוחה, זה אומר שהטלוויזיה שיש לי היום סגורה?

ננסה לענות על זה בדוגמה. זוכרים את הטלפון הראשון שלכם? סביר להניח שזה היה הנוקיה המאסיבי המיתולוגי, עם יכולת להוציא ולקבל שיחות, הודעות טקסט ושעות של הנאה ממשחק הסנייק. עכשיו היזכרו  בפעם הראשונה בה נתקלתם בטלפון עם יכולות צילום, עם גישה לאינטרנט, עם אפליקציות שמאפשרות לכם לתקשר עם העולם ועם משחקים מתקדמים. זהו גם ההבדל בין טלוויזיה פתוחה וסגורה.

חוויית הטלוויזיה הנפוצה כיום היא של ממיר עם ערוצים קבועים. אפשר לצפות לייב, אפשר לתזמן הקלטה של תוכניות מעניינות או לצפות בשלל תכנים מה-VOD – אבל כאן נגמרת הבחירה שלכם. טלוויזיה פתוחה היא תפיסה שלפיה הטלוויזיה שלכם צריכה לאפשר לכם הרבה יותר מזפזופ והקלטה. שום דבר שאתם מכירים לא נגרע, אבל על גבי הבסיס המוכר מתווספות חוויות ואפשרויות שהופכות את הטלוויזיה לעולם תוכן עשיר עם אפשרויות בלתי מוגבלות.

כמו מה למשל?

הקלטה היא אפשרות נהדרת, אבל היא תלויה בכך שתדעו מתי התוכנית שרציתם להקליט משודרת ותזכרו לכוון אותה. ואז תמיד ישנה האפשרות שמישהו יקליט על גבי ההקלטה שלכם, ששטח האחסון ייגמר, או שטעות בלוח השידורים תגרום להקלטה שלכם להיקטע בדיוק ברגע הכי מותח בסדרה.

גבר צופה בטלוויזיה

טלוויזיה פתוחה מבוססת על אחסון בענן. המשמעות היא שלוח השידורים שלכם מוקלט כל הזמן, בלי שתצטרכו לזכור זמני שידור ובלי לדאוג שנגמר המקום. לתכונה הזאת קוראים Catch Up, ובזכותה חוויית הטלוויזיה שלכם משתנה לחלוטין. כולם בעבודה מדברים על הדוקו החדש של ערוץ כאן? פספסתם כתבה מעניינת במהדורת החדשות? רוצים לחזור לרגע מרגש בריאליטי האהוב עליכם? יש לכם שבועיים שלמים מזמן השידור המקורי לצרוך את כל אלה, בכל רגע שתרצו.

דוגמה נוספת היא התוכן שזמין לכם. טלוויזיה פתוחה מציעה, כאמור, ערוצים לינאריים של סדרות, סרטים ספורט, מדע וטבע וכו׳, ואת ספריית ה-VOD המוכרת לכם. אבל לצד כל אלה, תוכלו לחוות עולמות תוכן חדשים ודינמיים בטלוויזיה שלכם כמו נטפליקס. שירות הסטרימינג הפופולרי בעולם משקיע למעלה מ-15 מיליארד דולר בשנה בהפקות מקור איכותיות ובלעדיות, כמו ״דברים מוזרים״ ו״בית הנייר״. מדי יום מתווספים לספרייה של נטפליקס לפחות סדרה חדשה וסרט חדש, וזאת רק ההתחלה.

התקדמו לטלוויזיה הפתוחה של פרטנר>>>

זה אומר שישנם עוד שירותי תוכן מלבד נטפליקס?

המבנה של הטלוויזיה הפתוחה מבטיח שלעולם לא תהיו תלויים בשירות אחד. לדוגמה, אמזון פריים מציעה למנוייה גישה לסדרות מובילות כמו ״גברת מייזל המופלאה״ או ״ג׳ק ראיין״, ובקרוב גם את הפקת הענק שתהפוך את ״שר הטבעות״ לסדרה מרובת עונות. אבל גם זה רק קצהו של המזלג.

תחום הסטרימינג נמצא כיום בשיא כל הזמנים, עם עוד ועוד שחקניות מובילות שנכנסות אל הטלוויזיה הפתוחה. אפל טיוי פלוס, דיסני פלוס, HBO מקס,NBC  יוניברסל ועוד, יתחרו בקרוב על הזכות שתבחרו בכפתור שלהן. שינוי מרענן מלוח משדרים שקבע את המציאות עבורכם, נכון?

זוג צופה בטלוויזיה

אילו עוד תכנים ופיצ'רים מיוחדים מציעה הטלוויזיה הפתוחה?

ההשוואה לסמארטפון לא הייתה מקרית. טלוויזיה פתוחה היא השער שלכם למגוון עצום של אפליקציות פופולריות כמו יוטיוב וטד, שירותי מוזיקה מובילים כמו ספוטיפיי, אפליקציות קניות ברשת, ספורט והמון משחקים. והחלק הטוב ביותר כאן הוא שהמבחר רק הולך וגדל: הטלוויזיה שלכם פתוחה כי כל הזמן נכנסים אליה עוד אפליקציות, עוד משחקים, עוד עולמות תוכן שמעניינים אתכם.

אבל הפוטנציאל של טלוויזיה פתוחה הולך אפילו רחוק יותר. בחג השבועות האחרון, למשל, עלה בפרטנר ערוץ מיוחד עם מתכוני גבינות לחג. צופים שנכנסו לערוץ קיבלו הצעה ללחוץ על כפתור ולקבל ישירות לנייד שלהם את חוברת המתכונים המלאה של הערוץ. המשמעות היא שטלוויזיה פתוחה יכולה להציע לכם שירותים והטבות, שמתאימים לדברים שאתם אוהבים. צפיתם בערוץ האופנה וראיתם ז׳קט מהמם? לחיצה תאפשר לכם להזמין אותו. שקעתם במשחק כדורגל ונפל עליכם רעב? לחיצה על השלט ומשלוח פיצה בדרך אליכם. אין דרך אחרת להציג את זה מלבד העובדה שהטלוויזיה שלכם מתקשרת אתכם.

התקדמו לטלוויזיה הפתוחה של פרטנר>>>

מה אני צריך לעשות כדי שתהיה לי טלוויזיה פתוחה?

פשוט להתחבר לשירות שמציע טלוויזיה כזו. מכאן כל מה שצריך הוא לחבר ממיר מיוחד למסך הטלוויזיה, ואתם מוכנים לצאת לדרך. אין קודים, אין הגדרות ואפילו לא צריך להזמין טכנאי.

זוכרים שאמרנו שטלוויזיה פתוחה היא הרבה יותר מטלוויזיה? שירותי תוכן כמו פרטנר או נטפליקס מאפשרים לקחת את הטלוויזיה שלכם אתכם לכל מקום: לאוטובוס, לתור לקופת חולים או לחדר בבית המלון. אתם לא קובעים רק מה לראות, אלא גם איפה לראות.

אישה צעירה יושבת על כורסה, מחזיקה שלט, וצופה בטלוויזיה

למי השירות הזה מיועד, ואיך יודעים אם זה מתאים לי?

הטכנולוגיה מאחורי הטלוויזיה הפתוחה נשמעת מורכבת, אבל המוצר עצמו מתאים פשוט לכולם. בין אם אתם צעירים שמכורים לסדרות, צופים מסורתיים שרגילים לזפזפ בין ערוצים או ילדים שמחפשים להעביר שעתיים של כיף במשחק. אם מתישהו בחייכם צפיתם בטלוויזיה ואהבתם את זה – אתם עומדים להתאהב בטלוויזיה הפתוחה.

רגע, רגע, זה נשמע כמו המון תוכן. איך מספיקים לראות את הכל?

למען האמת, זאת שאלה שמעסיקה גם צופים ותיקים ומיומנים, אבל גם כאן התשובה פשוטה. לא חייבים לראות הכל, זאת לא המטרה. אתם יכולים לצפות במה שמתאים לכם, מתי שמתאים לכם ובהתאם לסדר העדיפויות שלכם. לפחות בעיה אחת נפתרה: יותר לא תוכלו לומר שאין מה לראות בטלוויזיה.

פרטנר TV גם באפליקציה!>>