תם יום העבודה ואין הנאה גדולה יותר מאשר להיזרק על הספה בפיג'מה, הררי פופקורן מתוק ומסכה ירוקה על הפנים ולצפות בהצלחות, בכשלונות בסקנדלים וכמובן בבגדים של הסלבס הגדולים בעולם. הבעיה שרוב תוכניות הבידור המקומיות מסקרות הכל בדיליי "קל" של כמה ימים. לפאשניסטה אמיתית שרוצה לדעת בשלוש בבוקר שעון ישראל מה לבשה ג'ניפר לורנס על השטיח האדום ממש עכשיו – זה פשוט לא מספיק. מזל שיש לנו את !E, ערוץ הבידור הטוב בטלוויזיה, שעוזר לנו להיות עם יד על הדופק התרבותי ולדעת לפני כולן מי אמר מה, למי, ועל איזה מטוס פרטי הם היו בעת השיחה.

אינטליגנט-טראש הוא הז'אנר המדויק של ערוץ !E (ותקנו כל מי שיגיד לכם אחרת). לצד עיתונות אמיתית ובועטת בז'אנרים שאחרים אוהבים להתנשא עליהם אבל מתענגים עליהם בסתר: אופנה, פנאי, בידור, ריאליטי ורכילות – הערוץ גם מייצר תכניות מקור, רובן מז'אנר הריאליטי, שקולעות בדיוק לטעם של קהל הצופים שלהם.

אנחנו רק נזכיר את המובן מאליו ונגיד שהיה זה ערוץ הבידור שאחראי להולדתה של תכנית המציאות שהפכה את גיבוריה למלוכת ריאליטי – הקרדשיאנז, על שלל הספין אופים המאוד מוצלחים שלה.

זהו גם אותו ערוץ שנתן בית לקומיקאית הכי נשכנית ואופנתית על המסך, ג'ואן ריברס האייקונית. מנחת התכנית "משטרת האופנה" הייתה ידועה ביכולתה הפיוטית והמתוחכמת לקטול את הכוכבים, כאשר אלה התאמצו יותר מדי, או פחות מדי, להיות אופנתיים. ריברס, שעשתה קריירה מצליחה וארוכה כקומיקאית בעשורים הקודמים, תהיה זכורה בקרב הדור הצעיר בעיקר בזכות תפקידה זה כמארחת המיתולוגית, החדה, המרושעת והמצחיקה עד דמעות של הערוץ. ואלה רק שתי דוגמאות להצלחות מסחררות שפותחו וצמחו ב-!E.

אז מצד אחד יש לנו מנחים שעוקבים אחרי סלבס כאילו היו האקסית המשוגעת שלהם ומבשרים לנו בדיוק וברצינות תהומית מה הם לבשו, מה הם אכלו ומתי הם נשמו בפעם האחרונה, ומצד שני – תוכניות כמו משטרת האופנה שנבראו רק כדי להוציא "כרטיס אדום" לכוכבים שלקחו את עצמם קצת ברצינות מדי. צופים אדוקים יאמרו לכם שזה בדיוק סוד הקסם של הערוץ.

אז אם אתן ואתם רוצות ורוצים לדעת לפני כולם שג'ן אניסטון מתגרשת ולהבין למה כולם בטוחים שזה קרה רק כי הצמד בראנג'לינה התפרק, או אם אתם רוצים לראות ראשונים תמונות של הבייביז החדשים של הקרדשיאנז, !E ניוז מספקים את תחקירי הרכילות הטובים והאמינים בז׳אנר (חפשו את תמונות ההיריון של קיילי ג׳אנר מהחודשים האחרונים בהם נשאה את סטורמי בבטנה – זה היה סקופ ענק).

למרות מה שהייתם מצפים ממי שעובדים בתעשיית הרכילות, מערכת החדשות של הערוץ היא הרצינית, המקצועית והמובילה בתחומה מזה שנים. חלק לא מבוטל מהאייטמים שלהם הינם בלעדיים ובלתי ניתנים להשגה באף מקום אחר, או שבמקרה ה"פחות טוב" הם "רק" יהיו הראשונים לסקר.

את פצצות הרייטינג האיכותיות והשערורייתיות של הערוץ כולנו מכירות, אז הנה עוד כמה סיבות נוספות וסופר פמיניסטיות לצפות ב-!E בגאווה ובלי אף טיפה של רגשות אשם כי היי, אל תסתכלו בקנקן אלא בגירל פאוור שבתוכו.

לפרטים והצטרפות לפרטנר TV>>

לשים את ארמניה בפריים טיים

קחו לדוגמא את הקרדשיאנז . אמנם יצא להן שם רע של משפחת בנות חלולה שעוסקת רק בבגדים, תכשיטים ועור הפנים – אבל היי, בשנת 2015 הן נסעו לטיול שורשים בארמניה כדי לדבר על רדיפת העם הארמני ומצוקותיו, ובכך העלו את הנושא המאוד לא זוהר הזה לשיא הפריים-טיים. אז גם אם אנשים עוד לא הבינו לעומק את מורכבות המשבר, לפחות הם יודעים איפה זה ארמניה.

וכן, זה נכון שקים אכן התפרסמה על גבה של קלטת סקס לוהטת, אבל כמה עוד נשים אתם מכירים שהצליחו למנף את הקריירה שלהן למימדים עצומים ולהזרים מיליונים לחשבון הבנק שלהן רק משערוריית מין? נראה שמאז אותה תקרית, שלעולם לא נדע האם הייתה מקרית או מתוכננת, עברו כוכבות התכנית דרך ארוכה מאוד.

היום הן לגמרי עוברות את מבחן בכדל, מבדק סוציולוגי הבודק בעזרת שלושה תנאים האם סדרה מייצרת אפליה כנגד נשים או מעצימה אותן: צריכות להיות בו לפחות שתי דמויות נשים שיש להן שם, שתי הנשים צריכות לדבר זו עם זו, והן צריכות לדבר על נושא כלשהו מלבד גברים. נראה שהקרדשיאנז, שמהוות דמות לחיקוי עבור צעירות רבות, עוברות את המבחן הזה בהצלחה מסחררת.

ואם כבר קים, אם עד ממש לא מזמן צילומי ההריון היחידים שראינו של כוכבניות הוליוודיות היו מז'אנר ה"פרגננסי גלאם" – שמתמקד בכמה כיף וקליל זה להיות בהריון, קים הצליחה לשנות את השיח והכריחה את תעשיית הפלסטיק של הוליווד לדבר על הצד הפחות סקסי של ההיריון: קשיים פיזיים, סכרת הריון, שמירת הריון, הפרדות שיליה – נושאים שהיו טאבו ומקור להסתרה. על כל אלה היא דיברה באומץ ובפתיחות במסגרת תכנית הריאליטי שלה ושל אחיותיה ובכך נתנה במה לפחד ולתסכול של נשים רבות, עד שבעונה האחרונה חשפה מול המצלמות את התהליך בו החליטה לקחת אם פונדקאית. ואם זה לא אומץ, האמת שאנחנו לא בטוחות מה כן:

אין כמו שמחה לאיד

נבחרת תכניות הריאליטי של הערוץ הוא הגילטי פלז'ר המתקתק בעולם, הצצה שבועית בת 20-40 דק' לחיים של אחרים ובעיקר אחרות, שאנחנו סופר נהנות לראות מהספה: נשות הספורטאים, הנוקמים (קלואי קרדשיאן), עולמה של קיילי (קיילי ג'נר) ואסונות מפלסטיק כי אין הנאה גדולה מלראות ניתוח פלסטי שכשל, יסלח לנו האל.

אחת הפנינים הטראשיות-דוקומנטריות של הערוץ היא "סיפור הוליוודי אמיתי" (True Hollywood story), סדרת דוקו של הערוץ שחושפת את הסודות שמאחורי התעשייה, השערוריות, הכסף, הבגידות וסיפורי הפשע הגדולים של הידוענים. כל פרק מוקדש לסיפור, סלב או להקה, ומנסה להביא תחקיר אמיתי שיורד לפרטים (ולחיים) של כוכב הפרק. ורק כדי לתת לכן מושג במה מדובר, הפרק על ביל קלינטון נקרא ״כל נשות הנשיא״.

גם לסדרה זו, כמו לרבות אחרות ב-!E, יש תוכן אינטרנטי משלים ובו המדור "איפה הם היום", שהוא הצצה לחיים הפחות נוצצים של כוכבי העבר, והוא כולו שחרור שמחה לאיד, שבואו נודה – חבויה בכולנו.

סופר סטאריות והעצמה נשית

מלבד הקרדשיאנס וביל קלינטון, !E היא פלטפורמה מטורפת להעצמה נשית. ג׳וליאנה רנסיק, אחת המגישות המיתולוגיות של הערוץ והפנים היפות והנוצצות שלו, שגם זכתה בפרס האמי בקטגוריית חביבת הקהל ב-2014, היא דוגמא מצוינת.
את בעלה, ביל, זוכה "המתמחה" (הריאליטי של נשיא ארה"ב הנוכחי דונלד טראמפ), היא הכירה כשהגיעה לראיין אותו לערוץ לרגל זכייתו. מאז זכו השניים לריאליטי משלהם ששודרה תחילה בערוץ הסטייל ועברה ל-!E בעונתה האחרונה.

במשך יותר מעשור הייתה רנסיק הפנים של תכנית הדגל של הערוץ, חדשות ערוץ !E, ובתפקידה כמנחה המיתולוגית של שידורי האוסקר "לייב" מהשטיח האדום – היא ווידאה שאין זוכת אוסקר שלא אמרה לה איזו נעליים היא נועלת, מי עיצבה לה את השמלה, עם מי היא הגיעה ומה יש בתיק הקטן שלה. אבל לבד מעבודתה האינטנסיבית כמגישת חדשות בידור ודיווחים שוטפים מהשטיחים האדומים, הבחורה היא סופר גירל אמתית – כך התגלה במרוצת העשור בו כיכבה על המסכים הצהובים שלנו. מקורות גילו שהיא מרוויחה הרבה יותר מהמגיש השותף שלה לתכנית, ג׳ייסון קנדי, ובהוליווד מדובר במלחמת שיוויון לוהטת. רק כדי לסבר את האוזן – לאחרונה התפטרה ברעש גדול המגישה הותיקה של הערוץ, קט סאדלר, אחרי לא פחות מ-12 שנה, לאחר שגילתה ששותפה להגשה מרוויח כפול ממנה. נראה שהנשים בחדשות הבידור מתעקשות שיקחו אותן ברצינות. לצד המאבק הזה, ניהלה ג'וליאנה קרב אישי נוסף – לפני כמה שנים אובחנה בסרטן השד. מאז החלמתה היא אדבוקטורית-על לנושא, כזו ששולחת עשרות אלפי נשים להיבדק, מגייסת כספים למחקר ואף הקימה אתר בריאות לנשים.

צפו ברנסיק פותחת (שוב) על המלחמה בסרטן השד שלה ומגייסת כסף למחקר

ואיך אפשר בלי אופרת סבון איכותית

מי שלא מכיר את הילדים החדשים בשכונה – קודם כל מהנשמע אתכם? שנית – אתם מפסידים. האשטג שלמות, האשטג רוצו להשלים. מדובר בתכנית העוקבת אחרי ילדיהם של העשירים והמפורסמים, כאלה שנולדו עם כפית זהב עמוסת קוויאר בפה. כך לדוגמא אחד מכוכביה הוא אי.ג'יי ג'ונסון, הבן של מג'יק ג'ונסון, שמחליף פרוות כמו שאנחנו מחליפים גרביים שקנינו במבצע 5 ב-50.

התכנית עוקבת אחרי החבורה במסעותיהם מסביב לעולם – אבל בעיקר במסעותיהם לרכל מאחורי הגב של החברים האחרים שלהם. הם מדברים על הקושי למצוא אהבה כשאתה בן של ידוען, על הצורך המתמיד להיראות ייצוגיים ועל החברים שמכרו אותם בתמורה לאייטם בעיתון אבל גם על הרצון לפרוץ ולהצליח בזכות עצמם, ועל החברות אמיצה בינהם. כך, מצליחה אפילו התכנית הצבעונית והקצבית הזו, לגעת ברבדים עמוקים יותר של הכוכבים.

שוטרת האופנה שהלכה לעולמה

כאמור כאן למעלה, משטרת האופנה הייתה אחת מתוכניות הדגל של הערוץ וכל כולה ג׳ואן ריברס והפה הגדול שלה. התוכנית לא התגברה על מותה של הכוכבת הסנסציונית ולמרות ניסיונות החייאה, בתחילה בהובלתה של קומיקאית אחרת עם פה מלוכלך לא פחות – קאתי גריפין, ולאחר מכן בהנחייתה של מפיקת התכנית והבת של ג'ואן – מליסה ריברס, היא ירדה לבסוף מהאוויר בנובמבר 2017, כשלוש שנים לאחר פטירתה של המלכה האם ג'ואן ריברס. (זה לא נכון. קודם קתי גריפין הנחתה אותה, אח"כ מליסה ריברס)
ובכל זאת, בדרך כלל בעונת הפרסים, ניתן למצוא בערוץ לא מעט תוכניות ופינות של ביקורת אופנה שרוחה של ריברס מורגשת בהן היטב – הן בחדות והן בבוטות.
וכאן – קריס ג'נר מתארחת בתכנית ומטנפת על השמלה של קייטלין ג׳אנר בשבוע האופנה

הם גם מדברים עם המתים

ואם כבר מדברים על אלה שכבר לא אתנו, צריך להזכיר את "הולווד מדיום", התוכנית שמדברת עם המתים. טיילר. גיי מתוק בעל בלורית בלונדינית וסקס אפיל לפנים. הוא מדיום, סייקיק, כזה שמדבר עם העולם הבא, יו נואו. בתוכניתו הוא מתארח אצל הסטארים הגדולים ביותר בהוליווד, מחזיק חפצים של אנשים יקרים לליבם שהלכו לעולמם ומעביר מסרים ביניהם. בגדול זה תמיד נגמר ב"היא הייתה רוצה שתדע שהיא התגברה ועכשיו היא במקום טוב יותר" או כל דבר בסגנון, אבל מי שהציניות אינה מנת חלקו, יכול ממש להזיל דמעה או להרים גבות בהשתאות נוכח המידע שטיילור מחלץ מדובי תמים.

לפרטים והצטרפות לפרטנר TV>>

בשורה התחתונה

בחירות עלולות להופיע באופק, נבחרי ציבור נכנסים ויוצאים מחקירות ובחדשות מדווחים על יותר מדי כלור במים או ריסוס בירקות שאנחנו אוכלים. בימים בהם כוכב ריאליטי לשעבר הוא בעצמו נשיא העולם החופשי, תכני !E הם בדיוק מה שאנחנו צריכים כדי להתנתק קצת מהשגרה השוחקת, ואולי אפילו לתת לנו קצת השראה.