עם סיומה של שנת 2018, חגגו אולפני הקולנוע הגדולים בעולם שנת שיא נוספת ברווחי הכרטיסים. בעזרתם של להיטים בינלאומיים כמו ״הנוקמים: מלחמת האינסוף״ ו״עולם היורה: נפילת הממלכה״, נשבר שיא ההכנסות הקודם של כל הזמנים – שנרשם רק שנה קודם לכן – שנקבע כעת על 42 מיליארד דולר. בכל אותו הזמן עמדו מהצד אנשי תעשייה צומחת אחרת והביטו על הנעשה בשעשוע. בעוד בכירי הוליווד פותחים שמפניות, סיכמה גם תעשיית הגיימינג את השנה החולפת שלה. השורה התחתונה – רווחים של 135 מיליארד דולר, כמחצית מתוכן בתחום משחקי המובייל.

גיימינג הוא התחום הצומח ביותר בתעשיית הבידור, והוא צפוי להמשיך ולגדול גם בשנים הקרובות. דוח של חברת המחקר GlobalData העריך כי עד שנת 2025 יעמוד שווי שוק המשחקים על 300 מיליארד דולר. ההצלחה העצומה הזאת היא, בין היתר, תוצאה של להיטים כמו ״פורטנייט״ ו״קנדי קראש״, שעושים שימוש נרחב בפסיכולוגיה כדי למשוך את המשתמשים להקדיש זמן רב למשחק וכן להשקיע כסף בציוד ובבונוסים מיוחדים – ולצד אלה, מחדשים את עולם המשחק שוב ושוב כדי שימשיך להיות רלוונטי לאורך שנים. גורם חשוב נוסף בהצלחה האדירה של הגיימינג הוא התפתחות של טכנולוגיות מהפכניות שמשנות את האופן בו ניתן לשחק, ומסירות חסמים שמנעו בעבר מרבים להצטרף.

הצטרפו לרשת הסיבים של פרטנר המאפשרת אינטרנט לגיימינג במהירות שיא>>

פורטנייט - Fortnite

דוגמה למהפכה שכזו ולחשיבות העצומה שמייחסות לה החברות הגדולות בעולם, היא ההכרזה של נטפליקס על כניסתה לתחום הגיימינג עם השקת המשחק הרשמי של ״דברים מוזרים״. מעבר לחיבור המתבקש בין סדרה עם מיליוני מעריצים ומוצר שירחיב את גבולות היקום וילווה אותם בזמן הפגרה – בחרה נטפליקס להשיק את המשחק לשלל פלטפורמות, ובהן גם הלהיט החם בתחום הגיימינג, משחקים בענן.

לשחק כמו בנטפליקס

תעשיית הגיימינג כולה מתקדמת בשנים האחרונות משימוש בעותקים הפיזיים המיושנים של משחקים (כמו דיסקים), לגרסאות דיגיטליות שמאוחסנות על גבי ענן. מדובר בחוות שרתים המורכבת ממחשבים מתקדמים עם תשתית אינטרנט מהירה במיוחד. המשמעות מבחינת המשתמש היא שעיקר העיבודים והחישובים המורכבים שדורשים משחקים כיום, יבוצעו על גבי מחשבים חיצוניים ולא ידרשו קונסולה עם כוח עיבוד רב להריץ את המשחק בבית. כך בעלי סטרימרים יכולים לשחק על גבי הטלוויזיה כמו בקונסולה.

גיימינג בענן: שימוש במחשבים חיצוניים ללא צורך בקונסולה

אתר Steam מציע כיום למעלה מ-300 אלף משחקים, שמוזרמים כמו סדרה או סרט ישירות למכשיר של המשתמש – בין אם מדובר במחשב, בקונסולה, בסמארטפון או בסטרימר. אין צורך לאחסן דבר או לקנות ציוד מתקדם, פשוט ללחוץ על "פליי" ולהתחיל לשחק. חברת Nvidia הלכה צעד רחוק יותר וכללה ב-Shield, הסטרימר המתקדם שלה, מנוי חודשי לספריית משחקים בלעדית ומתעדכנת, שזמינים להזרמה בכל רגע בלחיצת כפתור. גם גוגל הכריזה על שירות משחקי ענן משלה בשם Stadia, המבטיח הזרמת משחקים באיכות 4K וכוח עיבוד זהה לקונסולות כמו אקס-בוקס ופלייסטיישן. וכמובן שגם שתי ענקיות המשחקים האחרונות, מבית מיקרוסופט וסוני, מחזיקות אף הן בשירותי משחקים בענן.

שורת השירותים הללו מגיעה עם הסכמים נרחבים שנוצרו מול אולפני משחקים מובילים, שעובדים על שכלול ושיפור איכות המשחקים המוזרמים, וכן על מוצרים משלימים שילוו אותם וישדרגו עוד יותר את חוויית המשחק.

הצטרפו לרשת הסיבים של פרטנר המאפשרת אינטרנט לגיימינג במהירות שיא>>

המפתח לחוויה מושלמת: חיבור אינטרנט מהיר

בהיעדר הצורך במעבדים חזקים וכרטיסים גרפיים מתקדמים, משחקים בענן נסמכים על חיבור אינטרנט מהיר שיאפשר את העברת המידע בין הענן לסטרימר במהירות גבוהה, וימנע שיבושים ותקיעות. תשתית אינטרנט מבוססת סיבים, שמאפשרת רוחב פס גדול במיוחד, נחשבת כיום לסטנדרט בכל הקשור לחוויית משחק מושלמת בענן. טיפ חשוב נוסף הוא להתבסס על חיבור אינטרנט קווי שממקסם את ניצול רוחב הפס, בניגוד לחיבור אלחוטי איטי יותר.

המפתח לחוויית גיימינג מושלמת: חיבור אינטרנט מהיר

כדי להתחיל לשחק כמו גיימר ניתן לרכוש כיום ג׳ויסטיק או שלטי משחק מתקדמים במחירים שנעים בין עשרות שקלים בודדים למאות שקלים. הפער במחירים נובע מפונקציות כמו רטט, זמן השימוש בין טעינה לטעינה, מיקרופון מובנה, תאורה ועוד. מרבית הסטרימרים כיום מציעים קישורית בלוטות׳ שמייצרת חיבור אלחוטי מקומי בין הסטרימר לשלט – כמו בדיבורית הרכב. כעת, כל שנדרש הוא לגשת לאפליקציית הגיימינג בענן המועדפת עליכם, להירשם ולהתחיל לשחק.

"זה מרגיש כמו השקט שלפני הסערה״, מסביר חוקר המשחקים ארז רונן. ״אחרי כמה שנים של ניסיונות לא מוצלחים, ההתפתחות בתשתיות האינטרנט הולכת ומייתרת את הצורך בקונסולות או במחשבי גיימינג ייעודיים. המודל של נטפליקס כיום בכל הקשור לטלוויזיה וקולנוע הוא זה שאליו שואפת תעשיית הגיימינג. אפליקציה אחת שניתן לגשת אליה מכל מקום, ולהתחבר לספרייה אדירה של משחקים שזמינה בלחיצת כפתור. בלי להסתבך עם התקנות ובלי לחבר התקנים מסובכים. הבשורה עבור הצרכנים דומה למהפכת המוזיקה הדיגיטלית – המשחקים שלנו ילוו אותנו בכל רגע ויהיו נגישים לכל אחד״.

הצטרפו לרשת הסיבים של פרטנר המאפשרת אינטרנט לגיימינג במהירות שיא>>