טכנולוגיית הסיבים האופטיים

לפני שנבין לגבי רכישת הראוטר המתאים ביותר, ננסה קצת להבין לגבי טכנולוגית הסיבים, מכיוון שאנשים רבים אינם יודעים מה המונח מייצג ואיך הוא יכול לספק לנו את האינטרנט המהיר אותו אנחנו כל כך רוצים. סיבים אופטיים הם סיבים ארוכים, גמישים ודקים עד כדי כך שקוטר של סיב בודד זהה בקוטרו לשערה. הסיבים האופטיים המשמשים להעברת נתונים משתמשים באור. ומכיוון שאור נע הרבה יותר מהר מאלקטרונים, תוכלו לצפות שהעברת נתונים כזו תהיה הרבה יותר מהירה משיטת הכבלים המיושנת יותר. זו בשום אופן לא טכנולוגיה חדשה אולם בשנים האחרונות היישומים השונים התפתחו והם משמשים לרשתות מחשבים ותקשורת, להעברת כוח, יישומי רפואה שונים ואף למטרותיהם של הצבא התעופה והחלל.

למרות שחיבורי ADSL וכבלים יכולים להיות די מהירים גם לסטנדרט החיים של היום, בטוח שהם לא יהיו מהירים מספיק לצרכי העתיד. הסיבה העיקרית היא דרישתנו למהירות תגובה של האינטרנט, פעולות הדורשות חוזק ומהירות וצורך בחיבור מכשירים רבים שיכולים לתקשר ביניהם ללא אינטראקציה אנושית.

איך תוכלו להפיק את המקסימום מחיבור לסיבים האופטיים?

אין ספק בכלל שאינטרנט סיבים אופטיים היא הדרך הטובה ביותר שאפשר להשיג באמצעותה היום אינטרנט מהיר לצרכי עבודה, גיימינג ודרישות נוספות. אבל עם זאת, צריך לזכור שלא תוכלו לנצל את היכולות שלו באמצעות נתב מיושן. אם החלטתם להשאיר את אינטרנט הכבלים מאחור ולהתקדם לשירות סיבים אופטיים מהירים יותר, כנראה שהגיע הזמן גם לשקול רכישת נתב סיבים אופטיים חדש. סוג המכשירים שתבחרו תלוי בהגדרות האינטרנט שלכם, מצבכם והעדפותיכם, כך שאפשר להישאר גם עם הראוטר הישן יותר, אולם פשוט יותר יהיה למצוא את הפתרון הטוב יותר שיוכל למצות את הפוטנציאל הקיים של הסיבים.

ראוטר או נתב סיבים אופטיים המסופק על ידי פרטנר, יכול לענות באופן מדויק על דרישות שירותי האינטרנט שלכם.

ראוטר סיבים האופטיים החדש של פרטנר >>>

הדרישות המקובלות והריאליות אותם יש לחפש בראוטר

סביר להניח שתרצו ראוטר סיבים אופטיים שבנוי לספק מהירויות גבוהות ברחבי הבית, והכי חשוב, שיטפל ברשימה ההולכת וגדלה של מכשירי הבית הרבים המחוברים לרשת. הראוטר חייב להיות חזק דיו כדי לספק את צרכיכם הספציפיים. בעוד שישנם נתבים שמסוגלים לספק חיבור יציב מחדרים רחוקים, בתנאי שלא יהיה עומס בפעילויות עתירות נתונים הנעשות במקביל, ישנם נתבים מתקדמים וחזקים שיכולים לספק אינטרנט מהיר ויציב גם כאשר קיימים מספר מכשירים אשר מחוברים לרשת הביתית בו זמנית.

כדי להבין את מידת החוזק בה אתם מעוניינים ואת דרישתכם הספציפית, עשו ניסיון ובצעו בדיקת מהירות גלישה עוד לפני רכישת הראוטר החדש או ההתחברות לשירותי הסיבים האופטיים.

מה ההבדל בעצם בין מודם לראוטר ומה עליכם לרכוש?

יש להבדיל בין מודמים לראוטרים. מודם הוא המכשיר שמחבר אתכם ישירות לאינטרנט, באמצעות פיענוח האותות הנכנסים והעברתם לראוטר, שלאחר מכן בתורו מפיץ אותם מחדש באופן אלחוטי למחשב הנייד, לסמארטפון ולמכשירים האחרים המחוברים לרשת שלכם. כשמדובר באינטרנט סיבים אופטיים, המודם מתפקד כמסוף רשת אופטי (ONT) , מה שאומר שהוא הופך את האות האופטי המתקבל מספק האינטרנט ויכול להתחבר לראוטר הסיבים האופטיים באמצעות יציאת Ethernet. הראוטר מעביר הלאה את מהירויות הגלישה לכלל המכשירים המחוברים.

נתב מודם כבלים (בתצורה הישנה יותר שלו) שונה מ-ONT בכמה מובנים. ראשית, נתב מודם כבלים הוא מכשיר יחיד ואילו חיבור ONT וראוטר הסיבים הינם שני התקנים נפרדים. שנית, נתב מודם כבלים עובד עם כבלים קואקסיאליים שקיימים כבר בבית שלכם, כך שאין דרישה להתקנת כבלים נוספת. ONT חייב להתחבר עם ראוטר הסיבים, ולכן גם מחייב אתכם להתקין את כבלי הסיבים בבית.

חיבור לאינטרנט סיבים בשילוב ראוטר סיבים אופטיים יעיל וטוב,  יכול לעשות את ההבדל המשמעותי בין בינוניות ביצועים לבין עבודה יעילה ומהירה מאי פעם.

ראוטר סיבים האופטיים החדש של פרטנר >>>

עובדות וקשיים שכן כדאי לזכור

נתב סיבים אופטיים מספק יכולות הורדה מהירות יותר גם כאשר אתם נמצאים במרחק של מספר חדרים מהנתב, ואפילו אם מספר אנשים משתמשים בחיבור הרשת בו זמנית. כך, למשל, אתם יכולים בקלות להוריד או לראות סרטים בחדר אחד בזמן שמישהו אחר נמצא באמצע סשן משחק מקוון לוהט, אף אחד מכם לא ייתקע באמצע והחיבור לרשת יהיה מהיר ויציב. עם זאת, כדאי לזכור מספר אתגרים וקשיים שיש להתגבר עליהם:

  • החיבור שלכם יהיה מהיר ככל שהאינטרנט שלכם יוכל לאפשר זאת – לכן, אם התוכנית שלכם מציעה מקסימום רוחב פס של 500 מגה-ביט לשנייה (Mbps) (המבטאת את כמות הנתונים המקסימלית שניתן להעביר בזמן מסוים), החיבור לא יגיע למהירויות של גיגה-ביט (Gbps), גם אם הראוטר שבחרתם הינו המהיר ביותר בשוק. ההמלצה היא לבצע בדיקת מהירות גלישה, כדי לוודא שאתם אכן מחוברים לאינטרנט סיבים ואז לרכוש ראוטר סיבים אופטיים שיוכל לתת את המענה הטוב ביותר.
  • שימו לב שאותות אלחוטיים רגישים להפרעות ממכשירים אחרים שמחוברים, ויכולים להיחלש אם קיימים קירות ומכשולים רבים ביניכם לביו הראוטר – לרוב, הדרך היחידה להגיע למהירויות הטובות היותר, היא על ידי חיבור הראוטר באופן ישיר ליציאות  ה-Ethernet.
  • מהירות הגלישה עלולה להיתקע במידה והמכשירים המחוברים הם בעלי טכנולוגיית Wi-Fi ישנה יותר – במילים אחרות, אם אתם עדיין עובדים על מחשב נייד משנת 2012, אל תצפו שהוא יפעל בצורה קסומה במהירות המרבית, אפילו עם נתב סיבים אופטיים של פרטנר. המלצתנו היא להחליף ולעדכן את כלל המכשירים כדי שתוכלו להינות מהטכנולוגיה החדישה ללא עיכובים.

ראוטר הסיבים האופטיים החדש של פרטנר

עכשיו, לאחר בדיקת מהירות גלישה שביצעתם בביתכם, כשברור שאתם יכולים להינות מראוטר סיבים אופטיים ולשדרג באמצעותו את חייכם ופעילותכם היום יומית, נותר רק להחליט מהיכן לרכוש ראוטר זה. הראוטר של פרטנר יכול לענות על כלל דרישתכם ולהתאים באופן מקסימלי למהירות ולתוכנית הגלישה שברשותכם.

התקשרו עוד היום, כדי לברר, לרכוש ולשאול את כל אותן שאלות שמעניינות אתכם, וכדי להתחיל להינות מהעתיד.

ראוטר סיבים האופטיים החדש של פרטנר >>>