אחד מהחידושים של השנים האחרונות בעולם האינטרנט הישראלי הוא אינטרנט על גבי תשתית סיבים. אותו "אינטרנט על גבי תשתית סיבים" וההבטחות הרבות אשר עומדות מאחוריו גורמים ללא מעט אנשים להתלבט האם להמשיך להשתמש באינטרנט הרגיל "הישן והטוב" (המבוסס על תשתית DSL) או לתת צ'אנס לדור החדש של עולם האינטרנט ולבחור בתשתית סיבים.

טכנולוגיית הסיבים האופטיים – קווים לדמותה

סיבים אופטיים הינם חוטים דקיקים, גמישים ושקופים העשויים לרוב מזכוכית ומאפשרים להעביר דרכם קרינת אור מקצה אחד לשני. פעולת הסיבים האופטיים מבוססת על עקרון אשר נקרא "החזרה גמורה". הסיבים מורכבים מליבה וממעטפת, כאשר מקדם השבירה של הליבה הינו גבוה יותר מזה של המעטפת – מה שגורם למעשה, ללכידת קרני האור בתוך הסיבים ומאפשר להן לנוע לאורך הסיב גם במקרים של פיתולים או פניות.

לסיבים שכבת הגנה העשויה מפלסטיק, אשר תפקידה להגן עליהם מפני מכות, שריטות ומפגעים אחרים.

טכנולוגיית הסיבים האופטיים מאפשרת ליהנות מאינטרנט איכותי ומהיר, מה שמאפשר לה להציע פתרונות לבעיות המהוות את נחלתם של משתמשים רבים כגון: הפרעות שונות בשיחות הוידאו (כמו טשטוש), קשיים בצפייה רציפה בשירותי הסטרימינג, זמני תגובה איטיים במשחקי אונליין ועוד.

אם רוצים לבחון את היתרונות של הסיבים האופטיים במושגים מעולם האינטרנט, ניתן לעשות זאת בצורה הבאה:

  • מהירות הגלישה – מהירות הגלישה באינטרנט על גבי תשתית סיבים הינה גבוהה במיוחד – הן מהירות ההעלאה והן ההורדה.
  • רציפות הגלישה – תשתית הסיבים מאפשרת רציפות ויציבות גלישה חזקות ואיכותיות.
  • אבטחת מידע – תשתית הסיבים מהווה כאופציה היעילה ביותר להגנה על נתונים אשר עוברים דרכה.
  • עמידות גבוהה – הסיבים עמידים מפני לחות ורטיבות, כך שהפרעות חיצוניות הנובעות ממזג האוויר לא פוגעות ביכולות שלהם לעביר מידע.

כמובן, שבכדי ליהנות מכל היתרונות ואף למקסמם חשוב לבחור בתבונה חברה המספקת אינטרנט על גבי תשתית סיבים מומלץ ואיכותי.

מצטרפים לרשת הסיבים של פרטנר המאפשרת אינטרנט במהירות שיא>>

אז מי יכול ליהנות מאינטרנט על גבי תשתית סיבים?

רבים מהאנשים אשר נחשפים ליתרונות הרבים של תשתית סיבים, מבקשים גם ליהנות מהם בפועל ולהתחבר לתשתית. יחד עם זאת, נכון לשנת 2022 עדיין לא כולם יכולים ליהנות מאותם היתרונות הטמונים בחיבור לתשתית סיבים – החדשות הטובות שרשתות סיבים מתפרסות בעוד ועוד ערים ורחובות. למעשה, גם בימים אלו, חברות המספקות אינטרנט על גבי תשתית סיבים עושות את מלאכתן ופועלות בכדי שעוד ועוד אנשים יוכלו ליהנות מאותם היתרונות.

בכדי לבדוק אם אתם נמנים על ברי המזל שכבר יכולים ליהנות מאינטרנט על גבי תשתית סיבים, ניתן לבצע הליך פשוט של בדיקת סיבים אופטיים לפי כתובת המגורים – הבדיקה יכולה להתבצע מול החברה אשר מספקת תשתית סיבים או דרך רשת האינטרנט.

אינטרנט על גבי תשתית סיבים לעומת אינטרנט רגיל

ישראל אומנם נחשבת לאומת ההייטק ומתגאה בלא מעט חידושים טכנולוגיים. יחד עם זאת דווקא בכל מה שקשור לנושא של תשתית אינטרנט, עד שכנסה האינטרנט על גבי תשתית סיבים לתמונה, מדינתנו הקטנה לא עמדה בציפיות ממנה.

כיום, הרוב המוחלט של תושבי המדינה יכול ליהנות מתשתית אינטרנט רגילה (DSL). יחד עם זאת, אותה תשתית DSL פרוסה על גבי כבלים אשר עשויים מנחושת ונחשבים למוגבלים בכל מה שקשור למהירות הגלישה.

מהירות החיבור יכולה להשתנות בין רחוב לרחוב ומושפעת במידה רבה מהמרחק של ארון התקשורת המרכזי וכמובן מאיכות התשתית.
בנוסף, מכיוון שבערי ישראל יש גם לא מעט בניינים משותפים אשר חלקם מאכלסים עשרות רבות של דיירים (שרובם גם גולשים באינטרנט), העובדה שכל אותם הדיירים חולקים ארון תקשורת אחד גורמת גם היא לאיטיות בגלישה.

מהסיבות הללו, לא מעט אנשים אומנם משלמים על חבילה עם מהירות גלישה גבוהה אך בפועל מקבלים מהירות גלישה נמוכה.

מצטרפים לרשת הסיבים של פרטנר המאפשרת אינטרנט במהירות שיא>>

כדי להבין בצורה מעמיקה יותר את ההבדלים בין אינטרנט על גבי תשתית סיבים לאינטרנט רגיל, ניתן לכמת את הנתונים למספרים: בעוד שחוטי נחושת של האינטרנט הרגיל, מסוגלים לספק מהירות העלאה הנעה בין 5 ל-12 מגה ביט לשנייה ומהירות הורדה אשר לא עולה על 100 מגה בייט, באינטרנט על גבי תשתית סיבים מהירות ההעלאה יכולה להגיע לעד 100 מגה בייט ומהירות ההורדה מגיעה גם ל-1 ג'יגה בייט (החבילות של אינטרנט על גבי תשתית סיבים נעות בין מהירות של 200 מגה עד כאמור, למהירות של 1000 מגה (1 ג'יגה) – שזה אומר שגם במהירות ההורדה וגם במהירות ההעלאה מדובר במספרים הגבוהים פי כמה.

אינטרנט על גבי תשתית סיבים טומן בחובו יתרון נוסף שחשוב להכיר והוא העובדה שהסיבים מגיעים לכל דירה בנפרד. מה שזה למעשה אומר זה שהדיירים לא באמת חייבים לחלוק את התשתית עם הדיירים האחרים באותו הבניין ויכולים ליהנות מתשתית אינטרנט פרטית ואישית.

חווית גלישה מותאמת תקופה

האינטרנט הרגיל שידרג ושיפר משמעותית את החיים של כולנו ואין ספק שגם הוא עבר לא מעט שדרוגים ושיפורים לאורך השנים – ועל זאת, אנחנו כמובן חייבים לו (ולעומדים מאחוריו) תודה גדולה.
יחד עם זאת, מאז כניסתו של האינטרנט לחיינו הוא עבר לא מעט שיפורים ושדרוגים וגם הציפיות שלנו כצרכני אינטרנט עלו בהתאמה – למעשה, על מחקרים בכל בית אב בעולם המערבי, פועלים בו זמנית בין 10 ל-30 מכשירים המחוברים לרשת האינטרנט.

כך יוצא שכיום לא מעט אנשים אשר משתמשים באינטרנט רגיל מתלוננים על: שיחות וידאו שנתקעות או מתאפיינות באיכות ירודה (בתקופת הקורונה והסגרים, דבר זה יצר פגיעה ביכולת של אנשים לעבוד מהבית), קושי לשחק במשחקי רשת מסוימים (קושי המהווה בעיקר את נחלתם של הגיימרים), קושי בצפייה בסרטים ובתוכניות באופן רציף בשירותי סטרימינג, או תחושה שברגע שמספר בני משפחה גולשים ברשת בו זמנית זה מרגיש "אחד על חשבון השני" – כך שאם אחד מבני המשפחה הוא גיימר, השני רוצה לצפות בנטפליקס והשלישי בדיוק מנהל שיחת זום, סביר להניח ששלושת בני המשפחה לא יצליחו להשיג את מטרתם ברמה המצופה.

מהסיבה הזאת, אינטרנט על גבי תשתית סיבים בהחלט יכול לשדרג במידה רבה את חייהם של צרכני האינטרנט – ומכיוון שכולנו נמנים כיום על אותם הצרכנים, ניתן לומר שבכוחו לשדרג את החיים של כולנו.

מצטרפים לרשת הסיבים של פרטנר המאפשרת אינטרנט במהירות שיא>>