שמירת מידע ופרטיות

בימים אלו בהם הרשת גועשת בעקבות מתקפות סייבר בלתי נגמרות שרק מעצימות מדי יום, על כל גולש וגולשת לשמור ולהגן על המידע והפרטיות שלו. הרגלים אישיים, התנהגויות או פעילויות שצילמתם או העליתם למדיה החברתית, יישארו שם לנצח ועלולים להיחשף למבצעי הונאות, לשמש לגניבת זהות ולפעמים אף לסכן אתכם בפגיעה פיזית בידי אנשים זרים. ככל שישנם יותר ויותר גולשים ומשתמשים ברשת האינטרנט באמצעות מכשירים שונים, החל ממחשבים ביתיים ועד מכשירים ניידים, סיכונים אלה ונוספים הולכים וגדלים.

הגבלת המידע האישי והמקצועי

כדי שתוכלו להבטיח גלישה בטוחה ברשת, עליכם יהיה לשמור על המידע האישי והמקצועי -מוגבל. מעסיקים, לקוחות פוטנציאליים, אנשים זרים ואף חלק מהחברים שלכם לא צריכים לדעת את העבודות המדויקות לגבי מצב הקשרים האישיים שלכם או לגבי הכתובת המדויקת של מקום מגוריכם. הם כן צריכים לדעת על המומחיות והרקע המקצועי שלכם, וכיצד ניתן ליצור איתכם קשר. אנו בטוחים שלא הייתם מוסרים מידע אישי גרידא לזרים, כך שאין סיבה למסור אותו למיליוני הגולשים באינטרנט.

הקפדה על הפעלת הגנות פרטיות

חשבו היטב באילו פלטפורמות אתם מפרסמים ובדקו בשבע עיניים את הסכמי הסודיות והביטחון עליהם אתם חותמים ואותם אתם מאפשרים בפלטפורמות החברתיות השונות. משווקים אוהבים לדעת עליכם הכל, וכך גם האקרים. אלה ואלה יכולים ללמוד הרבה מהאתרים אליהם אתם גולשים ומהשימוש שלכם במדיה החברתית. אתם יכולים לקחת אחריות על המידע המפורסם ולשפר כל הזמן את הגדרות הפרטיות. לפעמים קשה למצוא הגדרות אלה (במכוון) מכיוון שהחברות רוצות לקבל את המידע האישי שלכם למטרות שיווקיות. לשם גלישה בטוחה ברשת, ודאו שהפעלתם את הגנות הפרטיות הללו והם מופעלים באופן תמידי.

מצטרפים לCyberGuard – שירות הגנה רישתי לגלישה בטוחה באינטרנט>>

הימנעות מדליפת מידע, אתרים פוגעניים ווירוסים

אם לשם הדוגמא סביר להניח שלא הייתם בוחרים ללכת בשכונה מסוכנת, כך אל תבקרו באתרים מסוימים ברחבי האינטרנט, אשר ניתן להבחין בסכנה הטמונה בהם למרחוק. פושעי סייבר עלולים להשתמש בתוכן מפחיד כפיתיון, מכיוון שהם יודעים שאנשים מתפתים לפעמים לתוכן מפוקפק. עם זאת, לא הכל כל כך קל. האינטרנט מלא במלכודות שקשה לראות, שבהן מספיק רק קליק רשלני אחד שעלול לחשוף נתונים אישיים או להדביק את המכשיר שלכם בתוכנה זדונית.

שמירה על חיבור אינטרנט מאובטח

מומחי אבטחת סייבר מודאגים תמיד מ"נקודות קצה" – כלומר מאותם המקומות שבהם הרשת הפרטית מתחברת לעולם החיצון. נקודת הקצה היא הנקודה הפגיעה ביותר, כאשר למשל יוצאים עם הלפטופ ומתחברים לרשת וויפי חיצונית ללא אבטחה, או כאשר הרשת הביתית אינה מאובטחת די הצורך. כדי להקפיד על גלישה בטוחה באינטרנט, ודאו שהמכשיר שלכם מאובטח, וכאשר יש ספק, המתינו לרשת מאובטחת יותר, לפני שתספקו לאתר מסוים את מספר חשבון הבנק שלכם

הגנה מפני וירוסים מזיקים

עליכם להיזהר במה שאתם מורידים, בין אם מדובר על אתרים שונים למחשב ובין אם מדובר על אפליקציות המיועדות לטלפון הסלולרי. המטרה העיקרית של פושעי סייבר היא להערים עליכם כדי שתורידו תוכנות זדוניות, או תוכנות שמנסות לגנוב מידע. בדרך כלל תוכנות אלו יוסוו וייראו כאתר או אפליקציה לגיטימית: משחק פופולרי, סקר, תוכנת מדידה ועוד כיד הדמיון הטובה. הכלל החשוב ביותר לשם גלישה בטוחה באינטרנט היא לא להוריד אתרים או אפליקציות שלא נראות לכם נכונות או אמיתיות. תוכלו להיעזר בפתרונות קיימים שונים, כמו cyberGuard של פרטנר, אשר מצליח לסנן ולחסום גישה לאלפי אתרים בעלי תוכן זדוני.

מצטרפים לCyberGuard – שירות הגנה רישתי לגלישה בטוחה באינטרנט>>

בחרו סיסמאות שאינן זכירות או טריביאליות

סיסמאות עלולות להיות בעייתיות, הן משום שקשה לחשוב כל הזמן על סיסמא חזקה וטובה והן משום שכאשר בוחרים דווקא בסיסמא הזכירה יותר, היא עלולה לפגום באבטחה ולמנוע גלישה בטוחה באינטרנט. הבעיה עם סיסמאות היא שאנשים נוטים לבחור סיסמאות שקל לזכור (כגון "סיסמה" ו-"123456"), שגם לגנבי סייבר קל לנחש. בחרו בסיסמאות חזקות שקשה יותר לפושעי הרשת לגלות. תוכנת מנהל סיסמאות יכולה לעזור לכם לנהל סיסמאות מרובות כדי שלא תשכחו אותן. סיסמה חזקה היא סיסמה ייחודית ומורכבת באורך של לפחות 15 תווים, המשלבת אותיות, מספרים ותווים מיוחדים.

וודאו כי האתרים מאובטחים ואמיתיים

בכל פעם שאתם מבצעים רכישה באינטרנט, עליכם לספק פרטי כרטיס אשראי או חשבון בנק. פושעי הרשת מעוניינים בדיוק בנתונים אלה, לכן עליכם לוודא שתספקו מידע זה רק לאתרים בעלי חיבורים מאובטחים ומוצפנים. ניתן לזהות אתרים מאובטחים על ידי כתובת URL שמתחילה ב-https: (ה-S מייצג את האבטחה), במקום פשוט http . אתרים אלה עשויים גם להיות מסומנים בסמל מנעול ליד שורת הכתובת. בכל מקרה, התקינו על מחשבכם את פתרון ה- cyberGuard של פרטנר, כדי שתרגישו מוגנים יותר.

טיפים נוספים לאבטחת גלישה בטוחה באינטרנט לילדים

עד כמה שאנו, כמבוגרים, צריכים לשמור על עצמנו מפני הסכנות המדוברות שנזכרו במאמר זה, הסכנה האורבת לילדים עלולה להיות גדולה יותר. הילדים, אשר נחשפים לאינטרנט מגיל צעיר מאד, נדרשים להתגונן מפני סכנות שונות, שבחלקן הם אף אינם מודעים להם, ולכן עלינו המבוגרים מוטלת האחריות הן להזהיר וליידע אותם על הסכנות השונות, והן לפעול באופן אקטיבי כדי למנוע אותם. כך למשל, ילדים עלולים לגלוש לאתרי אינטרנט העוסקים בתוכן מבוגרים כמו אתרי פורנוגרפיה, הימורים, אלימות ועוד, הם עלולים להיות חשופים לבריונות ברשת ולשיימינג עקב מידע פרטי שהעלו, ולהישאב למסך לזמן ממושך עד כדי התמכרות. כדי למנוע זאת ולוודא גלישה בטוחה באינטרנט לילדים, תוכלו להסתייע במגוון הפתרונות המוצעים על ידי פרטנר, ובהעלאת המודעות של ילדכם.

מצטרפים לCyberGuard – שירות הגנה רישתי לגלישה בטוחה באינטרנט>>

הגבילו את מגוון האתרים אליהם הילדים חשופים

השתמשו בבקרת הורים כדי להגביל את הגישה לאתרים שונים הן מהטלפון והן ממחשב הילדים, במיוחד כאשר מדובר על ילדים צעירים יותר.

בדקו את הגדרת הפרטיות במכשירי הילדים

תוכלו לוודא שכל החלונות הקופצים חסומים, להשבית חיבורים אוטומטיים וגישה לפרסומות שונות.

למדו את הילדים להיזהר מכניסה לאתרים שמציעים דברים

העלאה למודעות לגבי אתרים "שנראים טוב מדי" נכונה לא רק לשם אספקת גלישה בטוחה באינטרנט לילדים אלא זהו לקח שכולם צריכים ללמוד מוקדם. אם זה נראה טוב מכדי להיות אמיתי, כנראה שזה אכן כך. הסבירו לילדים גם שתוכנה תקולה או שאינה אמינה יכולה לבלבל את המחשב או הטלפון שלהם בצורה כל כך משמעותית עד כדי חוסר יכולת להשתמש בהם שוב.

הזהירו את הילדים לא ללחוץ על קישורים

קישורים, מכל סוג שהוא הינם סכנה אשר עלולה להעלות ביוקר, בין אם הם מגיעים בדוא"ל ממישהו שהם לא מכירים ובין אם מופיעים וצצים על מודעות בדפדפן או בטלפונים שלהם. וודאו שהילדים יודעים כיצד לכבות את חלונות הדפדפן במהירות אם קורה משהו בלתי צפוי, כגון תחילת הורדה, תוכן לא הולם או טקסטים מאדם זר שמופיעים פתאום. החשוב מהכל הוא לבקש ולהפציר בהם לספר לכם כל מה שקורה.

אל תקלו ראש בסכנות האורבות ברחבי רשת האינטרנט, ובהשפעותיהם עליכם, ובבקשה אל תחשבו שלכם זה לא ייקרה. הסכנות קיימות, והאיומים לצערנו רק הולכים ומתגברים מדי יום ומתפתחים בהתאם. חישבו תמיד על האפשרויות הרבות הקיימות בכל פעולה והתקינו עוד היום את מנגנוני ההגנה ההכרחיים, שחשבנו שיכולים לסייע לכם.

מצטרפים לCyberGuard – שירות הגנה רישתי לגלישה בטוחה באינטרנט>>