(Drake – In My Feelings – (KIKI! DO YOU LOVE ME

אף אחד כבר לא מדבר על השיר עצמו, אלא רק על ״אתגר הקיקי״ שנולד בהשראת אושיית האינסטגרם שיגי וגרם לרבים (סלבס, רקדנים, אנשים רגילים ואפילו השר משה כחלון) לקפוץ מחוץ למכונית נוסעת ולהתחיל לרקוד. ויל סמית׳ היה זה שקבר לכולם עם וידאו מושקע בו הוא מטפס על גשר השלשלאות בבודפשט ומשחזר את התנועות. דרייק גם הוא ושחרר קליפ לשיר הכולל מחווה לאתגר ואפילו את שיגי עצמו. הקליפ הגיע לכ-34 מיליון צפיות תוך יומיים ודרייק כבר הודה לשיגי שהפך את השיר שלו ללהיט הויראלי של הקיץ.

סטטיק ובן אל – גומיגם

מה יותר קייצי-ישראלי משיר שמפמפם בחזרתיות ״גומיגם גם גם גם ושוקו בו בו בו בו״? שום דבר כנראה. ״גומיגם״ הוא הסינגל העשירי של צמד הפופ והוא מאיים להשתלט לחלוטין על קיץ 2018. השיר (והקליפ המושקע) עברו את רבע מיליון הצפיות ביו-טיוב בפחות משש שעות (נכון לכתיבת שורות האלה הווידאו עומד על 2 מיליון צפיות). השמחה קצת התקלקלה כשנמצאו קווי דמיון ל-"Abusadamente" שיר של הצמד הברזילאי MC Gustta e MC DG. אנחנו אגב, חשבנו שמדובר בשת״פ עם נסטלה (גומיגם) אבל מסתבר ששוקובו שייך בכלל לשטראוס.

Cardi B, Bad Bunny & J Balvin – I Like It

לקארדי בי יש הרבה להיטים בקיץ 2018, אבל השילוב הכיפי בי טראפ לסלסלה גרם לנו לבחור בשיר הזה. קארדי בי היא כנראה הראפרית-זמרת הכי כיפית שאנחנו מכירים. תקופת הילדות והנעורים של קארדי לא הייתה פשוטה (בין השאר אלימות במשפחה ועבודה כחשפנית), ובגלל חיתוך הדיבור שלה נבאו שהיא לעולם לא תצליח. אבל קארדי בי לא נכנעה, ועד היום לא דופקת חשבון לאף אחד (מספיק לעקוב אחריה באינסטגרם כדי להבין על מה אנחנו מדברים). האלבום המושלם שלה "Invasion of Privacy" שיצא מוקדם יותר השנה הוא ניצחון מדהים.

עומר אדם – אוהבת אותי אמיתי

כוכב העל של המוזיקה הישראלית, פתח את הקיץ עם בלדה מרגשת ״אוהבת אותי אמיתי״, רגע לפני שהופיע באצטדיון סמי עופר ומכר 30 אלף כרטיסים (בשעה!). את השיר כתבו, הלחינו, עיבדו והפיקו מוזיקלית תמר יהלומי ויונתן קלימי (כתבו ויצרו גם את ״חיים שלי״ של עדן בן זקן)

דודו פארוק

אז את החלק הזה בחרנו להקדיש לא לשיר ספציפי, אלא לתופעה החמה של קיץ 2018: דודו פארק (השם האמיתי שמור במערכת) דמות פארודית-גזענית על ערס. נערים התחפשו אליו בפורים האחרון, יש לו שורת קליפים עם מיליון צפיות ומעלה, הופעות שמרגישות כמו טקס פגאני ומנעד קהלי רחב – מבני-נוער מהפריפריה ועד תל-אביביים-היפסטריים. אפשר להגדיר את המוזיקה שלו כ׳טראפ-מזרחי׳ ויש משהו מושלם בחיבור של  שני הז׳אנרים האלה. למעשה, אנחנו קצת בהלם שזה לא נעשה לפני (ולא, הסימפול של סאבלימינל לזוהר ארגוב לא מספיק)