לפני שנגיע ליום השמח בשנה, עצתנו, קודם כל ולפני הכל – חיסכו את התורים בקניונים ותקנו תחפושות באינטרנט. זה הדבר הכי שפוי שאתם יכולים לעשות עבור עצמכם. באמת. אנחנו נחרדים רק מהמחשבה על הימים בהם לא היתה ברירה והיינו חייבים להדחס ולהמעך בחנויות עם כל מי שנזכר ברגע האחרון שחסרה לו פיאה ג׳ינג׳ית (בילבי) או בלונדינית (אלזה) או שחורה (מואנה) הבנתם את הפואנטה… הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתארגן לקראת פורים שנמצא כבר ממש מעבר לפינה

איך לקנות תחפושת מושלמת אונליין?

1. קניית תחפושות אונליין מאתרים בחו"ל

בשלב זה כבר לא כדאי להזמין תחפושות מאתרים בחו"ל, מכיוון שיש סיכוי טוב שהן לא יגיעו עד החג. יחד עם זאת, יש אתרים שמתחייבים שהפריטים יגיעו תוך מספר מסוים של ימי עסקים. בדרך-כלל מדובר באתרים שעובדים עם חברות משלוחים גדולות כמו UPS או DHL. סביר שאז גם תדרשו לשלם סכום גבוה מהרגיל עבור המשלוח (מצד שני, מחיר התחפושת יהיה בדרך כלל זול יותר מתחפושת דומה בארץ).

2. כלל ברזל להזמנת תחפושות אונליין מאתרים בחו"ל (וקניות בכלל)

עבור הזמנה שערכה עולה על 75$ תדרשו לשלם 17% מע״מ. מעל 500$ תדרשו לשלם גם מכס. לפני קניית תחפושת באינטרנט, בדקו במחשבון ההמרה את הסכום בדולרים. באתרים עם חנויות מבוזרות כמו אלי אקספרס – תדרשו לשלם 17% מע״מ רק במידה שהזמנתם ממוכר אחד בסכום של 75$ או יותר. במידה שביצעתם הזמנה בסכום גבוה מ-75$ ממוכרים שונים, לא תדרשו לשלם מע״מ (כל מוכר שולח את המוצרים שהוזמנו ממנו בנפרד).

3. ואם בכל זאת החלטתם להזמין תחפושות אונליין מאתרים בחו"ל…

תמיד תשלמו במטבע של האתר כדי להמנע מעמלות המרה גבוהות. למשל – באמזון בריטניה בפאונדים, באמזון ארה״ב בדולרים וגם באלי אקספרס בדולרים. שימו לב באיזה מטבע אתם משלמים. 

 

קניית תחפושת אונליין

קרדיט: Shutterstock

4. קניתם תחפושת באינטרנט ואתם לא מרוצים? בשביל זה כדאי לשלם תמיד ב-PayPal

מעבר לכך שתשלום ב-PayPal הוא שיטת תשלום בטוחה וגושפנקא לכך שבטוח להזמין מהאתר (PayPal משתפים פעולה רק עם אתרים מהימנים), במידה שתחזירו את התחפושת, PayPal יזכו אתכם על דמי המשלוח במסגרת התכנית שלהם "יש דרך חזרה".

5. הנחות ומבצעים

בהרבה מאוד אתרים, בארץ ובחו"ל, אם תרשמו לניוזלטר של האתר, תקבלו הנחה של 10%-15% על הרכישה הראשונה.

6. לא תמיד צריך לקנות תחפושת מלאה (מכף רגל ועד ראש)

תחפושות כמו כבאי, אחות, סופרמן, נועה קירל, דמויות מדיסני או מפורטנייט, לרוב דורשות רכישה של תחפושת מלאה. אבל לא חייבים ללכת עם הזרם, חישבו על הסרט או הסדרה שהכי אהבתם השנה, הקליפ האהוב עליכם מאז שאתם ילדים, או אושיה אחרת שאתם נושאים אליה עיניים ונסו להרכיב בעצמכם את התחפושת.

7. לא מצאתם רעיון לתחפושת?

תנו לגוגל לחפש עבורכם שמלה הזויה, בגד אוונגארדי או פשוט פריט שלא הייתם לובשים ביומיום, ריכשו פאה, תתאפרו יפה – והרי לכם תחפושת. אם ישאלו אתכם למה התחפשתם, תענו שאנחנו ב-2019 והגדרות זה דבר נזיל.

תחפושת לפורים 2019

קרדיט: Shutterstock

8. נחיתה באתר מוזר

עשיתם חיפוש בגוגל, מצאתם בול את התחפושת שאתם רוצים, אבל אתם לא מכירים את האתר. רגע לפני שאתם שולפים את האשראי ונותנים לאתר לא מזוהה את כל הפרטים האישיים שלכם, תעשו בדיקה אם בטוח לקנות בו. איך? בדקו שבשורת החיפוש מופיע הסימן secured. בדקו את פרטי "צור קשר" של האתר – היכן הם יושבים פיזית? האם יש מספר טלפון או מייל שדרכם ניתן ליצור קשר עם הצוות? אם האתר עורר את חשדתכם, תמיד אפשר להרים טלפון או לשלוח מייל ולבדוק מי נמצא בצד השני. כדי לקנות תחפושות באינטרנט בראש שקט וכדי לא ליפול קורבנות לחנויות מתחזות, פישינג או וירוסים, כדאי להצטרף לשירות cyberguard המספק הגנה מפני מתקפות.

חיבור מאובטח

לפרטים והצטרפות ל-CyberGuard>>

אז מאיפה כדאי להזמין?

שימו לב: בשלב זה של החודש, אנחנו לא ממליצים להזמין מאלי אקספרס, מכיוון שאי אפשר לדעת אם התחפושת תגיע בזמן.

אתר מעולה לתחפושות הוא halloweencostumes. אם תרשמו לניוזלטר, תקבלו 20% הנחה על הקניה הראשונה. לאתר יש אופציה (לא זולה אמנם) למשלוח אקספרס, כך שהתחפושת תגיע לפני החג.

-אתר האופנה טרמינל X הקים קטגוריה מיוחדת לפורים עם תחפושות יפות לבנים ולבנות. תמצאו שם בין היתר תחפושות לקיילי ג'נר וקים קרדשיאן האהובות על כותבי שורות אלה. בטרמינל X יש 10% הנחה לנרשמים לניוזלטר. אתם אתם סטודנטים – חפשו הנחות באתר באפליקציית istudent.

אפליקציית Shupperz – שופרז היא רשת חברתית של שופרים מצד אחד וקניינים מצד שני. השופרים והשופריות מתגוררים בניו יורק, ועושים עבורכם את הקניות. אתם עולים מולם בצ'ט באפליקציה, כותבים איזה פריט תרצו ומאיזו חנות (יש רשימת חנויות מפורטת באפליקציה). בשופרז מתחייבים לשלוח אליכם את החבילה עד 21 ימי עסקים. לכותבי שורות אלה החבילה הגיעה תוך שבוע. האם לקחת את הסיכון? לשיקולכן.

לילדים:

אתר קרטרס הישראלי – באתר תמצאו תחפושות מתוקות. כדאי מאוד לעשות חבר מועדון כדי להוזיל את עלויות התחפושות.

אתר babyshop הסקנדינבי – באתר תוכלו לקנות תחפושות יפיפיות (שתרצו לחמוד גם לעצמכם) – האתר משתמש בשירותי המשלוחים של UPS, מה שאומר שהחבילה תגיע תוך ימים ספורים.

לפרטים והצטרפות ל-CyberGuard>>