הבטחתם לעצמכם להתחיל לרוץ ולהיכנס לכושר אחרי החגים אבל לא ידעתם איפה להתחיל? רוצים לשפר את אימוני הריצה שלכם וזקוקים לעזרה? בין שלל הדברים המעולים שאפשר לעשות ב-2019 עם טלפון חכם תמצאו מאות אפליקציות שונות שיעזרו לכם לבנות תפריט מאוזן, לשמור על אורח חיים בריא – וגם לא מעט אפליקציות ריצה. אז מי יעילה? חברתית? מי מוזיקלית ומי תומכת בכם בכל צעד מהיר בדרך? רצנו לבדוק. כל האפליקציות נתמכות במכשירי אנדרואיד ו-iOS כאחד.

גם מסע של אלף קילומטר מתחיל בצעד אחד קטן

הסיבה שאנחנו כל כך אוהבים את אפליקציית הריצה Human היא בגלל שהיא ממלאת במוטיבציה, גם אם לא עשינו שום דבר במיוחד. האפליקציה עובדת ברקע ואומדת פעילות גופנית החל מהליכה, דרך ריצה ורכיבה על אופניים, ומנדנדת למשתמשים להשלים 30 דקות של פעילות מדי יום. מי שתחרותי וזקוק לתמריץ נוסף, ימצא אותו מנתונים של משתמשים סמוכים גיאוגרפית שמספקת האפליקציה.

למקומות, הורד, רוץ

מי שחשוב לו לדעת גם היכן, ולא רק כמה, ימצא את מבוקשו ב-Pacer. בדומה ל-Human גם אפליקציית ריצה זו עובדת ברקע, אך גם עוקבת אחר המסלול בעזרת GPS ומאפשרת לכם להצטרף לאתגרים קבוצתיים. שירות הפרמיום בעלות של 5 דולר לחודש, יקנה לכם גם גישה לתוכניות-אימון מקוונות.

קרדיט: Shutterstock

רצים בלי תירוצים

איך הופכים מבטטה-רובצת-על-כורסא לאנשים האנרגטיים האלו שרצים 5 ק״מ בתוך 8 שבועות? בעזרת אפליקציית הריצה C25K שמבטיחה לעזור לכם לעשות בדיוק את זה, בעזרת 3 אימונים שבועיים של 30 עד 40 דקות בלבד – כולל חימום ומתיחות. כדי לתת לכם קצת פוש, הפלייליסטים שלכם מסתנכרנים עם האפליקציה, וה-Zen Power Playlist שלה, כך מובטח, ״מגדילה את המוטיבציה ב-35%״. נשמע מבטיח – ומקיים.

Runkeeper: חוכמת ההמונים

עם למעלה מ-50 מיליון משתמשים ברחבי העולם – אפליקציית Runkeeper היא אחת הוותיקות והפופולריות ביותר בשטח. הגרסה החינמית כוללת מעקב אחר ריצות עם גרפים מעולים, אתגרים ויעדים, ממשק נעים ונוח והיא מתאימה למתחילים ומתקדמים כאחד. GPS שיעקוב אחרי המסלול שלכם יעזור לכם לחזור לנקודת ההתחלה גם בערים זרות, ובכל רגע נתון תוכלו לגשת לסטטיסטיקות שלכם גם מהווב.

Strava: לייק לבריאות

הם רצים ורוכבים: Strava מיועדת לכל הרצים, הרוכבות וחובבי נתוני שריפת הקלוריות באשר הם. אז אתן מוזמנות לקבוע לעצמכן אתגרים חדשים, ואתם מוזמנים לנטר את קצב פעימות הלב שלכם בעזרת השעון החכם – גם פירוט קצב ומסלול זמינים למשתמשים, כמו גם מפה אינטראקטיבית ואפשרות שיתוף ברשתות חברתיות.

NIKE+ RUN CLUB: רצים עם מוטיבציה

אחת מאפליקציות הכושר הוותיקות והמשובחות ביותר היא NIKE+ RUN CLUB של יצרנית ביגוד הספורט. עם ממשק מהמם שמתוכנן במיוחד למעקב אחר ריצות, וכשתגיעו ליעד תזכו לעידוד קולי של ספורטאיות וספורטאים מן הטובים בעולם שיברכו אתכם על ההישג. האפליקציה מסתנכרנת עם Spotify ואפליקציות מוזיקה אחרות, מה שהופך את החווייה ללא פחות ממושלמת.

קרדיט: Shutterstock

Runtastic: רצים לטווח ארוך

מעדיפים את הנעליים שלכם מתוצרת אדידס? חברת מוצרי הספורט הגרמנית רכשה את אפליקציית Runtastic  כבר ב-2016, והשנים רק עשו לה טוב. לצד כל מה שאתם מצפים למצוא באפליקציית ריצה, תוכלו ליהנות גם מתחזית מזג אוויר, ליצור תכנית פעילות גופנית שנתית, לעקוב אחר המדדים שלכם תוך כדי הריצה וגם להתחרות מול חברים.

!Zombies, run: לברוח מהזומבים ולשרוף קלוריות

מי שמרגיש שכל הרשימה הזו לא נוטעת בו את המוטיבציה המספיקה, שמוצא את הריצה כשלעצמה משעממת והאזנה למוזיקה לבדה אינה מספיק מרגשת, מי שזקוק לסיבה אמיתית כדי לנתק את שתי הרגליים מהקרקע בו זמנית, אולי ימצא את מבוקשו בבריחה מפני זומבים. עם Zombies, run! כל יציאה – להליכה, רכיבה או ריצה – מרגישה יותר כמו משחק מחשב קצת מפחיד, אבל האינטרוולים הכפויים האלו יחזקו לכם את השרירים, יפרישו אנדורפינים ויעשו לכם טוב לסיבולת הלב.