הרבה פיקסלים התעופפו ברחבי המרשתת בשנים האחרונות, מפתחים לכל מערכות ההפעלה יצרו עבור מיליארדי המשתמשים עשרות אפליקציות לעריכת סרטונים מכל הסוגים והמינים. אם תבצעו חיפוש בחנות האפליקציות שלכם, רוב הסיכויים שתרימו ידיים עוד לפני שתורידו אחת, פשוט כי השפע רחב ומבלבל. אז איך בוחרים?

לפני שאתם רצים להוריד את אחת מההמלצות המעולות שלנו, חשוב לוודא שהאפליקציה לעריכת סרטונים שבחרתם מתאימה למערכת ההפעלה שלכם. איך? פשוט בודקים אם היא קיימת בחנות. מומלץ לעיין קצת יותר לעומק בתיאור המצורף לכל אפליקציה, אבל תהיו רגועים, כי לפחות את ביקורות הגולשים כבר קראנו בשבילכם. שימו לב היכן נשמרים הסרטונים, במכשיר עצמו או בענן, בעיקר אם אתם רוצים לפעמים לערוך אוף-ליין. אם אתם זקוקים לתמונה המלאה על מסך גדול יותר, בדקו האם קיימת אפשרות להתקין את האפליקציה גם על טאבלט או מחשב.

בקיצור – כל האפליקציות שלפניכם חינמיות, אבל קחו בחשבון שלעתים הכלים המתקדמים יותר בתוכן כרוכים בכל זאת בתשלום.

קרדיט: Shutterstock

אפליקציות לעריכת סרטונים למשתמשי אפל

iMovie – חנות התפוחים

אפליקציית iMovie מבית אפל היא הפתרון הפשוט והמושלם לעריכת סרטונים – כל עוד יש לכם אייפון כמובן. האפליקציה מבוססת על תוכנת עריכת הווידאו הוותיקה והמופלאה שמיועדת למחשבים מבית אפל, בגרסה בעלת ממשק נוח למובייל ושלל אפשרויות, ביניהן: הוספת כותרות, משחק בין מהירויות, הוספת מעברונים וכמובן – הוספת פסקול להשלמת האווירה. iMovie מתאימה גם לעריכת סרטונים למתחילים.

הכי אהבנו: את האפשרות ליצור סרטון כקדימון לסרט אמיתי. ניתן להוריד ב-App Store של אפל.

Enlight Videoleap  – ויהי אור, מצלמה, אפקטים, אקשן

Enlight Videoleap היא אפליקציה לחיבור סרטונים מתוצרת Lightricks הישראלית, שמאפשרת לבעלי אייפון לערוך וידאו בכלים מתקדמים. מה למשל? הוספת שכבות וידאו מרובות, תכונת ה-Chroma Key שמדמה טכנולוגיית מסך ירוק, התאמות צבע ועוד תכונות מדליקות נוספות. האפליקציה החינמית, שזכתה במספר תארים, מגיעה בגרסה ללא תשלום וגם בגרסת Pro, עם אפשרות בחירה בין מנוי חודשי, שנתי או חד-פעמי.

הכי אהבנו: את מאגר הצילומים המובנה.

אפליקציות למשתמשי אנדרואיד

FilmoraGO  – ערוכה לערוך כל דבר

עם אפליקציית FilmoraGO תוכלו לערוך סרטונים לא רק מתיקיית התמונות שבסמארטפון שלכם, והיא מאפשרת חיבור גם לאלו שהעלתם לחשבון הפייסבוק או האינסטגרם. האפליקציה מאפשרת למשתמשים לשנות את סדר הסרטונים המוצגים, להוסיף אפקטים, לעטוף את הכל ב״ערכת נושא״ לטעמכם, וכמובן – לשתף בקלות עם החברים.

הכי אהבנו: את האפשרות להקליט קריינות לתוך הסרטון ישירות.

קרדיט: Shutterstock

Powerdirector  – למתקדמים

אפשרות מתקדמת יותר למשתמשי אנדרואיד היא אפליקציה לעריכת סרטונים Powerdirector, שמציעה ממשק קל לעבודה מחד, ואפשרויות מקצועיות מאידך. המשתמשים מוזמנים לשחק עם כותרות בגופנים מגניבים, סטיקרים, להפוך את כיוון הווידאו, להוסיף מעברים יצירתיים ואפילו להוסיף כתוביות עם קרדיטים לכל מי שצריך בסיום. הגרסה החינמית מגיעה עם סימן מים, ממנו תוכלו להיפרד – ולקבל בתמורה תכונות נוספות – בעבור כמה שקלים.

הכי אהבנו: את ה-Pic&Video Collage Maker. נסו ותהנו.

את כל האפליקציות הללו ניתן להוריד ב-Google Play של אנדרואיד.

ללא הבדלי דת, צבע ומערכות הפעלה: אפליקציות למכשירי אנדרואיד ואפל

Quik  – עושה בשבילך את העבודה

עם אפליקציית Quik תוכלו ליצור סרטונים ממש מעולים בכמה צעדים פשוטים. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לבחור את התמונות והסרטונים שאתם רוצים לשלב, ו-Quik תיצור עבורכם סרטון. אתם יכולים להוסיף גם קבצים שצילמתם ב-GoPro, לבחור מבין למעלה מ-20 ערכות נושא, לשחק עם המהירות, להוסיף פסקול ולשמור את התוצאה באיכות גבוהה.

הכי אהבנו: את הסנכרון האוטומטי של המעברים לצלילי המוסיקה.

Cute Cut  – חמודה כשמה

על אפליקציה לעריכת סרטונים Cute Cut  נמליץ למי שגם יודע לצייר. האפליקציה מציעה ממשק ידידותי למשתמש שתומך במצבי אורך ורוחב, אבל גולת הכותרת היא האפשרות לצייר על הסרט. אתם מוזמנים להיעזר בעשרות כלי-ציור ומברשות מיוחדות ליצירת אפקטים, הכל כדי שהסרט שלכם יהיה לא פחות ממרהיב.

הכי אהבנו: את האפשרות לצייר את הסרט כולו.

 

פעם היו לנו אלבומי תמונות שבהם אגרנו זיכרונות, עדיין נוכל כנראה למצוא אותם בבית של ההורים שלנו. בימינו, כל אלבומי התמונות שלנו הם אלבומים בטלפון, אך בדיוק כמו האלבומים של ההורים – גם הם יהפכו לזיכרונות מתוקים יום אחד. לכן חשוב שנמצא גם דרכים לשמור את המדיה שלנו בשירות אחסון בטוח בענן כמו MyBox, כדי שסרטון יום ההולדת שהפקנו לאמא הבוקר, יוכל להפוך לזיכרון יקר ערך ולא יאבד מחר – והאמת גם כדי שלא יתפוס לנו הרבה מקום בטלפון. זהו, עכשיו אתם בפירוש ערוכים לערוך כל דבר. כשתהיו קוונטין טרנטינו הבא, תזכרו אותנו.