אם יש משהו אחד שהישראלים אוהבים במיוחד זה לטוס לחו"ל. בין אם מדובר בחודשי החגים, בחופש הגדול, בחורף לחופשות הסקי, ביום האהבה, הנישואין, ההולדת ובסתם ימים של חול – אם יש הזדמנות לחו"ל, הישראלים יקפצו עליה.
אז אם אתם חלק מאלו ששפר עליהם מזלם והולכים להעביר את הזמן הקרוב אי שם ברודוס, בתאילנד או בעיר אירופאית קלאסית, הנה ההזדמנות שלכם לעשות את זה דיגיטלי, טכנולוגי, פשוט ומדויק. האפליקציות הבאות יעזרו לבנות טיול בחו"ל של אלופים.
רק חשוב לזכור שבשביל שקט נפשי והתקלות רגעיות כדאי להיערך מראש עם חבילת גלישה, כדי שלא תתקעו פתאום באמצע היער השחור ותגלו שאין לכם wifi ולא תקשורת סבירה עם העולם.

DETOUR: האפליקציה שתעזור לכם לטייל בחו"ל כמו המקומיים

תיירות זה עניין של טרנדים, ובשנים האחרונות נראה שהתייר הממוצע לא באמת רוצה להרגיש כמו תייר, אלא כמו מקומי שחי את המקום כבר שנים ומכיר את הקפה הטוב בשכונה.
וכך קמו לאחרונה לא מעט אפליקציות לחו"ל שמאפשרות למטייל, בווריאציות שונות, לחוות את היעד כמו מקומי כי על אף שיש קסם בלעמוד בתורי הענק לאטרקציות התיירותיות הגדולות, הכי כיף בחו"ל זה לדמיין שאנחנו גרים שם.
למי שחשקה נפשו בטיול אותנטי עם חבר מקומי שיציג לו את המקומות החבויים השווים ביותר, על אף שאין לו אף חבר מקומי, אפליקציית detour נולדה במיוחד בשבילו.
האפליקציה מחברת בין התייר לאחד מתושבי המקום, שנותן לו סיור קולי ברחבי העיר. הסיור מתמקד באתרים שלא כתובים במדריכי התיירים וכך תוכלו להגיע למקומות שאחרים לא כמו, למשל, לבקר בצד הפחות חוקי של גבעת מונמרט בפריז.
לצד זאת, מציעה האפליקציה סיורים נקודתיים עם בעלי שם או מפורסמים בתחומם כמו למשל סיור של שף מרקוס סמואלסון בין מסעדות ותרבות האוכל בהארלם, ניו יורק; או לחוות את רובע שרלוטנבורג בברלין דרך עיניו של צייר, בתקופת שנות ה-20 של המאה הקודמת.

Cool cousin: הבן דוד המגניב שלך בברלין

אפליקציה לחו"ל נוספת שמתחברת לטרנד של "מטיילים כמו מקומיים". ה-Cool Cousin ובתרגום חופשי "בן דוד מגניב", היא אפליקציה שמאגדת בכל עיר מקומיים שונים בגילאים ועם תחומי עניין שונים שממליצים בהתאם להעדפותיהם האישיות על בילויים, מסעדות, מקומות לראות, אטרקציות, גלריות וכו'. התייר יכול לבחור בן דוד (או בת דודה או כמה) שדומה לו בתחומי העניין או בגיל כך שכנראה המלצותיו יקלעו לתחביביו.
האפליקציה מאפשרת לצפות בהמלצות כנקודות על המפה או כרשימה, לסנן המלצות בהתאם לקטגוריות וגם ליצור קשר במסרון עם הבן דוד הנבחר ולקבל תשובות לשאלות שעולות לו תוך כדי הטיול.
ורק נציין שבנוסף לכל הטוב הזה, גם מדובר בגאווה ישראלית. האפליקציה הזו היא כחול לבן לגמרי. כל אחד מכם גם יכול לבקש להיות בן דוד בעיר מגוריו, יש המון מה לראות בפתח תקווה, לא חבל שתיירים יפספסו?

Travel2gather: מקבלים המלצות מישראלים

מכירים את זה שאתם מחכים בתור לאחד המתקנים ביורודיסני ופתאום שומעים עברית ומתרגשים נורא? על בסיס התובנה הזו קמה אפליקציית Travel2gather שכל מטרתה לחבר בין ישראלים בחו"ל, ולקבל מהם המלצות לגבי המשך הטיול.
אז נכון שאנחנו נוסעים לחו"ל בין השאר כדי לברוח מכל מה שקורה פה. אבל תכלס – מי יבין בדיוק איך אנחנו רוצים את החופשה שלנו אם לא ישראלי אחר, שכבר היה, בדק, חקר, התמקח וכבר מכיר ויודע בדיוק איך להסתדר ומה כדאי לראות. מי אם לא ישראלי ידע להגיד לנו איך מקצרים תור, איפה מקבלים הנחה ועל איזו אטרקציה כדאי לוותר?

Drink Advisor: האפליקציה שתיקח אותך לבר המגניב בעיר

הלכתם כל היום וכל מה שאתם רוצים עכשיו זה לשבת על איזה בר ולשתות בירה צוננת ואולי לנשנש איזה צ'יפס. אתם מגיעים לרחוב הראשי ורואים ערימות של מקומות, חלקם עמוסים יותר וחלקם פחות, אבל איך תדעו במה לבחור?
הטיול שלכם קצוב בזמן ובתקציב וכל טעות יכולה לבאס מאוד. אז מה עושים? מורידים את אפליקציית Drink Advisor שתספר לכם בדיוק מה תוכלו למצוא בכל פאב ועד כמה הוא באמת מומלץ.
האפליקציה הזאת מוקדשת כולה לחיי לילה – מבארים שכונתיים דרך מגה-בארים טרנדיים ועד מועדוני לילה אפלוליים ב-200 ערים מרכזיות ברחבי העולם. היא כוללת המלצות וביקורות על מקומות בילוי כמו גם מידע לא חשוב אבל מגניב על קוקטיילים ומשקאות מרחבי תבל.

 

Museums of the World: כך תמצאו את התערוכות השוות באמת

גם בלי להיות אנשי תרבות עילאיים, תמיד נחמד לשלב במהלך הטיול סיבוב במוזיאון המקומי. זה מעשיר, זה מחכים וזה גורם לנו להרגיש הרבה יותר טוב עם עצמנו. הבעיה היא שבחו"ל יש המון מוזיאונים ולא בטוח שתערוכת כלי חרס מתקופת רומי העתיקה זו האטרקציה הטובה בעיר בשבילכם, אבל מוזיאון מכוניות או דינוזאורים או בובות דובי דווקא כן.
אפליקציית Museums of the World מרכזת את כל המוזיאונים מקטנים ועד גדולים הכי שווים ברחבי העולם, כולל התערוכות שבדיוק מוצגות בחלקם, אירועים מיוחדים, פתיחות מהודרות, חדשות מעניינות ועוד. ובאמת נדמה שכל מוזיאון או גלריה על הגלובוס נכנסו לאפליקציה, כך שתוכלו לבקר במוזיאון המקומי גם בעיר שכוחת אל בצפון מזרח אנגליה או למשל במרקש, מרוקו.
תוכלו לחפש על פי אזורים או תחומי עניין וכך תוכלו, למשל, להגיע למוזיאון בובות הדובי (Teddy Bear Art Museum) בבילונד, שנראה בערך המקום הכי חמוד בעולם.

 

WiFi Finder: על לא דבר

מהאפליקציות החשובות ביותר שאדם יכול לאחל לעצמו בטיול. היום ברור שלא נוסעים לטיול בחו"ל בלי חבילת גלישה ובשום מצב לא סומכים על רשת ה-Wifi המקומית, בעיקר כי אין אף מקום בעולם עם כל כך הרבה Wifi פתוח כמו שאתם מכירים מישראל.
אבל אם במקרה, ולצערכם, החבילה מאותת לכם שהיא עומדת להיגמר, או שאתם סתם רוצים לשמור עליה, תורידו את האפליקציה השימושית הזו. מה נאמר? שמחנו לעזור.

KIDzOUT: המפה המקוונת לטיולי משפחות עם ילדים קטנים

ואחת להורים בלבד! אתם נוסעים באוטוסטרדות של גרמניה, עוברים בין הרים וחורשות, יערות ואגמים, מתבוננים בנופיה הפסטורליים של חבל הארץ ומנשנשים נקניקיות עסיסיות. ואז אתם מגלים שהגיע הזמן לחליף לקטנצ'יק והו לא! נגמרו החיתולים.
איפה תמצאו עכשיו חיתול? בדיוק בשביל זה נוצרה האפליקציה KIDzOUT שתפנה אתכם בין השאר לבתי מרקחת מקומיים, סופרמרקטים וחנויות בהם תוכלו למצוא מגבונים, חיתולים, מוצצים וכו'.
אבל לא רק ברגעי חירום, האפליקציה הזאת תציג לכם, אם רק תבקשו, את כל האטרקציות השוות לילדים באזורכם, מהוראות הגעה לג'ימבורי הקרוב ועד מסעדות ידידותיות לילדים, פארקים וגני שעשועים ועוד. תכלס, כשמטיילים עם ילדים – האפליקציה הזאת גאונית.