גם אם כל הקטע של בית מחובר עדין רחוק מכם, יש כמה חידושים טכנולוגיים בעולם הזה שבין הבית והסמארטפון שלכם, שיכולים לשפר לכם את החיים פלאים. מבין מאות האופציות הטכנולוגיות שמציפות את השוק ויכולות להפוך את הבית שלנו למתקדם, דיגיטלי, חדשני ויעיל, יש כאלה שהן באמת בגדר צורך וסביר שיהפכו נפוצות יותר ויותר. דלת למשל.

אמרו שלום וביי לילדי המפתח וברוכים הבאים לילדי האפליקציה, כי המפתח עומד להפוך בקרוב לעצם שהוא לא יותר מזיכרון נוסטלגי כמו אסימון, טלכרט או פלופי דיסק. הכירו את הדלת החכמה של פרטנר ו"רב בריח" – מנעול צילינדר חכם לדלת שמתחבר לכל דלת והופך אותה לחכמה.

באמת של הדברים, הנה דבר קטן שהולך כנראה לשנות את הדרך בה אנחנו חושבים ומתנהלים עם כל כניסה או יציאה מהבית (או מהמשרד) וגם תשפר את תחושת הביטחון שלנו – בין אם שאנחנו בבית ובין אם בנופש חברה או חופשה משפחתית באילת.

מדובר בבשורה

דלת חכמה ומחוברת היא כזו שמייתרת את כל מה שמציק או מנדנד במפתח אחד, ובוודאי בצרור. ויותר מזה, חשבו על שכפול מפתחות לעסק בינוני. הרי לכל אחד מהעובדים יש סמאטרפון ביד. חשבו כמה מפתחות ילד ממוצע מאבד בשנה. ולא ברור מה מטריד יותר – ילד שמתקשר באמצע יום עבודה כי הגיע הביתה אך המפתח לא, או מנהלת המשרד שצריכה לדאוג לשכפל מפתחות לכל עובד חדש שמתאקלם ולכל אחד שאיבד.

עוד סיבות למה יהיה נחמד לבטל את המפתח? פחות משהו לשכוח כשיוצאים עם תינוק, עגלה ושלושה תיקים, כשיוצאים רגע לשכנה לבקש סוכר או את החולצה שנפלה לחבלי הכביסה שלה, כשחוזרים מאוחר ולא רוצים שאמא תתעורר והיי, איפה אתם שמים מפתח כשאתם יוצאים לרוץ?

הארנק מתייתר לו עם אפליקציות העברת הכספים השונות, נגן המוזיקה כבר מזמן נעלם מחיינו והתלכד עם הסמארטפון והנה גם הצרור יעלם בקרוב. אט אט רשימת החפצים שאסור לנו לשכוח לפני שאנחנו יוצאים מהבית תלך ותקטן ותצטמצם לכדי מכשיר אחד. מושלם.

צילום: יח"צ

איך זה עובד?

הרעיון הבסיסי של הדלת החכמה הוא שאת מנגנון הנעילה הרגיל מחליפה מערכת צילינדר חכם, שנשלטת – כמה קל וצפוי, ע"י אפליקציה, קודן או טביעת אצבע לבחירתכם. המנעול החכם יכול להתלבש על כל דלת קיימת, כך שלא באמת צריך להחליף את כולה או לעשות יותר מידי תהפוכות בחלל ולא לעצב מחדש את כל הכניסה.

צילום: יח"צ

המנגנון של המנעול החכם לדלת פשוט וקל. רק מחליפים צילינדר, מורידים את האפליקציה לטלפון החכם ואפשר לשכוח מהמפתחות. גם השימוש באפליקציה סופר פשוט ונוח – ממש מדובר בלחיצת כפתור אחת שתפתח לכם את הדלת.

צילום: יח"צ

ומה אצלנו? פרטנר ורב בריח מציעות שלושה מוצרי דלת חכמה, כשההבדל ביניהם הוא אפשרויות הפתיחה המגוונות יותר או פחות – שימוש באפליקציה בלבד, בקודן או האפשרות להשתמש בטביעת אצבע.