מאז כניסתן של הטלוויזיות החכמות לחיינו, ומאז שסטרימרים הפכו להיות דבר שבשגרה, אנחנו נשאלים שוב ושוב איך מחברים את הטלוויזיה לרשת. למה? כדי לצפות בתכני יוטיוב על המסך הגדול בסלון, כדי להתעדכן דרכו באתרים אהובים וגם לעבור על התמונות מהטיול האחרון לאירופה הקלאסית.

אז מה עושים? האמת שלחבר את הטלוויזיה החכמה לרשת זה עניין די פשוט שאמור לקחת לכם כשתי דקות. הנה, כך:

חיבור טלוויזיה חכמה לאינטרנט דרך ה- Wifi:

  • היכנסו לתפריט ההגדרות דרך שלט הטלוויזיה.
  • בתפריט זה תפתח לכם רשימה, יש לבחור באופציית "הגדרותו מתקדמות".
  • ההגדרות המתקדמות מובילות להגדרות תמונה, סאונד והרשאות. בחרו ב"הגדרות רשת" או Network אם הטלוויזיה שלכם לא דוברת עברית.
  • מיד יפתח חלון ובו האפשרות לבחור בחיבור ה- Wifiאו באנגלית Wifi Connection. הקליקו עליו.
  • כעת תפתח לכם רשימת רשתות ה- Wifi באזור, הקליקו כמובן על הרשת הביתית שלכם.
  • כעת תדרשו להכניס את "מפתח האבטחה" ובעברית – את סיסמת ה-Wifi שלכם. אותה הסיסמא שאתם מזינים כשאתם מתחברים מהסמארטפון או מהלפטופ.
  • ברגע שהחיבור בוצע יופיע סימן "וי" ליד שם הרשת אליה התחברתם. החל מרגע זה אתם מחוברים ויכולים להתחיל לגלוש באינטרנט דרך הטלוויזיה החכמה.

 

איך מחברים את הטלוויזיה לאינטרנט דרך כבל הרשת:

חיבור טלויזיה חכמה לאינטרנט יכול להתבצע גם בעזרת כבל רשת, בדיוק כמו שעשיתם עם המחשב הנייח. הכבל הנדרש נקרא כבל LAN והוא מחבר בין הראוטר לטלוויזיה. היתרון בחיבור בכבל על פני Wifi הוא מהירות גלישה גבוהה יותר.

  • יש לחבר את קצהו האחד של כבל ה-LAN אל הראוטר ואת קצהו השני לחיבור כבל הרשת שנמצא בצד האחורי של הטלוויזיה החכמה.
  • כעת תדרשו להגדיר את הרשת בצורה דומה לדרך בה מגדירים את ה-Wifi כמתואר לעיל. היכנסו לתפריט ההגדרות דרך השלט, ומשם ל"הגדרות מתקדמות".
  • בחרו באפשרות "הגדרות רשת" (Network).
  • בחרו באפשרות "Wired Connection".
  • סימן "וי" יציין שמעכשיו הטלוויזיה החכמה שלכם מחוברת לאינטרנט, ואתם יכולים להתחיל לגלוש.

 

איך לחבר את הסמארטפון לטלוויזיה דרך כבל:

למי מכם שאין טלוויזיה חכמה ולא יכול לחבר אותה בקלות לרשת האינטרנט – זה לא אומר שאי אפשר לחבר אותה בכלל. הדרך הפשוטה ביותר לחבר את הסמארטפון למסך היא בצורה הידנית. שימו לב שחיבור זה אינו מאפשר גלישה באינטרנט דרך הטלוויזיה, אבל כן ניתן להעביר אליה תכנים שיושבים בזיכרון הסמארטפון וביניהם תמונות, מצגות או סרטונים שתרצו לראות על המסך הגדול.

כדי לעשות זאת יש לחבר את כבל ה-HDMI שקיבלתם עם הטלוויזיה או שרכשתם בחנות האלקטרוניקה הקרובה לביתכם, למקום המתאים מאחורי מסך הטלוויזיה ואת קצהו השני לסמארטפון. ייתכן שתצטרכו מתאם, אותו תוכלו לרכוש באותה החנות. תסבירו למוכר מה אתם מבקשים לעשות והוא כבר ידע מה לתת לכם. ואז מה:

  • ברגע שחיברתם בין הטלוויזיה לסמארטפון היכנסו להגדרות הטלוויזיה, ובחרו באפשרות display.
  • חלון ששמו HDMI output mode צריך להיפתח ובו יש לבחור את הרזולוציה המתאימה. בדרך כלל בטלוויזיות חדשות מדובר ב- HDMI 1080P 60HZ.
  • מאותו הרגע תוכלו להציג על מסך הטלוויזיה את כל מה שקורה אצלכם בסמארטפון בצורה פשוטה, כשהניווט על המסך הוא דרך המכשיר (ולא דרך באמצעות שלט הטלוויזיה).

איך להפוך את הטלוויזיה לחכמה:

תכלס, הדרך הפשוטה ביותר להפוך את הטלוויזיה לחכמה היא להתחבר לפרטנר TV ולחבר את הממיר מבוסס האנדרואיד שלה, שהופך מיד כל טלוויזיה לא חכמה לטלוויזיה גאון בה ניתן לצפות בתכני יוטיוב על המסך הגדול, תוכניות נטפליקס כמובן ועוד מאות אפליקציות ומשחקים שניתן להוריד חופשי. בנוסף, כולל הממיר תכונה ששמה romecastCH, המאפשרת שידור של וידאו מהסמארטפון ישירות לטלוויזיה.

לגלוש בטלוויזיה:

אם אתם מחפשים דרך אחרת לחבר את הסמארטפון לטלוויזיה כדי לגלוש ממנה באינטרנט וליהנות מהאפליקציות שיש לכם בסמארטפון אתם צריכים סטרימר והוא נמכר כמעט בכל חנות מחשבים בקניון או באונליין.

הפעולה הבסיסית ביותר שהסטרימר יודע לעשות הוא להפוך את הטלוויזיה שלכם לחכמה ולאפשר לכם לגלוש ממנה, לצפות בסרטוני יוטיוב או באפליקציות אחרות ולשקף את הנמצא בסמארטפון שלכם על גבי מסך הטלוויזיה.

השוק מציע מגוון סטרימרים שיודעים לעשות את הפעולה הזו, כשההבדל המהותי ביניהם הוא מהירות, תמיכה בפורמטים של וידאו (מה שמשפיע על איכות התמונה) ואילו אפליקציות ניתן להוריד דרכם.

פעולות פשוטות מאוד מפרידות ביניכם לבין החיים המחוברים וברגע שתחברו את הטלוויזיה לאינטרנט ולסמארטפון שלכם לא תבינו איך חייתם אחרת. אמנם כבר התרגלנו לצפות בסרטונים על מסך קטן, אבל אין מה להשוות זאת לצפייה במסך הגדול, בהישענות לאחור (ולא עם הטיית צוואר מזיקה כל כך כפי שאנחנו עושים עם הסמארטפון), עם הרגליים למעלה והידיים פנויות (כאילו שהסמארטפון לא ישאר בהן במילא).